۱۳ کشتی حامل سوخت و مواد غذایی همچنان در توقیف ائتلاف متجاوز عربی

منابع وابسته به جنبش

۱۳ کشتی حامل سوخت و مواد غذایی همچنان در توقیف ائتلاف متجاوز عربی

یک منبع در بندر الحدیده واقع در غرب یمن به شبکه المسیره اعلام کرد: ائتلاف عربی همچنان به توقیف ۱۳ کشتی حامل مشتقات نفتی و مواد غذایی به رغم داشتن مجوزهای سازمان ملل ادامه می‌دهد.

این منبع به المسیره گفت، نیروهای متخاصم به رغم بازرسی‌های سازمان ملل و دریافت مجوزهای سازمان ملل به توقیف ۱۳ کشتی حامل مشتقات نفتی و مواد غذایی در مقابل بندر جازان (جیزان) ادامه می‌دهند.

در این راستا شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای گفت، به رغم اظهارات مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارشی به شورای امنیت در ۲۲ ماه گذشته میلادی و صحبت‌ها از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده اما ائتلاف سعودی همچنان کشتی‌های حامل سوخت و مشتقات نفتی را توقیف کرده است.

براساس تاکید این شرکت، ائتلاف عربی همچنان پنج نفتکش حامل بنزین و سوخت دیزل را به منظور افزایش رنج ملت یمن به رغم داشتن مجوزهای ورود به بندر الحدیده توقیف کرده است.

این شرکت تصریح کرد: حجم سوخت موجود در این کشتی‌های توقیف شده ۸۴.۸۳۷ تن بنزین و ۵۳.۰۰۴ تن سوخت دیزل برآورد شده است.

از سوی دیگر، سرتیپ زید الوشلی، رئیس اداره گارد ساحلی - بخش دریای سرخ- اظهار کرد، ائتلاف سعودی دست به اقدامات زورگویانه زده و مانع از ترک و لنگر انداختن کشتی‌ها در آب‌های یمن می‌شود یا کشتی‌ها را وادار می‌کند بدون هیچ دلیل و توجیهی به رغم دارا بودن مجوزهای ورود به بندر برای تخلیه بارهایشان بندر را ترک کنند.

این مساله در نشستی در استان الحدیده درخصوص بررسی پیامدهای جنگ بر دریانوردی یمن مطرح شد.

در این نشست اقدامات زورگویانه ائتلاف سعودی درباره ممانعت از ترک بندر از سوی کشتی‌ها بدون هیچ مجوز قانونی محکوم شد.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی را در یمن آغاز کرد. یمن در نتیجه حملات متعدد ائتلاف متجاوز سعودی از شدیدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و بر اساس آمار سازمان ملل ۲۲ میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود ۷۵ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به انواع کمک‌ها و حمایت‌های انسانی نیاز دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها