کاهش نرخ بیکاری استان قزوین به ۱۰.۹ درصد

استاندار قزوین گفت: بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری در بهار ۹۶، نرخ بیکاری به ۱۰.۹ درصد کاهش‌یافته که این مهم نشان‌دهنده رونق تولید در استان است.

کاهش نرخ بیکاری استان قزوین به ۱۰.۹ درصد

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، «فریدون همتی» دیشب در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین اظهار کرد: به‌منظور ارائه بهتر تسهیلات به متقاضیان بهین‌یاب، باید ضمن سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و با استفاده از تجربه سال گذشته، ارتباط مؤثر و بهینه‌ای میان کارگروه‌ها و بانک‌ها ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: از همه مدیران شعب بانک‌های عامل استان می‌خواهیم تا در زمینهٔ ارائه تسهیلات بهین‌یاب با همه شعب خود در شهرستان‌ها هماهنگ باشند.

همتی یادآور شد: از همه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله بانک‌ها دوباره درخواست داریم تا پیش از هر اقدام قانونی خود، استانداری را در جریان امور خود قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که خوشبختانه استان طی سال‌های اخیر در بسیاری از زمینه‌های اقتصادی با نتایج خوبی روبرو بوده است، افزود: اواسط کار دولت یازدهم نرخ بیکاری استان 12.7 درصد بود که با اقدام‌های خوب‌ دستگاه‌ها و بر اساس اعلام مرکز آمار، هم‌اکنون این نرخ به 10.9 درصد کاهش‌ یافته است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این در حالی است که میزان وصول مالیات سال گذشته استان 12 هزار میلیارد ریال بوده و در سایر بخش‌ها از جمله صادرات، افزایش تولید، نشاط و پویایی در جامعه نیز با پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای روبرو بوده‌ایم.

«امیر ایزدی» مدیر موسسه مالی ثامن در استان‌های زنجان و قزوین نیز در این نشست گفت: مشکلات اخیر پیش‌آمده برای این موسسه طی روزهای گذشته باعث برگزاری تجمعاتی در برابر 600 شعبه این موسسه در سراسر کشور شد که با رایزنی‌ها با بانک مرکزی نگرانی‌های مردم از این مسأله فروکش کرده است.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون 84 هزار سپرده‌گذار در استان قزوین داریم که دوسوم آن‌ها دارای مبالغ ناچیز و کمتر از 10 میلیون ریال هستند، تصریح کرد: با توجه به مشکل نقدینگی موجود در بانک‌های کشور، بر اساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته روزانه وجوه بالای 10 میلیون ریال را به مشتریان خود پرداخت می‌کنیم که با اختصاص خط اعتباری از سوی بانک مرکزی در آینده نزدیک، وجوه پرداختی به مشتریان سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها