رمانتیک‌ترین انیمیشن‌های تمام دوران

در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به زیباترین داستان‌های عاشقانه که به‌صورت انیمیشن ساخته‌شده‌اند.

رمانتیک‌ترین انیمیشن‌های تمام دوران

انیمیشن ‌‌ها تنها مختص به کودکان نیستند، برعکس، انیمیشن‌هایی وجود دارند که برای مخاطبان بزرگ‌سال ساخته‌شده‌اند. انیمیشن‌ها دنیای فانتزی و رنگارنگ شخصیت‌ها را به زیبایی به تصویر می‌کشند.

در این مقاله نگاهی می‌اندازیم به زیباترین داستان‌های عاشقانه که به‌صورت انیمیشن ساخته‌شده‌اند. ممکن است داستان‌های این فیلم‌ها کمی خیال‌پردازانه و به‌دوراز واقعیت به نظر برسد، اما حقیقت این است که چیزی به نام «عشق منطقی» وجود ندارد.

زمزمه قلب

عنوان: Whisper of the Heart

محصول: ۱۹۹۵

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

«زمزمه قلب» محصول رمانتیک و استادانه استودیو جیبلی Studio Ghibli است که به اثر بسیار شاخصی تبدیل‌شده است. فیلم یک روایت عاشقانه خاص درباره عشق دو نوجوان است که هیچ شباهتی به دیالوگ‌ها و قصه‌های کلیشه‌ای که در فیلم‌ها و سریال‌های دیگر دیده‌ایم ندارد.

داستان درباره دختر نوجوانی است که روابط و احساساتش به تصویر کشیده شده است. «زمزمه قلب» یک انیمیشن تمام‌عیار است که جاده‌های زیبای ژاپنی را در قاب خود جای داده است.

چیکو و ریتا

عنوان: Chico & Rita

محصول: ۲۰۱۰

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

این انیمیشن یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های تمام دوران است. فرناندو تروئبا Fernando Trueba و خاویر ماریسکال Javier Mariscal موفق به ساخت داستان عاشقانه موزیکالی شده‌اند که برای همه نسل‌ها مناسب است.

قصه فیلم درباره خواننده زیبای کوبایی و پیانیست با استعدادی است که برای رسیدن به یکدیگر، بی‌وقفه تلاش می‌کنند. موضوع پیچیده و موانعی که با آن در طول داستان برخورد می‌کنند، بیننده را وادار به تشویق آن‌ها برای ادامه راه می‌کند. «چیکو و ریتا» داستانی رمانتیک با ترکیبی از موسیقی جاز دارد که قطعاً لایق توجه بیشتری است.

بانو و ولگرد

عنوان: Lady and the Tramp

محصول: ۱۹۵۵

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

درباره «بانو و ولگرد» همیشه می‌توان به صحنه‌ای که این دو سگ مشغول خوردن اسپاگتی هستند اشاره کرد. قطعاً این صحنه یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های رمانتیک در تاریخ انیمیشن است. نکته عالی در مورد این فیلم، نبود طنز مدرن «کودکانه» دیزنی در آن است.

هرچند این فیلم برای هر دو مخاطب خردسال و بزرگ‌سال ساخته‌شده، اما به نظر می‌رسد خط روایت و دیالوگ‌های آن بیش از انیمیشن‌های امروزی پخته و بالغ است. «بانو و ولگرد» از اولین شاهکار‌های دیزنی است که همچنان به‌عنوان یکی از رمانتیک‌ترین داستان‌هایی که تابه‌حال مصور شده، ماندگار شده است.

عروس مرده

عنوان: Corpse Bride

محصول: ۲۰۰۵

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

برخلاف عنوان کار، این انیمیشن یک داستان ترسناک نیست، بلکه روایتی عالی درباره یک عشق گمشده است. این استاپ موشن زیبا با صداگذاری شگفت‌انگیز هلنا بونهام کارتر Helena Bonham-Carter و جانی دپ، یکی از بهترین آثار تیم برتون محسوب می‌شود. امیلی و ویکتور، شخصیت‌های داستان، بسیار شبیه بازیگران واقعی شده‌اند.

حضور بونهام کارتر و دپ در این نقش‌ها بسیار به‌جا است و صدا و اجرای آن‌ها این انیمیشن را به اثری فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است. «عروس مرده» یک داستان عاشقانه است که به زیبایی ساخته‌شده و یک انیمیشن با ساختار کلاسیک فوق‌العاده و خاص است که نباید شانس دیدن آن را از دست داد.

پری دریایی کوچولو

عنوان: The Little Mermaid

محصول: ۱۹۸۹

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

داستان قدیمی اثر هانس کریستیان آندرسن Hans Christian Andersen با طراحی عالی توسط دیزنی به تصویر کشیده شده است. به نسخه کلاسیک داستان پری دریایی که عاشق یک شاهزاده می‌شود، شخصیت‌های مختلفی (مثل ارسلا اختاپوس) اضافه شده که نسبت به داستان اصلی، حس کاملاً متفاوتی را ایجاد کرده است.

آریل، دختر سرکش تریتون شاه و عشقی که به شاهزاده خوش‌قیافه دارد، تصویری جالب از عشق دوران نوجوانی را شکل داده است.

سیندرلا

عنوان: Cinderella

محصول: ۱۹۵۰

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

این مورد، جدا از قرار گرفتن در لیست رمانتیک‌ترین انیمیشن‌هایی که تابه‌حال ساخته‌شده، یکی از بنیادی‌ترین داستان‌های رمانتیک است که الهام‌بخش تعداد زیادی داستان عاشقانه دیگر بوده است.

البته به نظر می‌رسد که پیروزی شخصیت فقیر یا زشت در برابر شخصیت‌های نیکبخت، هرگز جذابیتش را برای عموم از دست نمی‌دهد. شاید دلیل این محبوبیت این باشد که بیننده نسبت به پرنسس‌های کلاسیک دیزنی، راحت‌تر می‌تواند خود را به‌جای شخصیت «انسانی» قصه قرار دهد.

صد و یک سگ خالدار

عنوان: One Hundred and One Dalmatians

محصول: ۱۹۶۱

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

همه‌کسانی که دوستدار سگ‌ها هستند با انتخاب این فیلم در این لیست موافق‌اند. داستانی دوست‌داشتنی درباره عشق هم‌زمان یک زن و مرد و سگ‌هایشان. بخش بزرگی از داستان بعد از ماجرا‌های عاشقانه رخ می‌دهد.

در ادامه، یک زن بدجنس و ماجرا‌هایی که برای پانگو و پردیتا و یک دسته سگ خالدار نوزاد و صاحبانشان اتفاق می‌افتد را می‌بینیم. قطعاً این انیمیشن یکی از زیباترین داستان‌های رمانتیک را به تصویر کشیده است.

پوکاهانتس

عنوان: Pocahontas

محصول: ۱۹۹۵

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

یکی از انیمیشن‌های خوب «دوره جدید» دیزنی که به خاطر تغییراتش، با مسائل جدی درباره مردم واقعی سروکار پیدا کرد. داستان درباره عشق دختر رئیس قبیله سرخپوستان و یک مستعمره نشین جذاب است.

بار دیگر، با داستان عاشقانه‌ای شبیه رومئو و ژولیت روبرو می‌شویم که درباره دو انسان از دودنیای متفاوت است که در «پوکاهانتس» با یک تغییر ناگهانی پیش می‌رود.

دیو و دلبر

عنوان: Beauty and the Beast

محصول: ۱۹۹۱

رمانتیک ترین انیمیشن های تمام دوران

این فیلم یکی از بهترین آثار کلاسیک ساخته دیزنی است و یکی از اولین انیمیشن‌هایی بود که برای اسکار بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه شد. این فیلم و شخصیت‌هایش کاملاً برای مخاطبان قابل‌شناسایی هستند. «دیو و دلبر» بر روی بسیاری از آثار دیگر اثرگذار بوده و به بهترین شکل به موفقیت‌هایی رسیده است.

«دیو و دلبر» یکی از داستان‌های عاشقانه نادر را دارد که در آن، شخصیت منفی و بدجنس به شخصیت اصلی و دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود. جدا از داستان رمانتیک، طراحی صحنه و انیمیشن و شخصیت‌های آن به این اثر دیزنی حس عاشقانه خاصی می‌دهد.

منبع: نماوا، animataurus

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها