تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد

در سال‌های اخیر بسیاری از علاقمندان به تحصیل دندانپزشکی، سوئد را به عنوان مقصد نهایی خود جهت ادامه تحصیل در این رشته انتخاب می‌کنند. در این مقاله اطلاعاتی در زمینه تحصیل دندانپزشکی در سوئد در اختیار شما قرار می گیرد.

تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد

در سال های اخیر بسیاری از علاقمندان به تحصیل دندانپزشکی، سوئد را به عنوان مقصد نهایی خود جهت ادامه تحصیل در این رشته انتخاب می کنند. در این مقاله اطلاعاتی در زمینه ی تحصیل دندانپزشکی در سوئد در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد و امیدواریم با مطالعه ی این مقاله پاسخ سوالات خود را در زمینه ی تحصیل دندانپزشکی در سوئد کسب نمایید. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد و یا سایر کشورها می توانید با موسسه اعزام دانشجو صباپلن تماس حاصل فرمایید و از مشاوره ی رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند گردید.

درباره سوئد بیشتر بدانیم

سوئد کشوری است که در حوزه اسکاندیناوی واقع شده است و پایتخت آن شهر استکهلم می باشد. واحد پول این کشور کرون (سوئد) می باشد و بیش از ۸۰ درصد مردم این کشور به زبان سوئدی صحبت می کنند. نرخ بیکاری در کشور سوئد کمتر از ۵ درصد می باشد و تا کنون کشور سوئد یکی از ده کشور برتر دنیا از نظر کیفیت زندگی محسوب می شود. شایان ذکر است که این کشور به دلیل قوانین حمایتگرانه از مهاجرین، همواره یکی از مقاصد مورد توجه ایرانیان جهت مهاجرت می باشد. در این مقاله سعی بر آن است جزئیاتی درباره تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور سوئد ارائه شود تا متقاضیان مهاجرت به کشور سوئد با یکی از آسان ترین راه های مهاجرت (مهاجرت تحصیلی) بیشتر آشنا شوند.

تحصیل در سوئد

سوئد همواره یکی از کشورهای جذاب جهت مهاجرت تحصیلی برای ایرانیان می باشد. تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر در این کشور تا سال ۲۰۱۲ رایگان بود و پس از آن دانشجویان بین المللی باید جهت تحصیل هزینه پرداخت نمایند. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد سالانه حدود ۱۰۰۰۰ یورو و در مقطع کارشناسی ارشد بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو می باشد. شایان ذکر است که جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در سوئد هزینه ی سالانه بین ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو را در نظر بگیرید.

فارغ التحصیلان از دانشگاه های سوئد می توانند در این کشور به جستجوی کار بپردازند. در واقع این کشور پس از اخذ مدرک تحصیلی، به دانشجویان بین المللی حدود شش ماه تا یک سال فرصت می دهد تا قرارداد کاری با کارفرمای سوئدی ببندند و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

اگر علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در سوئد هستید این نکته را در نظر بگیرید که در دروس ریاضیات و زیست شناسی باید نمرات بالایی را کسب نمایید. به طور کلی افرادی که حداقل مدرک تحصیلی دیپلم تجربی را داشته و نمرات دروس ریاضی و زیست شناسی در حد نمره A را کسب کرده باشند، می توانند با داشتن دانش زبان سوئدی برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی اقدام نمایند. این نکته حائز اهمیت می باشد که اگر با مدرک دیپلم جهت تحصیل دررشته های پزشکی قصد ادامه تحصیل دارید، یک دوره پیش پزشکی را در ابتدا باید بگذرانید و سپس وارد دانشگاه می شوید.

در صورتی که متقاضی تحصیل دندانپزشکی دارای مدرک کارشناسی باشد و حداقل نمرات مورد قبول در دروس ریاضی، زیست شناسی و زبان انگلیسی را کسب کرده باشد، می تواند بدون نیاز به گذراندن دوره ی پیش پزشکی وارد دانشگاه شده و در رشته ی دندانپزشکی ادامه تحصیل دهد. شایان ذکر است که دانشجویان برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی باید در ابتدا دوره زبان سوئدی را بگذرانند به این سبب که این دوره ها تماما به زبان سوئدی ارائه می گردد و بدون دانش زبان سوئدی، تحصیل در این رشته ها امکان پذیر نمی باشد. اگرچه در ایران پس از گذراندن دوره دندانپزشکی فارغ التحصیلان مدرک دکتری دریافت می کنند، در کشور سوئد ابتدا مدرک کارشناسی دندانپزشکی و سپس مدرک کارشناسی ارشد را دریافت خواهند کرد.

با تکمیل فرم مشاوره مشاوران صباپلن در اولین فرصت با شما تماس گرفته و به روز ترین اطلاعات در مورد مهاجرت تحصیلی را در اختیارتان قرار میدهند.

در آخر این نکته را یاد آور میشویم با توجه به اینکه قوانین کشورها و شرایط پذیرش دانشگاه ها در حال تغییر است، زمانی که تصمیم به مهاجرت می گیرید با مشاورین ارشد در زمینه ی حقوق بین الملل و مهاجرت مشورت نمایید تا از آخرین اتفاقات روز آگاه شده و مطمئن ترین مسیر ممکن را جهت رسیدن به هدف تان انتخاب نمایید. در صورت تمایل می توانید با مشاوران ارشد موسسه اعزام دانشجوی صباپلن تماس حاصل فرموده و به صورت رایگان پاسخ سوالاتتان را دریافت نمایید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها