نماینده اصولگرا:

برگزاری اعتراضات آرام بدون مجوز، امکان پذیر است

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «برگزاری اعتراضات آرام بدون مجوز امکان پذیر است»، گفت که به خشونت کشیده شدن برخی اعتراضات اخیر در واقع ایجاد بحران و ناامنی بوده است.

برگزاری اعتراضات آرام بدون مجوز، امکان پذیر است


حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتراض و انتقاد اشکالی ندارد و آزادی آن به رسمیت شناخته شده است ولی بحث این است که در جریان افزایش قیمت بنزین در خیلی از شهرها اعتراضات از حالت اعتراض و انتقاد خارج شد و از بین بردن بانک ها و مراکز مختلف را شاهد بودیم که در واقع ایجاد نوعی بحران و ناامنی بود.
وی افزود: ما به عنوان حکومت یک ضعف در این ماجرا داشتیم و آن این بود که پیش از اعمال گرانی ملت را توجیه نکردیم.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد: اعتراضات اخیر در وکیل آباد مشهد نیم ساعته تمام شد و در برخی شهرها آرام برگزار شد اما آنچه در رباط کریم، بهارستان، ملارد و قدس اتفاق افتاد و شاهد به آتش کشیدن برخی اماکن و بستن جاده ها بودیم درست نبود.
نوروزی با بیان اینکه «خلاء قانونی در زمینه برگزاری تجمعات وجود ندارد»، گفت: معترضین هم می توانند از وزارت کشور اجازه بگیرند و هم می توانند بدون مجوز اعتراضات آرام داشته باشند. کسی با صرف راهپیمایی آرام و رساندن پیام مخالفت نمی کند، تا الان هم در ۴۰ سال گذشته مشکلی در این زمینه نداشتیم بلکه مشکل در جایی بود که اعتراض به خشونت کشیده شده است.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ا. ع
    0

    سلام. اعتراضات آرام خوب است ولی آیا ضمانت رسیدگی دارد؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها