مهارت‌های کلیدی برای موفقیت در استارتاپ‌های نوپا

امروز قصد داریم مهارت‌های لازم برای تشکیل یک استارتاپ موفق را به شما بگوییم.

مهارت‌های کلیدی برای موفقیت در استارتاپ‌های نوپا

امروزه پیگیری دانش آسان‌تر از گذشته شده است و پیشرفت‌های فناورانه می‌توانند اطلاعات را به صورت آنی در اختیار شما قرار دهند. با وجود این مزیت بسیار کلیدی، یادگیری مستمر نوعی است. برای یادگیری کارآمد، باید مجموعه‌ای از نکات ظریف را رعایت کرد.

اول و مهم‌تر از همه، باید برای گسترش ذهن خود تمایل داشته باشید. خود را از مفروضات رها کنید تا بتوانید پذیرای اطلاعات جدید باشید. این کار، گاهی با آنچه همیشه درست در نظر می‌گرفتید، تناقض دارد. ممکن است با اطلاعاتی مواجه شوید که دیدگاه شما را به چالش می‌کشد. در عوض ساکن ماندن در ساحل امن خود، از این زمان برای متوقف کردن، منعکس کردن و روشنگری این ایده‌ها به شیوه‌ای که باعث توسعه و گسترش چشم‌انداز کسب‌وکارتان می‌شود، استفاده کنید.

وقتی با اطلاعات جدیدی مواجه می‌شوید، وقت صرف بررسی کنید که به چه چیزی باور دارید و علت آن چیست. آیا ذهنیت منسوخ شده شما است که مانع از پیشرفت در دنیای مدرن شده است؟ برای زیر سؤال بردن اطلاعات جدید و تحقیق بیشتر در مورد باور‌های قبلی، عزمی راسخ داشته باشید.

پیش از جستجو برای اطلاعات، به اندازه پرورش زمین پیش از برداشت اهمیت دارد. حذف علف‌های هرز، کود دادن و ایجاد فضا در جایی که اطلاعات می‌تواند باعث شکوفایی و رشد شود، ضروری است. همان‌ طور که خاک زمین باید برای شکوفا شدن تغذیه شود، مغز انسان هم نیاز به تغذیه مناسب دارد.

مهارت های کلیدی برای موفقیت در استارتاپ های نوپا

پس از این‌که ذهن آماده شد، وارد مرحله بعدی یعنی «کاربرد» می‌شویم. یک لیست یادگیری، شبیه به لیست وظایف روزمره طراحی کنید. ایده‌ها و مفاهیمی وجود دارند که به مطالب بیشتر در مورد آنها علاقه بیشتری دارید. بسیاری از افراد، برنامه بسیار شلوغ و نامنظمی دارند و در نتیجه برای یادگیری چیزی بیشتر نصیبشان نمی‌شود. توسعه مهارت کافی برای قابل‌قبول کردن توصیف شغلی خود و داشتن اطلاعات کافی برای رفع‌ورجوع کردن مسائل روزمره، یک مسیر مطمئن برای معمولی بودن است. اینجا است که افراد خودآموز پیش می‌روند. آن‌ها اهمیت مدیریت زمان و اولویت‌بخشی رشد روزانه را درک می‌کنند. آن‌ها دائماً در تلاش برای دانستن، یادگیری و کار بیشتر هستند. این حاشیه رقابتی، آن‌ها را به موفقیت در زمینه‌های مختلف نزدیک می‌کند.

روش‌های ساده، کارآمد و واقع‌گرایانه‌ای برای به‌کارگیری فرصت‌های روزانه وجود دارند که مزاحم زندگی شما نمی‌شوند. یادگیری در حال حرکت، هیچ‌گاه به آسانی الآن نبوده است. برای افرادی که فراگیری از طریق ابزار‌های شنیداری را هدف قرار می‌دهند، کتاب‌های صوتی روشی فوق‌العاده برای ادغام دانش با فشار ساده یک دکمه است. در حالی که در ترافیک طاقت‌فرسای رفت‌وآمد روزانه به سرکار خود هستید، کافی است یک کتاب صوتی را پخش کنید که با علایق شما تناسب دارد. در عوض گوش دادن به آهنگ‌های تکراری در ساعات شلوغی، به بحث سیاسی یا علمی در رادیو گوش کنید. در صورتی که موسیقی پسند شما است، سعی کنید به زبان دیگری موسیقی گوش دهید.مهارت های کلیدی برای موفقیت در استارتاپ های نوپا

یادگیری اطلاعات، با استفاده از آن‌ها تسهیل می‌شود. در صورتی‌ که یادگیری بکار برده نشود، بی‌فایده خواهد بود. مطالعه یک کتاب در زمینه تعمیر و نگهداری خودرو، به آن اندازه که به صورت عملی با مشکل خودروی خود مواجه شوید، کاربردی نیست. مطالعه در مورد هنر، به اندازه دست به قلم شدن کارآمد نیست. اگر دانشی دارید و می‌توانید مستقیماً به صورت کاربردی آن را به کار ببرید، در این تصمیم شک نکنید. بسیاری از افراد، دانش و مهارت را طی کار‌های عملی یاد می‌گیرند.

براساس نتایج به دست آمده آمریکایی‌ها ۲۳ ساعت از هفته خود را صرف ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. تصور کنید که هر هفته آن زمان را صرف غنی‌سازی شخصی یا حرفه‌ای خود کنید. شما می‌توانید به پنج زبان صحبت کنید و با تغییر عادات و ذهنیت‌های خود، به آبشار متحرکی از تبدیل شوید. پس خود را با افراد همفکر احاطه کنید و سعی کنید همیشه چیزی ارزشمند از تعاملات شخصی خود به دست بیاورید.

همیشه در حال یادگیری باشید

روش‌های متعددی برای دست یافتن به موفقیت وجود دارد؛ اما فارغ از این‌که در چه مسیری قرار دارید، استمرار در یادگیری بسیار ضروری است. برای داشتن استارت‌آپی پویا و پرانگیزه، باید همیشه در حال یادگیری باشید. این موضوع، صرفا به این معنا نیست که شما باید تحصیلات رسمی را پشت سر بگذارید، بلکه به این معناست که باید یادگیری از دیگران، با استفاده از اشکال مختلف رسانه و دنیای پیرامون خود را ادامه دهید.

دلایل اهمیت یادگیر مستمر در موفقیت کسب و کار استارتاپی

۱. استمرار در ایده‌پردازی‌های جدید:

هر روز به یادگیری چیزی جدید بپردازید. کتاب بخوانید، پادکست‌های کارآفرینان موفق را گوش کنید، اخبار حوزه فناوری یا صنعت مورد علاقه خود را مرتباً پیگیری کنید.

۲. حفظ شور و اشتیاق:

برای هرکسی زمانی پیش می‌آید که کار برایش خسته کننده باشد بدون توجه به این‌که چقدر به کار خود علاقه دارید، یادگیری کلید بازگرداندن شور و اشتیاق در طولانی‌مدت است.

مهارت های کلیدی برای موفقیت در استارتاپ های نوپا

۳. گفتگوی بهتر:

آیا می‌خواهید فردی جالب در مباحثات و گفتگو‌های مختلف باشید؟ اگر این‌طور است، پس به یادگیری از گفتگو‌ها علاقه‌مند باشید. نه‌تنها به افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنید، بلکه به ایده‌ها و موضوعات مختلفی که در این بحث‌ها مطرح می‌شود، دقت بیشتری داشته باشید. هر چه بیشتر یاد بگیرید، چیز‌های بیشتری وجود دارد که می‌توانید با افراد دیگر در مورد آن‌ها صحبت کنید. دقت کنید، تنها بحث بهبود مکالمه نیست. وقتی زمینه علایق و دانش گسترده‌تری دارید، می‌توانید با طیف وسیع‌تری از مردم در ارتباط باشید که فرصت‌ها و همکاری‌های بیشتری را منجر می‌شود و این خود عاملی برای بهبود مسیر شغلی و حرفه‌ای شما خواهد بود

۴. تعادل بهتر کار و زندگی شخصی:

آیا احساس خستگی می‌کنید؟ اوضاع بر وفق مراد شما نیست؟ یادگیری می‌تواند کمک‌رسان باشد. وقتی از کار یکنواخت خود مرخصی می‌گیرید و بر گسترش ذهن خود تمرکز می‌کنید، شبیه مرخصی گرفتن مغز از برنامه منظم و تعریف شده قبلی است. این کار، باعث می‌شود تا از عادات بدی مانند نشستن جلوی رایانه و هیچ کاری انجام ندادن، صرفاً به این خاطر که فکر می‌کنید باید کار کنید، فاصله بگیرید

۵. سلامتی:

یادگیری مستمر به شما کمک می‌کند تا عمر بیشتری داشته باشید؟ مزایای این کار، بی‌شمار و متنوع‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها