انگلیسی‌ها برای مقابله با آلودگی هوا چه کرده‌اند؟

یک شرکت انگلیسی اخیراً سیستمی ابداع کرده که به گفته شرکت سازنده می‌تواند به حذف ۹۹ درصد آلودگی ایجاد شده توسط خودروها در تقاطع‌ها، چهارراه‌ها و هنگام ترافیک بپردازد.

انگلیسی‌ها برای مقابله با آلودگی هوا چه کرده‌اند؟

آلودگی هوا از معضلات کلانشهرها و شهرهای صنعتی است که هر ساله با شروع فصل سرما و پدیده وارونگی دما، تشدید می‌شود و چندین سال است که به معضلی برای سلامت شهروندان تبدیل شده و در چنین شرایطی نیز توصیه‌ها بویژه برای گروه‌های حساس تقریباً هر روز تکرار می‌شود. در شرایط هوای آلوده، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون یکی از مهم‌ترین آلاینده‌ها و معضل اصلی آلودگی در فصل سرماست.

شرکت "Pollution Solution" یک سیستم مکش آلودگی هوا ایجاد کرده است که هرگونه آلودگی ایجاد شده توسط وسایل نقلیه را جذب می‌کند. فناوری حذف آلودگی می‌تواند به از بین بردن ۹۹ درصد آلودگی ایجاد شده توسط وسایل نقلیه کمک کند.

این فناوری به گونه‌ای است که می‌توان آن را در سراسر شهر و در کنار جاده‌ها نصب کرد. این سیستم در کانون‌های آلودگی هوا"(hot spot of air pollution) نصب می‌شود. این سیستم به سیستم لوله کشی زیر جاده‌ها متصل شده و سپس هوای آلوده را به یک "واحد تمیزکننده کنار جاده"(roadside cleaning unit) منتقل می‌کند. هوای خارج شده از واحد تمیز کننده با دقت ۹۹ درصد پاکیزه می‌شود و ذرات معلق، اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و ازن موجود در آنها از بین می‌رود.

"توماس دلگادو"(Thomas Delgado)، مدیر عامل شرکت Pollution Solution گفت: سیستمی که ما توسعه داده‌ایم را می‌توان در سراسر شهر نصب کرد و این سیستم به نوعی شبیه چشمان گربه‌ها در جاده است. وقت آن است که دولت و مقامات محلی به طور جدی برای مقابله با آلودگی هوا اقدام کنند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها