سردار فدوی: در غائله اخیر بسیج و سپاه بدون اسلحه به خیابان‌ها رفتند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج و سپاه در غائله و فتنه بزرگ اخیر بدون سلاح به میدان آمدند، گفت: در مقرهای ما اسلحه بود که اگر به حوزه‌های بسیج حمله کردند از خودشان دفاع کردند.

سردار فدوی: در غائله اخیر بسیج و سپاه بدون اسلحه به خیابان‌ها رفتند

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم اختتامیه بسیج حقوقدانان با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: چند روز پیش شهدای بسیاری دادیم که نمونه آن شهید ابراهیمی بود. کار بزرگی انجام شد ما باید به میدان می‌رفتیم که به میدان هم رفتیم علی رغم اینکه الزاماتی وجود نداشت که می‌توانست وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اینکه این موضوع غائله و فتنه بزرگی بود افزود: دشمنان تلاش کردند در طول 40 سال انقلاب علیه ما اقداماتی انجام دهند اما ما در تمامی موضوعات پای کار بودیم. خیلی از کشورهای بزرگ گفته‌اند که ما با چه روش و مکانیزمی اقدام کردیم که 48 ساعته این قصه جمع شد. آنها ابعاد قصه را هم می‌دانستند.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به مراسم امروز بسیج در سالن 12 هزار نفری آزادی، گفت: یکی از ادله‌های خداوند این است که انسان کارهای سخت انجام دهد. یکی از کارهای سخت دادن جان است چون عزیزتر از جان وجود ندارد. شهید ابراهیمی ما مظلومانه جان داد. در همه کشور بسیج و سپاه پای کار رفت و یک نفر آنها در خیابان‌ها و میدان اسلحه نداشتند، ما بی اسلحه رفتیم در حالیکه جلوی ما خیلی اسلحه بود.

سردار فدوی ادامه داد: البته در مقرهای ما اسلحه بود که اگر به مقر، پایگاه، نواحی و حوزه‌های بسیج حمله کردند دفاع از خودشان کردند اما در خیابان اسلحه نداشتیم که این را علاوه بر دستورالعملی و ابلاغ به صورت دائم کنترل می‌کردیم. یعنی سردار سلامی و بنده 24 ساعته در مرکز فرماندهی نشسته بودیم و با همه کشور تماس زنده داشتیم و در خیلی جاها تصاویر برقرار بود.

وی در توضیح نحوه شهادت شهید ابراهیمی گفت: شهید ابراهیمی را اشرار تنها دوره کردند اما او قائل به اجرای تکالیفش بود. چون آدم در کار سخت است که نشان می‌دهد چطور تکالیفش را انجام می‌دهد. طبیعتا کاری که سخت نیست هم دلیلی ندارند که برای انجامش جان داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه تراز انقلاب یعنی تراز اسلام افزود: اکنون ما 40 سالگی انقلاب را به پایان رسانده‌ایم که زمان بسیار طولانی است. اکنون باید به تکیه گاه‌هایی رسیده باشیم که این اتفاق هم رخ داده، با استفاده از این تکیه گاه می‌توانیم بقیه راه را تا بهشت برویم. البته لازم است دائما این تکیه گاه‌ها را تقویت کنیم.

سردار سلامی و بنده 24 ساعته در مرکز فرماندهی نشسته بودیم و با همه کشور تماس زنده داشتیم و در خیلی جاها تصاویر برقرار بود

وی افزود: آثار و شواهد نشان می‌دهد که اقدامات ما حداقل به میزانی است که مورد قبول خدا باشد وگرنه خداوند این نتایج را رقم نمی‌زد و ما عنایات خداوند را نداشتیم. اگر هر کسی در هر مجموعه‌ای به تکالیفی که خداوند مشخص کرده، عمل کند دیگر نباید نگرانی داشته باشد.

وی با اشاره به اصول دوم و سوم قانون اساسی گفت: قانون در اصل سوم به صورت مشخص و صریح دولت را مکلف کرده که 18 کار را بر اساس اصل دوم انجام دهد. اکنون بعد از 40 سال اقداماتی صورت گرفته اما به نظر می‌رسد که ما به خیلی کارها نیاز داریم.

سردار فدوی با این توضیح که سیستم و نظام دو وجه دارد افزود: یک وجه مهم آن آئین‌نامه، دستورالعمل و قوانین است که بر اساس اصل دوم قانون اساسی نوشته شده، وجه دیگر روح سیستم است که در همه شئونات نقش دارد. الان خیلی از سیستم‌ها را آمریکایی‌ها برای ما نوشته‌اند که متاسفانه هنوز برخی از آنها تغییر نکرده است. آمریکا از سال 35 تا دهه 50 این اقدام را انجام داد با آنکه بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، هنوز آن سیستم‌ها جاری و ساری است. سیستم‌های آمریکایی که بر مبنا و اهداف آمریکایی نوشته شده و ما آنها را در خیلی جاها می‌بینیم. در حالیکه اصلا هیچ آمریکایی جرأت نمی‌کند از 1000 کیلومتری مرز ایران رد شود ولی می‌بینیم روح سیستم مربوط به سیستم درست کن آنهاست.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: برخی کسانی که می‌خواهند آن سیستم‌ها را تغییر دهند با مدافعانی مواجه می‌شوند که اجازه این کار را نمی‌دهند. اگر بنا به تغییر هم باشد موانع زیادی است. گاهی دعواها بالا می‌گیرد که همه می‌فهمند قرار است سیستمی عوض شود و به دنبال آن برخی اوقات به صحن مجلس کشیده می‌شود. چون آنچه نوشته شده کار تخصصی و قبلی بوده و مربوط به سیستم درست کن است. تا وقتی سیستم جدید جایگزین نشود آن روح سیستم در قوانین، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها جاری و ساری است. لازم است بسیجیان حقوقدان ما به کمک آمده و اصلاحاتی در قوانین داشته باشند که 180 درجه با نظام ما تفاوت دارد. اگر حتی تعداد کمی از بسیجیان حقوقدان پای کار آیند می‌توانند اقدام اساسی با پشتوانه شهدای‌شان انجام شود.

وی افزود: برخی عبارات از مسئولان تراز اول کشور می‌شنویم که آنها از لحاظ قوانین در کشور اظهار عجز می‌کنند مبنی بر اینکه این قوانین پای آنها را بسته، حال اینکه باید قوانین راهگشا باشد.

سردار فدوی ادامه داد: از طرف دیگر دیگر از ابتدای کار یعنی بعد از انقلاب مجموعه‌هایی پدید آمدند که روح سیستم آن مربوط به امام است. یعنی سیستم درست کن امام بوده، نمونه آن بسیج و سپاه است. نتیجه آن می‌شود که در بسیاری از موارد وقتی کار مشخص و معلومی به این سیستم داده می‌شود پای کار می‌آیند و به سرانجام می‌رسند اما اگر همین کار به یک مجموعه‌ای که مربوط به امام نیست، داده شود به سرانجام نمی‌رسد. دلیل این نیست که آدم‌ها تفاوت دارند. ما در بسیج و سپاه خیلی با بقیه فرق نداریم بلکه دلیل به خاطر سیستم درست کن ماست.

وی با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با نظام جمهوری اسلامی گفت: غیر از مقطع زمانی مربوط به پیامبر هیچ مقطعی وجود ندارد که این میزان دشمنی با انقلاب شده باشد. 40 سال تمام شیطان بزرگ آمریکا و همه هم پیمانانش هر کاری که می‌توانستند را انجام دادند ولی ما همچنان قبراق با اقتدار و پر قدرت و از بعد ابتکار و نه انفعال هستیم و آنها هم به این موضوع اذعان دارند. این اتفاق هم به خاطر کلیت نظام و مجموعه‌های مختلف و امامین انقلاب اسلامی و مجموعه سپاه و پاسداران انقلاب است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به تلاش‌های دشمنان در تغییر اذهان عمومی نسبت به وجود آخرت، گفت: این تلاش‌ها مربوط به 200، 300 سال پیش است. در این باره کتاب‌هایی نوشته شده که بعد از مرگ دنیایی وجود ندارد و بر پایه همین اعتقادات هم یک میلیون انسان را می‌کشند و برایشان تفاوتی ندارد. البته که هنوز در دانشگاه‌های ما این اساتید مورد احترام هستند.

وی افزود:البته اینکه ما در این 40 سال به توفیق‌هایی رسیدیم هم بدان معناست که کل نظام و مسئولان و امامین انقلاب اسلامی شروط خداوند را انجام دادند وگرنه مقابله با این حجم از مقابله با اقدامات شیطان بزرگ و متحدانش شدنی نبود.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان با انتقاد از خام فروشی نفت، گفت: یکی از کارهایی که بعد از گذشت 40 سال هنوز برای انجام آن پای کار نرفتیم موضوع خام فروشی است. امام از روزهای انقلاب فرمودند خام فروشی نشود. همه دولت‌ها هم بر آن صحه گذاشتند ولی همچنان بعد از گذشته 40 سال خام فروشی نفت صورت می‌گیرد، چون پای کار نرفتیم که این اتفاق رخ ندهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سردار
    0

    دروغ که بگویی حنای میگری ،،تریبون دستت است هرچه میخواهی دروغ بگو .کی باور می کنند ..همه این شهید ها را بسیج وسپاه کشته است .نه نیروی انتظامی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها