پایان عملیات جست‌وجوی قربانیان زلزله در آلبانی

آلبانی روز گذشته (شنبه) به عملیات جست‌وجوی مفقودان و قربانیان زلزله اخیر خود با اعلام خبر کشته شدن ۵۱ نفر و مدفون شدن قربانیانِ بیشتری در زیر آوار پایان داد.

پایان عملیات جست‌وجوی قربانیان زلزله در آلبانی

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر که شدیدترین زمین‌لرزه در تاریخ آلبانی محسوب می‌شود، روز سه‌شنبه در ۳۰ کیلومتری غرب "تیرانا"، پایتخت این کشور به وقوع پیوست و در سراسر بالکان و در منطقه جنوبی "پولیا"ی ایتالیا، در طرف دیگر دریای "آدریاتیک" از آلبانی احساس شد.

صدها پس‌لرزه در پی این زمین‌لرزه قدرتمند رخ داده که برخی از آن‌ها به بزرگی بیش از ۵ ریشتر بودند و با آسیب زدن به ساختمان‌ها، منجر به وحشت بسیاری از ساکنان شدند.

روز گذشته امدادگران سرانجام پس از چند روز تلاش بی‌وقفه، عملیات جست‌وجوی قربانیان را متوقف کردند.

در حالی که "تیرانا"، پایتخت آلبانی تنها یک قربانی در این زلزله داشته، بیشتر قربانیان از شهر "دورس"، دومین شهر بزرگ و بندر اصلی آلبانی بوده‌اند.

این زمین‌لرزه مرگبارترین زلزله تاریخ آلبانی بوده است. پیش از این از زلزله سال ۱۹۷۹ میلادی که باعث کشته شدن ۴۰ نفر شد، به عنوان مرگبارترین زلزله این کشورِ مستعد زمین‌لرزه یاد می‌شد.

گروه‌های امدادی با تجهیزات ناکافی از همان روزهای ابتدایی عملیات امداد و نجات بازماندگان و جست‌وجوی قربانیان را آغاز کردند تا ۲۵۰ گروه امدادی از کشورهای اروپایی و ایالات متحده به کمک آن‌ها آمدند.

اگر چه مقامات شهر زلزله‌زده "دورس" از ابتدا اقدام به توزیع مواد غذایی در سطح شهر کردند اما برخی از ساکنان شهر از عدم دریافت این کمک‌های امدادی شکایت داشته‌اند. دولت آلبانی با آگاهی از مشکلات، اعلام کرده که مراکز عملیاتی ملی و یک خط تلفن برای افراد نیازمند غذا و پوشاک راه اندازی کرده است تا بتوانند به راحتی درخواست کمک کنند.

بنا بر گزارش رویترز، با ایجاد موجی از همبستگی، آلبانیایی‌ها اقدام به اهدای غذا و لباس به زلزله‌زدگان کرده‌اند. یک بنیاد جمع آوری کمک مالی در این زمینه اعلام کرده که تا روز جمعه ۳.۲ میلیون دلار برای کمک به بازماندگان این فاجعه از سراسر جهان جمع‌آوری شده بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها