ایران چقدر برق از نیروگاه بادی می‌تواند تولید کند؟

: وزیر نیرو از وجود ظرفیت باقوه تولید ۳۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه بادی در کشور خبر داد و گفت: باید این ظرفیت را بالفعل کرده و وارد مدار کنیم.

ایران چقدر برق از نیروگاه بادی می‌تواند تولید کند؟

رضا اردکانیان در ارتباط ویدیو کنفرانسی با جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از ۷ میلیون نفر از آب سالم روستایی برخوردارند اظهار داشت: ۱۰ میلیون نفر تا پایان دولت از آب سالم در روستاها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: تا پایان سال ۲۲۷ پروژه آب و برق با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین نیروگاه‌های بادی کشور شامل ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی با مجموع ۵۰ مگاوات افتتاح شده و وارد مدار می‌شود ابراز داشت: از ویژگی‌های عمده این نیروگاه، ساخت داخل بودن آن است که ۸۰ درصد ساخت داخل و مپنا است که تکنولوژی آن ۱۰ سال پیش وارد کشور کرده و بومی‌سازی شده است.

وزیر نیرو از وجود ظرفیت باقوه تولید ۳۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه بادی در کشور خبر داد و گفت: باید این ظرفیت را بالفعل کرده و وارد مدار کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه ۳۰۲ مگاوات نیروگاه بادی در کشور داریم که ۱۷ درصد آن در آذربایجان شرقی است افزود: در این پروژه که در آقکند میانه واقع شده، بخش خصوصی ۹۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این حجم از تولید اگر در یک نیروگاه با سوخت صورت می‌گرفت، آلایندگی در پی داشت که این نیروگاه بادی برای تولید ۵۰ مگاوات برق، از انتشار ۱۱۹ هزار تن تولید آلاینده‌ها جلوگیری کرده و مصرف در آب و سوخت هم صرفه‌جویی قابل توجهی صورت گرفته است.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها