ماجرای حمله به ماشین شهرداری از سوی کارگران ساختمان پلاسکو

شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره ماجرای حمله کارگران ساختمان پلاسکو به خودرو شهرداری تهران توضیحاتی داد.

ماجرای حمله به ماشین شهرداری از سوی کارگران ساختمان پلاسکو

علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در گفت‌وگویی ، در تشریح آخرین وضعیت کشمکش موجود بین شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان برای احداث ساختمان پلاسکو گفت: همکاری‌هایی لازم را برای احداث هر چه سریع‌تر ساختمان پلاسکو با مالک آن (بنیاد مستضعفان) انجام دادیم، اما در مقابل مالک ساختمان تاکنون نقشه‌های ساختمان را ارائه نکرده و این موضوع به تأیید سازمان نظام مهندسی نرسیده است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران تصریح کرد: آخرین نقشه‌های ساختمان پلاسکو باید به تأیید سازمان آتش‌نشانی می‌رسید که حتی مالک نیز نقشه را به تأیید آتش‌نشانی نرساند و در کنار آن هیچ معلوم نیست که پارکینگ پروژه را به چه شکل می‌خواهد احداث کند و زمین پیرامونی برای احداث پارکینگ مشخص نکرده است.

سعادتی افزود: با توجه به تغییر کاربری، مالک ساختمان پلاسکو باید عوارض تجاری آن را پرداخت می‌کرد که تاکنون این اقدام نیز عملی نشد و تمام این موارد موجب شد که ما چند نوبت به آن‌ها تذکر دهیم و پس از بی‌توجهی آن‌ها مانع از ادامه ساخت پروژه پلاسکو شویم.

او با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در تلاش است که القاء کند شهرداری به دلیل مسائل مالی مانع احداث ساختمان پلاسکو شده است، تصریح کرد: ما با بنیاد مستضعفان تبادلات مالی گسترده‌ای در شهر داریم و به طور حتم طلب‌های مالی خود را وصول می‌کنیم، اما تنها دلیل جلوگیری از ادامه کار ساختمان پلاسکو بی توجهی مالکان آن به مسائل ایمنی است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران تصریح کرد: زمانی که یک ساختمان بر خلاف اصول و مقررات ایمنی ساخته می‌شود، هر نهادی مانع از ادامه کار آن می‌شود و برخورد با نیروهای شهرداری تهران و ممانعت از ورود آن‌ها به فضای کارگاهی پروژه از یک نهاد حکومتی مانند بنیاد مستضعفان بعید بود.

سعادتی ادامه داد: مسئولان و نگهبانان ساختمان پلاسکو با عوامل پلیس و نیروهای شهرداری برخورد کرده‌اند و خسارت‌هایی را به خودروهای شهرداری وارد کردند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نوع برخورد راهکار قانونی شهرداری چیست، ادامه داد: اگر مالک ساختمان پلاسکو از شهرداری تمکین نکند و پروانه دریافت نکند، ما از طریق کمیسیون ماده 100 پیگیر این موضوع هستیم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری تهران تا امروز موضع رسمی خود را اعلام کرده است یا خیر؟ گفت: نزدیک به چند ماه است که موضوع را من با شهردار تهران مطرح کردم، اما متأسفانه تاکنون هیچ فردی از داخل شهرداری مرکز موضع‌گیری رسمی نکرده است.

سعادتی با اشاره به اهمیت ایمنی افزود: اگر تأکید ما این است که مالک ساختمان پلاسکو از سازمان نظام مهندسی، آتش‌نشانی و نهادهای ذی‌ربط تأییدیه نقشه ساختمان را دریافت کند به دلیل امنیت جان مردم است و می‌توان گفت شاید بنیاد مستضعفان مشاورانی استخدام کرده باشد تا در حوزه نقشه‌کشی اظهار نظر کنند، اما قانون اصلی تأییدیه نظام مهندسی کشور است.

او در پاسخ به این سوال که کاربری ساختمان پلاسکو به چه شکل می‌شود؟ بیان کرد: بنیاد مستضعفان اعلام کرد که می‌خواهد ساختمان پلاسکو را به شکل قدیم احیا کند و این خود مخاطراتی را به همراه دارد، به همین دلیل صحبت ما تأییدیه نقشه از سوی نظام مهندسی کشور است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران ادامه داد: بنیاد مستضعفان در ابتدا کاربری تجاری را پیشنهاد داد، اما به علت تفاوت پرداخت عوارض، کاربری را تغییر داد، حال باید گفت که وقتی کاربری تغییر می‌کند شکل تأییدیه نقشه نیز متفاوت می‌شود که بنیاد مستضعفان نیز به این موضوع بی توجه است.

سعادتی ادامه داد: بنیاد مستضعفان در نقشه جدید ۵ طبقه زیرزمین تجاری آورده است که پیش‌تر این ۵ طبقه وجود نداشت و باید عوارض آن را پرداخت کند.

او تصریح کرد: اگر شورای شهر مصوب کند که ما هیچ پولی دریافت نکنیم و حتی به ساختمان پلاسکو نیز کمک مالی کنیم، آن را انجام می‌دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها