بیماری آنفلوانزا مدارس تکاب را به تعطیلی کشاند

رییس شورای آموزش و پرورش تکاب گفت: مدارس مقطع ابتدایی شهر و روستاهای تابعه این شهرستان به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته به مدت ۲ روز تعطیل است.

بیماری آنفلوانزا مدارس تکاب را به تعطیلی کشاند

محمود زمانی شامگاه دوشنبه گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده از برخی مدارس مبنی بر ابتلای برخی از دانش‌آموزان به این بیماری تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از شیوع بیماری، مدارس ابتدایی تعطیل شود.

وی بیان کرد: این تصمیم در راستای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در میان دانش‌آموزان و توجه به سلامت آنان پس از بررسی‌ها و اعلام گزارش‌های نهادهای ذیربط از جمله آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان اتخاذ شده است.

فرماندار تکاب ادامه داد: علاوه بر تعطیلی ۲ روزه مدارس، تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفوانزا در میان دانش‌آموزان از جمله معاینه مستمر آنان پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در سه روز گذشته نیز پزشکان و متخصصان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان وضعیت مدارس را به طور دقیق کنترل و پایش و نسبت به معاینه و مداوای دانش‌آموزان بیمار اقدام کردند.

وی گفت: تعطیلی ۲ روزه مدارس ابتدایی اقدامی پیشگیرانه در راستای کنترل این بیماری در میان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۱۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

براساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی،تاکنون سه نفر در این استان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ این بیماری سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و باید آن را به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد رضا
    0

    بله درست میگویند

  • فرزاد موسوی
    0

    عالییییی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها