پنج کشور برتر برای اخذ ویزای سرمایه گذاری

افرادی هستند که به دنبال سرمایه گذاری در کشورهای دیگری هستند و در این بین کشورهای بسیاری را جست وجو می‌کنند تا یک سرمایه گذاری با کمترین ریسک را انجام دهند. پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

پنج کشور برتر برای اخذ ویزای سرمایه گذاری

اطلاعات ارائه شده در این مقاله براساس آمار منتشر شده توسط بانک جهانی می باشد. در این قسمت بانک جهانی رتبه بندی از کشورها براساس مواردی چون منابع طبیعی، بازار، کارآمدی و دارایی های استراتژیک انجام شده است.
در ادامه به معرفی پنج کشور کانادا، بریتانیا، پرتغال، اتریش و استرالیا می‌پردازیم که دو ویژگی «مناسب برای سرمایه‌گذاری» و «ارائه روش‌های گوناگون برای اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری» را دارا هستند.

سرمایه گذاری در کانادا
کانادا در رتبه 15 جهان از نظر سرمایه گذاری خارجی قرار دارد. این کشور در زمینه جذب سرمایه خارجی توانسته است که در سال 2017 بیش از 24 بیلیون دلار آمریکا، سرمایه جذب کند. و از طرفی کشور کانادا از نظر سهولت در کسب و کاردر میان 190 کشور در رتبه 18 قرار دارد. اما فقط این موارد نیست که این کشور را برای سرمایه گذاری یک محیط امن معرفی می کند، وجود نیروی کار ماهر، محیط مناسب برای سرمایه‌گذاری، وجود منابع عظیم نفت، گاز و معادن، حفظ شرایط عالی در تجارت بین‌المللی و همچنین اقتصاد پویای کانادا، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد مهاجرتی از طریق سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

ویزای سرمایه گذاری کانادا
اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را از طریق سرمایه گذاری را دارید می توانید از چند روش ارائه شده در زیر اقدام کنید:
• روش اول سرمایه گذاری در کبک می باشد که شما باید در این حالت (ارزش خالص دارایی ۲ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری حداقل ۱.۲ میلیون دلار) را داشته باشید.
• روش دیگری برای این کا وجود دارد با عنوان ویزای کارآفرینی کبک که در آن شما باید بودجه معادل با 200 تا 300 هزار پوند را ارائه کنید.
• ویزای خوداشتغالی کانادا یکی دیگر از روش ها می باشد که متقاضیان آن باید مبلغی معادل 100 هزار دلار سرمایه گذاری کنند.
• روش دیگر برای سرمایه گذاری با این عنوان است که شما باید برای مهاجرت به یکی از استان های کانادا دارای خالص حداقل 350 هزار پوندی را ارائه کنید.
• ویزای استارت‌آپ برای راه‌اندازی کسب‌وکار (سرمایه حداقل ۷۵ تا ۲۰۰ هزار دلار).


ویزای سرمایه گذاری بریتانیا
در گزارشات ارائه شده از سوی گزارش‌ کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD)، نشان می دهد که سرمایه گذاری در بریتانیا سال به سال در حال افزایش است. هرچند که این کشور از اتحادیه اروپا جدا شده است اما همچنان ثبات اقتصادی خود را حفظ کرده است. در ضمن از نظر شاخص آسانی انجام کسب‌وکار، از میان ۱۹۰ کشور، در رده هفتم قرار دارد. از ویژگی های این کشور در بحث جذب سرمایه خارجی این است که، به‌جز چند استثنا، بین مهاجران کشورهای دیگر که به‌وسیله سرمایه‌گذاری قصد مهاجرت به بریتانیا را دارند، فرقی نمی‌گذارد. ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی بریتانیا درجه 1 را برای جذب سرمایه گذاری غیراروپایی در نظر گرفته است که با حداقل 2 میلیون پوند در این کشور سرمایه گذاری کنند و این نوع ویزاها مناسب افرادی با سرمایه بالا می باشد. البته ویزای دیگری به‌نام کارآفرینی وجود دارد و مناسب کسانی است که برای شروع یک حرفه و سرمایه‌گذاری در آن، حداقل ۵۰‌ هزار پوند دارند.

ویزای سرمایه گذاری پرتغال
پرتغال در گزارش بانک جهانی در مورد شاخص آسانی انجام کسب‌وکار و سرمایه گذاری از میان ۱۹۰ کشور جهان، رتبه ۲۹ را کسب کرده است. بنابر گزارش سال ۲۰۱۷، رشد اقتصادی این کشور ۲.۳٪ بوده است. ارتقاء سیستم سرمایه‌گذاری در زمینه ابداعات و تحقیق و توسعه، این کشور را به مکانی جذاب برای سرمایه‌گذارهای خارجی تبدیل کرده است. نرخ بازگشت سرمایه به‌دلیل ثبات اقتصادی پرتغال، مطمئن و البته در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری متفاوت است. این نرخ در بخش املاک ۴.۵ تا ۶.۷ درصد است.
سرمایه‌گذارهای خارجی هنگام راه‌اندازی و ثبت شرکت، می‌توانند از یارانه ‌های دولتی و تسهیلات مناسب بهره‌مند شوند. کشور پرتغال به‌منظور تقویت بخش سرمایه‌گذاری‌های مربوط به فناوری، اقدام به ساخت و ایجاد مناطق آزاد کرده است. سرمایه‌گذارهای غیراروپایی به‌راحتی می‌توانند از طریق اخذ شهروندی به‌وسیله ویزای طلایی پرتغال، در مدت ۶ سال، موفق به دریافت شهروندی این کشور شوند. برای اخذ شهروندی پرتغال از طریق ویزای سرمایه گذاری شما باید حداقل سرمایه گذاری، ۳۵۰هزار یوروریی برای شرکت‌ها یا ۲۵۰ هزار یورو برای شرکت‌های در حال بازسازی و احیاء انجام دهید.

ویزای سرمایه گذاری اتریش
کشور اتریش به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، و قرارگیری آن در تقاطع اروپای شرقی و اروپای غربی باعث شده است که سرمایه گذاری خارجی بسیاری را جذب کند. اتریش براساس شاخص آسانی کسب و کار و سرمایه گذاری در گزارشات ارائه شده توسط بانک جهانی (۲۰۱۸) در رتبه ۲۲ قرار دارد. عمده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور برای فعالیت‌های فنی و همچنین علمی است که تقریبا ۵۳.۴ درصد را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است، ۳.۴ درصد از سرمایه‌گذارها در فعالیت‌های مربوط به املاک مشارکت دارند. اما برای سرمایه گذاری در اتریش و اخذ اقامت این کشور نیاز به حجم بالای سرمایه گذاری دارید. شما باید ۳ تا ۱۰ میلیون یورو در این کشور سرمایه‌گذاری کنید تا پس از ۳ سال اقامت دائم بگیرید و پس از ۱۰ سال (حضور مستمر) شهروند این کشور شوید؛ اما سرمایه‌گذاران خارجی براساس مشارکت اقتصادی می‌توانند از این مدت بکاهند.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا
کشور استرالیا سالهاست که رشد اقتصادی مثبت را دارد و از این حیث در رتبه اول قرار دارد و در این زمینه رکورد دار می باشد با 27 سال رشد اقتصادی مثبت، اینها همه دلیلی بر ثبات بالای اقتصادی استرالیا می باشد. همین دلایل باعث می شود تا سرمایه گذاران خارجی بسیاری وارد این کشور شوند و در آمارهای ارائه شده در سال 2018 از لحاظ جذب سرمایه خرجی در رتبه 8 جهان قرار دارد.
استرالیا راههای مختلفی را پیش روی سرمایه گذاران قرار داده است و این موضوع را نمی توانید در تنوع ویزاهای سرمایه گذار استرالیا مشاهد کنید. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را از طریق سرمایه گذاری در نظر گرفته اید باید بگویم کشور مناسبی را انتخاب کرده اید. وجود منابع عظیم طبیعی، محیط مناسب کسب‌وکار، رشد اقتصادی قوی، مقصد جذاب برای گردشگری و آب‌وهوای خوب استرالیا، این کشور را به مکانی عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

اقامت استرالیا از طریق ویزای سرمایه گذاری در استرالیا
شما با حداقل سرمایه یک ونیم میلیون دلار استرالیا می توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید و اقامت استرالیا را کسب کنید ولی راه های دیگری نیز وجود دارد مانند روشی که شما در آن با مبلغ 200 هزار دلاری می توانید در این کشور نسبت به اخذ ویزای کارآفرینی استرالیا اقدام کنید یا حتی شما می توانید بدون انتقال سرمایه به این کشور صاحب ویزای و اقامت استرالیا شوید. کسب ویزای سرمایه گذاری استرالیا دارای پیچیدگی های خاصی می باشد که توصیه می کنیم حتما با یک وکیل مهاجرت به استرالیا مشورت کنید تا در این زمینه ریسک سرمایه گذاری شما را به حداقل برساند.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا
شما برای سرمایه گذاری در استرالیا می توانید از انواع ویزای استرالیا استفاده کنید. به این صورت که شما براساس میزان دارایی و سرمایه گذاری و همچنین توانایی های خود می توانید یکی از انواع ویزاهای سرمایه گذاری استرالیا را انتخاب کنید و مراحل اخذ ویزای استرالیا را طی کنید.
یکی از مهمترین و متداولترین ویزای سرمایه گذاری استرالیا، ویزای 188 استرالیا می باشد. ویزای 188 استرالیا یک ویزای موقت 4 ساله می باشد که متقاضیان آن می توانند در انتها با کسب شراط لازم برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید. این ویزا دارای 5 شاخه می باشد که در آن بسته به شرایط شما و میزان داریی و سرمایه گذاری می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
ویزای 132 استرالیا یکی دیگر از این ویزاها می باشد که به شما امکان اقامت دائم استرالیا را از همان ابتدا می دهد. ویزای سرمایه گذاری استرالیا 132 مختص آن دسته از کارآفرینان و تاجرانی است که سهم در سرمایه گذاری های بزرگ دارند که باید مبلغ یک و نیم میلیون دلار در این کشور سرمایه گذاری کنند.
ویزای 888 استرالیا یک ویزای دائمی سرمایه گذاری می باشد که به دارندگان ویزای 188 استرالیا این امکان را می دهد که بعد از کسب شرایط لازم از طریق ویزای 888 استرالیا به اقامت دائم استرالیا دست یابید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد حسین
    0

    ممنونم بابت این مقاله خوبی که گذاشتین نکات بسیار خوبی در مورد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کسب کردم بنظر من ویزای سرمایه گذاری استرالیا می تونه خیلی ایده آل باشه

  • حسین پور احمد
    0

    استرالیا در حال حاضر ویزای کار خیلی خوب میده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها