فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ خبر داد:

شناسایی کشته‌شدگان حوادث اخیر و سرکشی به خانواده آنها / بررسی احتمال کشته‌شدن اشتباهی برخی افراد

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: همان طور که صف آشوب‌گران از مردم جدا شد، صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند نیز از صف کسانی که به نوعی می‌خواستند اموال عمومی را تخریب کنند، جدا می‌شود.

شناسایی کشته‌شدگان حوادث اخیر و سرکشی به خانواده آنها / بررسی احتمال کشته‌شدن اشتباهی برخی افراد

سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در حاشیه حضورش در جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالاتی مربوط به حوادث اخیر تهران گفت: برخی از افراد ما نیز توسط اغتشاش‌گران از پشت تیر خوردند و این را تأیید می‌کنم.

وی با بیان اینکه در حال شناسایی کشته شدگان هستیم و به خانواده‌های آن‌ها سرکشی می‌شود، گفت: همان طور که صف آشوب‌گران از مردم جدا شد، صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند نیز از صف کسانی که به نوعی می‌خواستند اموال عمومی را تخریب کنند، جدا می‌شود.

سردار یزدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است افرادی به اشتباه کشته شده باشند، گفت: این نیز بررسی می‌شود اما الان نمی‌توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم اما به دقت بررسی می‌شود که دلیل کشته شدن افراد چه بوده است.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم در مورد مسائل معیشتی یک مطالبه و خواست به حق است که هیچ‌کس انکار نمی‌کند و دولت نیز این را مورد تردید قرار نداده است، گفت: اما در ارتباط با اینکه کسانی که وارد عرصه اعتراض شدند باید صف‌شان با عده‌ای که قصد تخریب داشتند، جدا شود چرا که ما عده‌ای را داشتیم که اصلا اعتراض نداشتند و برخی از دستگیر شدگان کسانی هستند که دغدغه مالی نداشته و فقط آمده بودند که آشوب کنند و کاری انجام دهند که کشور را به هم بریزند و از بیرون هم حمایت می‌شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در پاسخ به اینکه چرا این اتفاقات در مناطق کم برخوردار و فقیر نشین رخ داد، گفت: مناطق خیلی هم فقیرنشین نبود، اما نقطه‌گذاری دشمن در مکان‌هایی بود که زمینه‌های اجتماعی وجود داشت و دشمن حتما در فضایی وارد می‌شود که توسط مردم عادی رقم زده شده باشد و بر آن فضا و موج سوار می‌شود.

سردار یزدی با بیان اینکه مردم روز اول وقتی وارد شدند اعتراض مسالمت‌آمیزی داشتند اما عده این بر این اعتراض سوار شده و شروع به آتش زدن و تخریب اموال عمومی کردند، گفت: فیلمش هست که در جاهایی حتی مردم به آن‌ها اعتراض می‌کنند که چرا بانک را آتش می‌زنید،کدام فردی است که در زمینه مسائل معیشتی مشکل دارد اما برای رفع آن پمپ بنزین را آتش می‌زند؟

وی افزود: در سطح جهانی مقایسه کشور ما با دیگران قیاس مع‌الفارق است؛ چرا که مردم ما فهیم هستند و کاملا تشخیص می‌دهند که چه کسی به نفع آن‌ها کار می‌کند و مردم تشخیص می‌دهند که دنیا چگونه دست به دست هم دادند تا کشور ما را بهم بزنند و مقایسه شرایط کشور ما با الان فرانسه اشتباه است و باید شرایط را با سال 2005 مقایسه کنند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در مورد کمک سپاه به شهردای نیز گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان شهرداری و سپاه محمد رسول‌الله (ص) ایجاد شده است و حتی در بحث اخیر نیز شهردار تهران به دفتر ما آمد و در مورد مشکلاتی که برف می‌توانست ایجاد کند، صحبت کردیم.

وی همچنین با اشاره به گزارش کمیته حذف نام شهدا از تابلوهای شهری گفت: گزارش بسیار خوبی بود و الحمدالله نشان داد که شهرداری و کسانی که در آن کار می‌کنند خدایی ناکرده دنبال بحث حذف اسامی شهدا و آثار شهدا نبودند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • آریایی
    0

    سردار ؛ شاید کسانی که از پشت تیر خورده اند هنگام فرار بخاطر یورش ماموران خودتان از پشت هدف قرار گرفته و یا از داخل هلی کوپتر به رگبار بسته شده باشند !!!!!

  • حقگو
    0

    سپاهیان راهم باید ازگروهی که شهید شدن برای وطن، با اونهاییکه گلوله را بسمت جوانان وطن خودشان میگیرند جدا کرد اینها برای پست ومقام ومیز وعنوان هموطن می کشند آنها برای امنیت هموطنشان جان میدهند

  • کاربر ناشناس
    0

    رعایت‌قانون‌واحترام‌به‌رای‌مجلس‌نمایندگان‌مردم‌وحضور‌به‌موقع‌پلیس‌همسان‌با‌تظاهرکننده‌دوکفه‌ترازو‌هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها