مدیرعامل پیام رسان گپ در گفت‌و‌گو با خبرفوری مطرح کرد؛

پیام رسان‌های داخلی قربانی بازی‌های سیاسی/ تغییر بزرگ در معماری پیام رسان گپ / کسب و کارها نباید منتظر دولت بمانند

مدیرعامل پیام رسان گپ معتقد است ؛ موضوع پیام رسان ایرانی بین جناح‌های سیاسی به ابزاری برای تخریب یکدیگر تبدیل شد و این به شدت در اذهان عمومی شرایط را برای پیام رسان‌های داخلی سخت کرد.

پیام رسان‌های داخلی قربانی بازی‌های سیاسی/ تغییر بزرگ در معماری پیام رسان گپ / کسب و کارها نباید منتظر دولت بمانند

مهدی انجیدنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر فوری ، در پاسخ به این سوال که چه شرایطی لازم است تا پیام رسان داخلی بتواند جایگزین پیام رسان‌هایی خارجی شود، گفت: پیام‌رسان‌های داخلی باید بر ارائه خدمات بومی متمرکز شوند و سعی کنند خدماتی که در پیام رسان‌های بین‌المللی قابل ارائه نیست را در اختیار کاربران خود بگذارند.

وی ادامه داد: متاسفانه بازیهای سیاسی در کشور ما در دوسال گذشته به شدت زیاد شد و موضوع پیام رسان ایرانی بین جناح‌های سیاسی به ابزاری برای تخریب یکدیگر تبدیل شد و این به شدت در اذهان عمومی شرایط را برای پیام رسان‌های داخلی سخت کرد.

انجیدنی خاطر نشان کرد: مسیر تکنولوژی و اقتصاد در تمام کشورها به سمت پلتفرم های بومی همان کشور است و از این جهت هزاران پیام رسان در جهان در کشورهای مختلف برای کاربردهای مختلف در حال فعالیت هستند، ما نیز برای همگام شدن با دنیا احتیاج به پلتفرم‌های بومی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پیام رسانهای بومی نمی توانند جایگزین پیام رسانهای خارجی شوند، گفت: با این نظر موافق نیستم و قطعا معتقدم هر محصولی می تواند جایگزین هر محصول دیگر شود به شرط آن که هم کیفیت لازم را داشته باشد و هم نیازمندی‌های مخاطبین را درست تشخیص بدهد، لذا ما سعی کرده ایم بر طبق همین اصول قدم برداریم.

مدیرعامل پیام رسان گپ در مورد قطعی اینترنت گفت: قطعی اینترنت یک اتفاق تلخ برای زندگی امروز بشر است، مخصوصا وقتی که کشور آمادگی کامل برای ارایه همه خدمات مورد نیاز مردم در این شرایط را نداشته باشد، از سوی دیگر کسب و کارها نباید منتظر دولت باشند و باید برای قطع اینترنت همانند سایر وقایع غیر مترقبه، پیش بینی هایی داشته باشند؛ مانند داشتن سرور و یا CDN در داخل کشور و انتخاب دیتاسنتر پایدار که دسترسی‌های مناسبی به IXP و ارتباطات داخل کشور داشته باشد و البته امیدوارم دیگر هیچ زمان شرایطی پیش نیاید که در کشورمان شاهد قطع اینترنت باشیم.

مدیرعامل پیام رسان گپ با اشاره به اختلال‌های این پیام رسان در زمان قطعی اینترنت گفت: بعد از قطع شدن درگاه اینترنت بین‌الملل، کاربران گپ در دسترسی به سرور گپ دچار مشکل بودند که با پیگیری‌هایی که با وزارت خانه و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت انجام شد، بخشی از مشکل برطرف شد و شرایط دسترسی بهتر شد.

وی افزود: گپ در این مدت سعی کرد شرایط زیرساخت خود را پایدار نگه دارد و به جز چند قطعی که به خاطر خرابی سخت افزاری در برخی سرورها پیش آمد، مشکل حاد دیگری نداشتیم.

انجیدنی در مورد تفاوتهای اینترنت بین الملل و داخلی در مواجه با استفاده از پیام رسان گپ اظهار داشت: اگر تنظیمات دسترسی کاربران به سرورهای داخل کشور درست باشد و شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت همه دسترسی کاملی به دیتاسنتر‌های داخل کشور داشته باشند، چه اینترنت بین الملل در دسترس باشد و چه نباشد ، کاربران می توانند از گپ و سایر پروژه‌های داخل کشور استفاده کنند.

وی ادامه داد: البته در پیام رسان گپ به دلیل استفاده از "secure tunnel" اختلال‌های زیرساخت اینترنت، تاثیری بیشتری در تجربه کاربران می گذارد زیرا اختلال‌ها در مسیر باعث قطع و وصل شدن مکرر کاربران می شود.

مدیرعامل پیام رسان گپ در پایان خاطرنشان کرد: گپ تمام تلاش خود را می کند تا با سرعت مسیر گسترش زیرساخت و خدمات خود را طی کند و در این مسیر از تجربیاتی که در این مدت پیش آمد، استفاده خواهیم کرد. به طور مثال ما تغییر بزرگی را در معماری پیام رسان شروع کردیم تا در شرایط اختلال اینترنت به جای اتصال "Secure tunnel" از روی " request/response " استفاده کنیم تا کمتر تحت تاثیر این اختلال‌ها قرار بگیریم.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امید
    0

    واقعا گپ عالیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها