صادق زیباکلام: نمی توانم در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنها هستم

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: آقای روحانی در این دو سال‌ و نیم حتی یک کنش سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی از خودش نشان نداد و هیچ چیز را تغییر نداد.

صادق زیباکلام: نمی توانم در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنها هستم

لبخند حسن روحانی و گفتن اینکه من هم روز جمعه از قیمت بنزین مطلع شدم واکنش‌های منفی بسیاری را برانگیخت به‌نحوی که سرسخت‌ترین حامیان او مانند نیروهای حزب کارگزان سازندگی هم به تندی به او انتقاد کردند؛ چنانچه غلامسحین کرباسچی گفت متأسف و ناامیدم. مهم‌ترین انتقادی که در روزهای اخیر به دولت می‌شود این است که چرا دولت خود را موظف به اطلاع‌رسانی درباره افزایش قیمت بنزین ندانست و از چندی قبل از گران شدن قیمت بنزین ابعاد این قضیه را برای مردم تشریح نکرد.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران درباره احوال سیاسی این روزهای حسن روحانی گفت: «من به‌عنوان کسی که آراء بسیاری برای آقای روحانی جذب کردم و نزدیک به 3ماه به این استان و آن استان رفتم تا مردم را تشویق به رأی‌دادن به او کنم اکنون اذعان می‌کنم که به این رویه های او انتقاد دارم. او تعهدی به 24میلیون رأیی که در سال96 اخذ کرد نداشت. آقای روحانی به‌عنوان دومین فرد این مملکت کوچک‌ترین واکنشی بعد از افزایش قیمت بنزین و ناآرامی‌های اخیر نشان نداد، مگر لبخندزدن و گفتن اینکه من هم جمعه از قیمت بنزین مطلع شدم و این خیلی دردناک است. در این روزها اگر کسی از سیاره‌ دیگری می‌آمد و می‌پرسید که حسن روحانی در کشورتان چه مسئولیتی دارد، همه می‌گفتند هیچ مسئولیتی ندارد. باور کنید که رویم نمی‌شود در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنهایم. آقای روحانی در این 2سال و نیم حتی یک کنش سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی از خودش نشان نداد و هیچ چیز را تغییر نداد. بعد از افزایش قیمت بنزین روحانی آنقدر بی‌تفاوت بود که انگار آب از آب تکان نخورده است و اصلا دغدغه هزینه‌هایی که بر کشور وارد شد را نداشت و این واقعا حیرت‌انگیز است».

زیباکلام در پاسخ به این پرسش که چرا دولت در مقوله بنزین اذهان عمومی را آماده نکرد؛ گفت: «بی‌توجهی به افکار عمومی فقط داستان امروز نیست. وقتی او بعد از گذشت 100روز از ریاست‌جمهوری‌اش نخستین سخنانش را با مردم زد و اسمش را گذاشت گزارش 100روزه نامه‌ای سرگشاده به او نوشتم و گفتم که آقای روحانی چرا مردم را بچه فرض کرده‌اید و از دردهای مملکت سخن نمی‌گویید؟ او می‌توانست نه‌تنها در موضوع بنزین که در تمام مسائل به مردم توضیح دهد و افکار عمومی را قانع کند یا اگر هم افکار عمومی قانع نمی‌شدند، دستِ‌کم از او به این میزان گلایه‌مند نمی‌شدند. در موضوع بنزین استدلال‌هایی وجود داشت که بحث تخصصی است و بسیاری با آن موافق و بسیاری مخالف آن هستند اما اینکه از چند مدت پیش از افزایش قیمت به مردم اطلاع‌رسانی نشد واقعا نشان از این دارد که دولت وظیفه خود نمی‌داند به مردم توضیح دهد. این است کارنامه آقای روحانی!»

منبع: نامه‌نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ایرانی
    0

    آقای زیبا کلام فرق شما با شش سال گذشته اینست امروز حرفی را میزنید که ما از روز اول میدانستیم روحانی ظرفیت سیاسی ندارد و صاحب هیچ هنری از نوع مردم داری نیست بلکه امکان خیانتش به کشور زیاد است وشما که استاددانشگاه هم هستید تازه فهمیدید یعنی امروز در جایگاه شش سال پیش قرار دارید وعمر سیاسیتان راهدر دادید لطفا بیشتر دقت کنید وبرای هر مسئله سیاسی از سالهای عمرتان اینگونه خرج نکنید تا گناه آنهایی که به تشویق شما به بی کفایتی روحانی رای مثبت دادندبه گردن شما نباشد .

  • حمیدا
    0

    همه بایست مواظب باشیم ازطرف جناب آقای زیبا کلام ؛ دوبار گزیده نشیم قظیه جمع آوری کمک برا سیل زده های کرمانشاه هم یادمون باشه.

  • محمد نقابی
    0

    خجالت اور است این اظهار نظرها به گمانم مهره این حضرات سوخته ودوباره با علم کردن یک نالایق دیگر میخواهند موج سواری راه بیاندازند اقای زیبا کلام شما بهتر است ساکت باشید.

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      همین زیبا کلام موافق گرانی بنزین بود. تازه از بنزین هفت هزاری صحبت می کرد

  • فرهاد
    0

    نمیدونم چرا دور دوم ریاست جمهوری مردم عددی حساب نمیشن !

  • ناشناس
    0

    شماهابایدمحاکمه شویدکه مردم روتشویق کردیدبه دولت غرب گرارای دهد

  • کاربر ناشناس
    0

    اولا‌نرخ‌تورم‌یک‌چیز‌متغیری‌باید‌باشد‌دوما‌عمده‌قیمت‌بنزین‌باید‌به‌صورت‌مالیات‌متغیر‌باشد.

  • شهروند ایرانی
    0

    یعنی فردا مردم را به انتخاب عده ای غیر اصلح دیگر تشویق نمی کنید؟ توبه کرده ای؟

  • جد
    0

    غلط کردید مردم را تشویق کردید به ابن سر بی مغز رای دهند شما هم در جنایت روحانی سریک هستید

  • کودک دبستان ایران
    0

    خا عن ترین نامردترین فرد را معرفی کردی . درطول تاریخ ایران چنین انسان مرموزی که منافع مردم را نابود کرده و مردم را در شرایط سخت قرارداده هرگز ندیده نشنیده و نخوانده ایم

  • محمدحسین خلفی
    0

    سلام علیکم جناب آقای دکتر زیبا کلام اولا تشکر از صدق کلام که زیبا کلامی را حفظ کردید احسنت احسنت احسنت گفتی و نگفتی ، عاقل چرا کاری کند که آرد پشیمانی دکتر محترم عمری مردم را با آراء ضد و نقیض به دنبال خود کشیدی که مثلا چه شود آخر آدم وقتی جلوی دماغ خودش را نمی بیند در ابتدایی ترین جیزها که خود انسان متوجه میشود دچار اشتباه میشود چطور له خود اجازه میدهد سواری به این و به آن بدهد عمری مردم را با طرح مسائل و پیش بینی های سیاسی که هیچ پشتوانه ای ندارد فقط در قالب چند کلام حرف قلمبه سیاسی و جذاب دل مردم را جذب کردن و جامعه را خرج چه کسانی کردید من در تعجبم آخر عمری دست از این مطالب بر دارید و دقیق تر به مسائل نگاه کنید فقط با چندتا تز و نظر های سیاسی و فرمول های سیاسی چیزی دستگیر انسان نمی شود الایحال تا آدم تقوا و درک صحیحی از خیلی چیزها نداشته باشد چپ راست میزند آدم شناس باید بود که از عهده هرکسی بر نمی آید و اینکه مردم تا کی تاوان اشتباهات فکری جنابعالی و امثالهم را بدهند خدا به فریادمان برسد خوب است خیلی دقیقتر به مسائل نگاه کرد و خلقی را دنبال آراء کج و ... به دنبال خود نکشانیم انسان از عهده جواب برای خودش بر نمی آید وای به حال که پاسخ گو برای بقیه باشد والسلام علی من اتبع الهدی

  • ایرانی
    0

    آقای زیبا کلام شما وبه اصطلاح روشنفکرانی چون شما تنها درنقش سوپاپ اطمینان هستید وهمیشه هم درنقشتون درخشیدیداین شرمندگی الانتونم جزعی از نقشهاتونه

  • احمد
    0

    نفرین خدابرروحانی وهمه آنها یی که باعس رای اوردنش شدند

  • ساحل بابایی علیشاه
    0

    وای برمردمی که به حرف تویاسلبیریتی های بی سوادبه کسی رای دادن.توبااظهارنظرات درباره ی غنی سازی اورانیوم درحدشاه قاجاری بودی که به نفت گفت ماده ی سیاه بدبو.حرف زدن بلدنیستی حرف نزدنم بلدنیستی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها