تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از ابلاغ دستورالعملی برای تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.

تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی

موسی خلیل اللهی در همایش هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌های استان آذربایجان شرقی که در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان برگزار شد، با بیان اینکه عده‌ای آشوبگر از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده کرده و با برنامه ریزی استعمارگران قصد اخلال در امنیت کشور را داشتند، افزود: با هدایت و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری همه نقشه‌های بدخواهان کشور و نظام نقش بر آب شد.

وی با بیان اینکه از طرف ریاست قوه قضائیه دستورالعملی برای تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی ابلاغ شده است گفت: ریاست این ستاد با رئیس کل دادگستری استان و دبیری آن با معاون پیشگیری است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، اهداف ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را رصد و پالایش مستمر فعالیت‌های انتخاباتی عنوان کرد و افزود: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از جرائم انتخاباتی باید در این ستاد مورد توجه قرار گیرد.

خلیل اللهی با تاکید بر اینکه اولویت دستگاه قضایی در مواجه با تخلفات انتخاباتی، توجیه و ارشاد است گفت: پس از ارشاد، اِنذار و در مرحله بعدی تشکیل پرونده برای متخلفان انتخاباتی است و همه مکلف به رعایت قانون هستند.

وی در آخر آمادگی دادگستری استان را برای اجرای یک انتخابات پرشور و سالم و همکاری با هیأت‌های اجرائی و نظارت اعلام کرد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها