اسد: جنگ علیه تروریسم در سوریه همچنان ادامه دارد

بشار اسد تأکید کرد که جنگ علیه تروریسم در این کشور همچنان ادامه دارد هر چند که در این مسیر سوریه پیشرفت زیادی داشته است.

اسد: جنگ علیه تروریسم در سوریه همچنان ادامه دارد

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با نشریه‌ الکترونیک فرانسوی «پاری مچ» گفت که تروریسم همچنان در شمال سوریه حضور دارد و آمریکا، ترکیه، انگلیس و فرانسه همچنان از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

رئیس جمهوری حضور نیروهای فرانسوی در خاک سوریه بدون موافقت دولت سوریه را «اشغالگری و نوعی از تروریسم» دانست و تأکید کرد که دولت فرانسه باید به حقوق بین‌الملل رجوع کند و دست از حمایت هر چیزی که بر افزایش خونریزی، قتل و عذاب در سوریه می‌افزاید، بردارد. البته، فرانسه در مراحل اولیه اسلحه می‌فرستاد، نمی‌دانم آیا واقعاً در ماه‌ها یا سال اخیر تغییری در این موضوع ایجاد شده است یا خیر. ما در حال حاضر اطلاعاتی نداریم اما هنگامی که نیروهای فرانسه بدون درخواست دولت قانونی سوریه وارد خاک این کشور شوند، این اشغالگری است. بین حمایت از تروریسم و اعزام نیروهای نظامی برای اشغال یک کشور تفاوت چندانی ندارد. مساله یکی است و عناوین آن فرق می‌کند.

اسد ادامه داد: آیا ما می‌توانیم نیروهای سوری را بدون درخواست دولت فرانسه به این کشور اعزام کنیم تا با تروریسم مبارزه کنند؟ قانون بین‌المللی حاکم بر اقدامات دولت‌های جهان است نه نیت‌ها. تمایل به مبارزه با تروریسم کافی نیست، برای مبارزه با تروریسم قوانین بین‌المللی وجود دارند. دولت سوریه با داعش مبارزه می‌کرد چرا فرانسه از آن حمایت نکرد؟ چرا دولت فرانسه با داعش مبارزه و از جبهه النصره حمایت می‌کند در حالیکه هر دو گروه تروریستی هستند؟

وی درباره تغییر در موضع فرانسه از زمان اولاند رئیس‌جمهوری سابق این کشور تا دوره ماکرون گفت:در ظاهر بله اما وقتی که اشغالگر باقی بماند، این نوعی تروریسم است. باید این حقیقت را درک کنید. ما باید در مورد تغییر اقدامات صحبت کنیم، نه ظاهر. اظهارات برای ما مهم نیستند بلکه اقدامات روی زمین مهم هستند..

وی ضمن تکذیب هر گونه همکاری بین دمشق و ایالات متحده آمریکا خاطر نشان کرد، در مساله مبارزه با تروریسم، نمی‌توان با حامی تروریسم همکاری کرد.

اسد درباره پیروزی‌اش در جنگ سوریه گفت:‌ اگر بخواهیم دقیق باشیم، این جنگ، جنگ من نیست تا در آن پیروز شوم یا نشوم، زیرا طبق روایت غربی‌ها آنها سعی می‌کنند این جنگ را به عنوان جنگ رئیس جمهوری که می‌خواهد در سمت خود باقی بماند، نشان بدهد اما این جنگ جنگ ملی یعنی جنگ ملت سوریه برابر تروریسم است. ما از آن زمان تا امروز گام‌های بزرگی در این جنگ برداشته‌ایم اما این بدان معنا نیست که ما پیروز شده‌ایم. هنگامی که تروریسم از بین برود، پیروز می شویم، تروریسم هنوز در شمال سوریه وجود دارد و مساله‌ای جدی‌تر از آن حمایتی است که از این تروریسم ادامه دارد، ترکیه و کشورهای غربی چه آمریکا چه بریتانیا و فرانسه هنوز از تروریسم حمایت می‌کنند بنابرین خیلی زود است که درباره پیروزی صحبت کنیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها