فعلا خبری از تعطیلی مدارس در کرمان نیست

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اطلاعیه ای اعلام کرد: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در برخورد با آنفلوانزا پیشگیرانه است و توصیه می‌شود افرادی که علائم سرماخوردگی را دارند، در مدرسه و محل کار حاضر نشوند.

فعلا خبری از تعطیلی مدارس در کرمان نیست

دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اطلاعیه ای تاکید کرد که رویکرد این دانشگاه در بحث آنفلوانزا فعلا پیشگیرانه است و تنها دانش آموزان و کارکنانی که دارای علائم سرما خوردگی هستند در محل کار و مدرسه خود حضور پیدا نکنند و تلویحا عنوان شده تا اطلاع ثانوی خبری از تعطیلی مدارس به دلیل شویع آنفلوانزا در کرمان نیست.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«با توجه به منعکس نمودن موارد احتمالی ابتلا به آنفلوانزا به معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و پیرو جلسه روز گذشته رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در کرمان و نظر کارشناسانه و علمی معاونت بهداشتی وزارت متبوع و هماهنگی ها انجام شده با مدیریت ارشد استان، رویکرد علمی برخورد با آنفلوانزا کرمان فعلا پیشگیرانه است و توصیه می شود دانش آموزان، کارکنان و افرادی که علائم سرماخوردگی را دارند، تا بهبودی کامل در مدرسه و محل کار حاضر نشوند و در صورت تغییر در این وضعیت از طریق دانشگاه علوم پزشکی رسما اطلاع رسانی انجام خواهد شد».

به گزارش ایسنا روز گذشته رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در سفر به استان کرمان گفت: از ابتدای شهریور امسال تا کنون، ۱۲۸۷ نفر در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه کرمان در اثر بیماری های تنفسی در بیمارستان بستری شده اند که از این تعداد ۹۳ نفر به بیماری آنفولانزا مبتلا بوده و ۹ نفر آنها فوت شده اند.

همچنین مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز صبح امروز درباره برخی تقاضاها پیرامون تعطیلی مدارس کرمان به دلیل شیوع آنفلوانزا به ایسنا گفته بود: تصمیم گیری در این باره به عهده مدیریت بحران استان است و تاکنون چنین موضوعی به ما اعلام نشده است.

امید سلاجقه با بیان اینکه در صورتی که قرار باشد مدارس تعطیل شود حتما به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: والدین دانش آموزان در صورت بروز علائم بیماری(آنفلوانزا) در فرزندانشان، از فرستادن آنها به مدرسه خودداری کنند تا فرزند آنها بهبودی کامل پیدا کند. پیدا کنند.

براساس این گزارش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کنترل و اقدامات پیشگیرانه ابتلا به این بیماری گفته بود: شست و شوی مرتب دست ها در کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس بیماری های تنفسی فصلی بسیار مهم است.

دکتر سیدوحید طباطبایی در تشریح تفاوت های سرما خوردگی و آنفلوانزا گفت: این تفاوت ها از نظر علائم عبارت است از آنفولانزا به طور ناگهانی و با تب، سرفه و بدن درد شروع می شود و ممکن است همراه با تهوع و استفراغ و آبریزش بینی باشد ضمن آنکه علائم آنفلوانزا ناگهانی شروع می شود در حالی که علائم سرماخوردگی خفیف تر بوده و ناگهانی شروع نمی شود و به تدریج طی سه تا چهار روز افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: انتقال این بیماری های تنفسی عمدتا از طریق ترشحات تنفسی بوده و از فاصله یک تا دو متری احتمال انتقال وجود دارد و از طریق دست دادن و روبوسی هم منتقل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: افرادی که علائم آنفولانزا را دارند بهتر است در منزل استراحت کنند و در محل کار یا مدرسه حضور پیدا نکنند تا این بیماری منتقل نشود.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها