شکلک سیب زمینی سوخاری

شکلک سیب زمینی سوخاری به سادگی و با کمی سلیقه تهیه می‌شود. برای تهیه خمیر عملاً فقط باید همه مواد با هم مخلوط شوند. بعد خمیر را قالب می‌زنیم و وقتی خودش را گرفت به هر شکلی دوست داشتیم آن را طراحی می‌کنیم.

شکلک سیب زمینی سوخاری

مواد لازم برای شکلک سیب زمینی

سیب زمینی متوسط 3 عدد

نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری

آرد سفید 1/4 پیمانه

آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به مقدار کافی

تخم مرغ 1 عدد

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی‌ها را آبپز کنید تا کاملاً پخته و نرم شوند. بگذارید خنک شوند و بعد پوستشان را جدا کنید. حال، با چنگال یا گوشتکوب آن‌ها را پوره کنید تا نرم و یک‌دست شود.

تخم مرغ را بشکنید و هم بزنید. سپس آن را همراه با آرد، آرد سوخاری، نشاسته ذرت، نمک و فلفل به پوره سیب زمینی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خمیری درست شود که خیلی هم صاف نیست.

روی سطح کار کمی آرد بپاشید. خمیر را به سطح آرد پاشی شده منتقل کنید.

با دست یا با وردنه آن را به ضخامت ۱ سانت پهن کنید. سپس با استفاده از کاتر کوکی یا با سر لیوان دایره‌هایی را از خمیر جدا کنید. وقتی کل خمیر به شکل دایره‌های کوچک در آمد شکلک‌های مورد نظر خود را روی آن‌ها ایجاد کنید. برای طراحی شکلک سیب زمینی سوخاری می‌توانید از هر ابزاری مثل چنگال، چاقو یا خلال دندان استفاده کنید.

روی یک سینی کاغذ روغنی بکشید. شکلک‌های خمیری را روی آن بچینید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خودشان را بگیرند. روغن را در قابلمه یا تابه عمیق داغ کنید. پس از سرد شدن شکلک‌ها، آن‌ها را در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند (حدود ۲ دقیقه).

نکته: می‌توانید به جای سرخ کردن عمیق از سرخ کردن معمولی هم استفاده کنید اما باید خیلی با احتیاط شکلک‌های سوخاری را برگردانید تا فرو نپاشند.

منبع: ایران کوک

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها