بازگشت خیلی خاص "آقای خاص" به "تئاتر رویاها"

ژوزه مورینیو در حالی پس از یک سال به اولدترافورد برمی‌گردد که می‌تواند اخراج سولسشایر را رقم بزند.

بازگشت خیلی خاص "آقای خاص" به "تئاتر رویاها"

۳۶۰ روز از آخرین بازی ژوزه مورینیو در اولدترافورد می‌گذرد. منچستریونایتد توانست پیروزی قاطع ۴ بر یک را به دست آورد اما پنج روز بعد، پس از شکست مقابل لیورپول، مورینیو از هدایت شیاطین سرخ برکنار شد. تقریبا یک سال بعد، سرمربی پرتغالی دوباره به "تئاتر رویاها" (ورزشگاه اولدترافورد) برمی‌گردد تا هدایت تیم مهمان را بر عهده داشته باشد. سرنوشت طوری رقم خورد که مورینیو تجربه هدایت تیم انگلیسی دیگری را داشته باشد. او اکنون سرمربی تاتنهام است.

بازگشت "آقای خاص" به اولدترافورد با توجه به همه مسائل پیرامون بازی، خیلی خاص خواهد بود. مورینیو دو فصل و نیم هدایت یونایتد را بر عهده داشت و توانست لیگ اروپا، جام خیریه و جام اتحادیه را به دست آورد. در نخستین فصل از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا بازماند اما توانست فاتح لیگ اروپا شود. در فصل دوم پشت سر منچسترسیتی ۱۰۰ امتیازی باقی ماند.

او یک سال پس از خداحافظی‌اش با یونایتد هدایت تاتنهامی که در رتبه چهاردهم قرار داشت را بر عهده گرفت. سرمربی پرتغالی پس از دو پیروزی پیاپی در لیگ برتر انگلیس توانست تیمش را به رتبه پنجم برساند و تاتنهام ۲۰ امتیازی شود. این تیم اکنون در فاصله شش امتیازی با چلسی و کسب سهمیه قرار دارد. همچنین دو امتیاز با کریستال پالاس، تیم یازدهم جدول فاصله دارد. رقابت نزدیکی در میانه جدول وجود دارد که در ماراتن دسامبر این فاصله افزایش پیدا خواهد کرد. تاتنهام در ۲۸ روز آینده هفت بازی انجام خواهد داد، یعنی هر چهار روز یک بازی.

یونایتد اکنون تیم نهم است و یک پیروزی مقابل سرمربی سابق می‌تواند این تیم را بالای تاتنهام قرار دهد. در مقابل یک شکست می‌تواند به معنای خداحافظی اوله‌گنار سولسشایر باشد و ممکن است مائوریتسیو پوچتینو جانشینش شود. جدایی مورینیو از یونایتد شرایط این تیم را بهتر نکرد اما بازگشت این سرمربی می‌تواند با اخراج سولسشایر همراه شود.

کنایه‌های دو سرمربی به هم

مورینیو در یک مصاحبه با اکیپ در ماه می اعلام کرد: سولسشایر عروسک خیمه شب بازی است. زمانی که یک گروه خیلی حرفه‌ای در باشگاهی با این ساختار در اختیار دارید که جاه طلب هستند، خوب کار می‌کنند و مستعد هستند به این فرسایش توجه نمی‌کنید.

سرمربی کنونی تاتنهام فراتر از آن رفت و گفت: من نمی‌خواهم جزو نوع خوب باشم چون اگر این چنین باشید پس از سه ماه عروسک خیمه شب بازی می‌شوید که پایان خوبی نخواهید داشت.

سولسشایر نمی‌خواست خود را وارد این جنجال کند اما مورینیو دوباره پس از تساوی ۲۰ اکتبر یونایتد مقابل لیورپول شروع به انتقاد کرد و به اسکای اسپورت گفت: تلاش می‌کنم به دنبال کاری همچون حرفه سرمربی نروژی باشم. کار سولسشایر صحبت از آینده و درباره بازیکنان جوان است.

از سولسشایر درباره بازگشت مورینیو به لیگ برتر پرسیده شد و او اظهار کرد: تماشایی خواهد بود. بازگشت مورینیو اتفاق خیلی خوبی است به خصوص برای شماها (روزنامه نگاران). شاید برای من هم خوب باشد چون می‌توانید درباره موضوع دیگری صحبت کنید و بنویسید.

آمار مورینیو مقابل یونایتد

سرمربی کنونی تاتنهام برابر یونایتد نتایج خیلی خوبی کسب کرده است. در ۲۰ بازی تنها سه شکست را مقابل این تیم تجربه کرده است. تنها یکی از آنها در لیگ برتر اتفاق افتاد. مورینیو در شش تقابل آخرش (با رئال مادرید و چلسی) مقابل یونایتد سه پیروزی و سه تساوی به دست آورد.

آمار سرمربی پرتغالی برابر یونایتد ۹ پیروزی، هشت تساوی و سه شکست در ۲۰ بازی است. تیم‌هایش ۲۳ بار دروازه شیاطین سرخ را باز کردند و تنها ۱۶ گل دریافت کردند. هممچنین در تقابل با سولسشایر آمار خوبی دارد. او در تنها بازی‌اش برابر سرمربی نروژی پیروزی به دست آورد. در آن زمان سولسشایر هدایت کاردیف را بر عهده داشت و مورینیو سرمربی چلسی بود. آبی‌ها ۲ بر یک پیروز شدند. پنج سال بعد دوباره دو سرمربی در یک بازی حیاتی با هم روبرو می‌شوند. سه امتیاز شرایط را برای سولسشایر تغییر خواهد داد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها