با دستور قضایی و تلاش سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی کشف شد

توقیف 33 هزار تن ذرت مشکوک به آلودگی

با رد زنی های شبانه روزی سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی محموله عظیم ذرت های مشکوک به آلودگی آفلاتوکسین و ... در استان خراسان کشف و در چند سیلو توقیف شد.

توقیف 33 هزار تن ذرت مشکوک به آلودگی

به گزارش مشهد فوری به نقل از قدس چندی پیش اطلاعاتی به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی رسید که حکایت از دپوی چند ده هزار تنی ذرت مشکوک به انواع آلودگی در دو سیلو در حوالی شهر بینالود حکایت داشت.
**کشف 33 هزارتن ذرت مشکوک به آلودکی
در حالی که سلامت جامعه و مبارزه با برخی تهدید های بهداشتی یکی از خط قرمزهای سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی می باشد به سرعت بررسی های پوششی و نامحسوس در این زمینه آغاز و چند تیم برای روشن شدن دقیق موضوع به منطقه نگهداری محموله عظیم ذرت های وارداتی اعزام شدند.
پس از چندروز کار فنی و اطلاعاتی دقیق مشخص شد محموله ای حدود 33 هزار تن در دو سیلو نگهداری که احتمال آلودگی آنها نیز متصور است.
به همین جهت بود که موضوع به مقام قضایی اطلاع داده شد و در پی آن دستور آغاز عملیات و توقیف دو محموله صادر شد.
اینگونه بود که نیروهای سازمان اطلاعات سپاه استان وارد محل شده و حدود 33 هزارتن ذرت دپو شده را که مشکوک به آلودگی آفلاتوکسین( موجب ایجاد بیماری های سخت کبدی)،کپک،عدم کیفیت به لحاظ آردینگی،پایین بودن سطح فیبر از معیار استاندارد و چربی پایین بود را در محل توقیف کردند.

**بازهم رد پای تراریخته ها دیده شد

در میان اسناد جمع آوری شده توسط ماموران سپاه استان، مجوزهای مشاهده شد که روی آن درج شده بود ذرت ها از نوع تراریخته است، حال آنکه طبق قوانین موجود ورود این گونه محصولات به کشور ممنوع است.
از سوی دیگر واحدهای که این حجم عظیم ذرت در آنجا دپو شده بود درزمان کشف 33 تن ذرات مشکوک به آلودگی مجوز بهداشتی فعالیت نداشت و به این واسطه در محل خبری از ناظر بهداشتی هم نبود!
از سوی دیگر طبق مشاهدات عینی و دیگر اقدامات فنی مشخص شد فاصله قانونی سیلو های با کارخانه آردی که در آن حوالی بود رعایت نشده و این اقدام می تواند برخی مشکلات بهداشتی را پدید آورد.
همچنین در مسیر تحقیقات نیروهای زبده سازمان اطلاعات سپاه استان مشخص شد حدود 650 تریلی محموله ذرت های مشکوک به آلودگی را از بنادر به مقصد سیلوهای مورد اشاره حمل کرده اند در حالی که به هیچ وجه تایید تخلیه محموله های مذکور در محل تازمان کشف آن از سوی نهادهای متولی در سامانه مربوطه نخوره بود.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها