۱۰ ثروتمند جهان که میلیاردها دلار ثروت دارند

در فهرست ۱۰ نفره ثروتمندترین چهره‌های جهان نام یک زن هم به چشم می‌آید.

۱۰ ثروتمند جهان که میلیاردها دلار ثروت دارند

مجله فوربس در گزارشی از ۱۰ ثروتمند جهان سخن به میان آورد.

این فهرست ۱۰ نفره تغییرات جزئی نسبت به سال قبل داشته است تا جایکه مارک زاکربرگ موسس فیسبوک ۳ درجه سقوط داشته این درحالی است که ثروت بزوس ۱۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است و الان ۱۳۱ میلیارد دلار سرمایه دارد.

و اما فهرست ثروتمندترین افراد جهان

۱-بیل گیتس

در صدر این فهرست موسس مایکروسافت بیل گیتس قرار داد که ثروت او ۱۱۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

۲- جف بزوس

او موسس شرکت تجاری الکترونیک آمازون است و ثروتش ۱۰۹ میلیارد دلار است و با اختلاف اندکی نسبت به بیل گیتس در رده دوم جای دارد.

۳- برنارد آرنولت

او یک تاجر سرشناس فرانسوی و موسس شرکت لویس فیتون است که ثروتش ۱۰۳ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

۴- وارن بافت

رئیس هیئت مدیره شرکت Berkshire Hathaway آمریکا است و با ۸۶.۶ میلیارد دلار سرمایه در رده چهارم این فهرست قرار دارد.

۵-مارک زاکربرگ

او هم یکی از ثروتمندترین چهره های جهان است و در فهرست سال قبل در رده دوم جای داشت. موسس فیسبوک ۷۴.۵ میلیارد دلار سرمایه دارد تا او هم جزو این فهرست قرار گیرد.

۶-آمانسیو اورتگا

او یک اسپانیایی است که در فهرست ۱۰ چهره ثروتمند در جهان جای دارد. او موسس شرکت Inditimes که از طرق آن سرمایه زیادی به دست آورده است. مقدار ثروت او ۶۷.۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

۷-لاری پاچ

او جوان ترین عضو این فهرست ۱۰ نفره است و یک جوان آمریکایی است که در تاسیس موتور جستجوی گوگل نقش داشت و ثروت او ۶۴.۴ است.

۸-سرجی برین

او یک دانشمند آمریکایی روسی است که در تاسیس شرکت گوگل نقش داشت و ثروتش ۶۲.۴ میلیارد دلار است.

۹-چارلز کوک

در مرتبه نهم نوبت به کوک می رسد. او یک تاجر آمریکایی است که ۴۲ درصد از سهام شرکت کوک را در اختیار دارد و ۶۱.۷ میلیارد دلار سرمایه دارد.

۱۰-مارگارت فلیشر

و اما در جایگاه دهم نام یک زن قرار داد که ۶۱.۷ میلیارد دلار ثروت دارد. او وارث سرمایه دیوید کوک است که در آگوست ۲۰۱۹ فوت کرد.

منبع: شفقنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضوان
    0

    درمقابل کشور مابیل گیتس اصلا ثروتی نداره ،!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یکسال درامد نفتی ما بیشتر از کل درامد طول عمر بیل گیتس هست،منتها بیل گیتس با همین ثروت اندکش توانسته میلیونها شغل درجهان ایجادکند صدها هزار کارمند مایکروسافت تا میلیونهانفرخدمات دهنده نرم افزار وسخت افزار وموبایل وغیره درسراسر جهان شغلشان رامدیون بیل گیتس هستندواین غیر از میلیاردها دلاری است که بیل گیتس سالانه صرف امور خیریه درجهان میکند، منتها نمیدانم چطوریه که دولتمرادی ما باچند صد برابر ثروت بیل گیتس که بعد ازانقلاب بدست اورده اند برای ایجاد یک میلیون شغل درسال مانده اند،وبعد ازچهل سال شصت میلیون نفر رو زیر خط فقر برده اند،خیلی عجیبه نه؟؟؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها