توقف تولید نیسان آبی تا سال ۹۷

اعمال استانداردهای جدید تولید خودرو از سال ۹۷ موجب می‌شود که برخی خودروها امکان ادامه تولید را پیدا نکنند.

توقف تولید نیسان آبی تا سال ۹۷

به گزارش خبر فوری به نقل از همشهری ، نيسان آبي يا همان زامياد كه در ميان خودروهاي باري كوچك، جايگاه قابل توجهي دارد نيز قرار است تا پايان سال 97از چرخه توليد خداحافظي كند. طبق اعلام مديرعامل شركت خودروسازي زامياد، پلت فرم جديدي با نام پادرا در مسير توليد است كه جايگزين نيسان آبي خواهد شد.

مصرف بالاي نيسان و وضعيت ايمني اين خودرو بارها مورد نقد قرار گرفته است. چندي پيش بر سر سيستم ترمز اين خودرو و رسيدن به استاندارد مورد نياز در اين زمينه با چالش مواجه شده بود. بيژن زنگنه وزير نفت نيز يك‌بار با نام بردن از اين خودرو به‌عنوان خودروي پرمصرف و آلاينده، پيشنهاد داده بود كه آن را آتش بزنند. مديرعامل شركت خودروسازي زامياد گفت: ارتقاي وانت نيسان آبي در چند سال گذشته در دستور كار قرار گرفته بود كه به يورو 4ارتقا يافت، آلايندگي و مصرف سوخت آن كاهش يافت و توانستيم استانداردهاي موجود را روي آن محقق كنيم. فريدون حميدي ادامه داد:

براي اينكه بتوانيم محصول جديدي در همين تناژ به مشتريان عرضه كنيم، خودروي «پادرا» را ارائه كرديم كه در بازار با استقبال مناسبي مواجه شد، اما به‌دليل برخي محدوديت‌ها ازجمله محدوديت رنگ هنوز نتوانستيم با تيراژ بالا در بازار ظاهر شويم. مديرعامل زامياد خاطرنشان كرد: براي امسال محصول پادراي دوگانه‌سوز را در دستور كار داريم و در حال اخذ استاندارهاي آن هستيم، وي با اشاره به ارتقاي پلتفرم نيسان آبي و ساخت خودروي پادرا، تصريح كرد:

از آنجايي كه از اين به بعد تأمين استانداردهاي 22گانه خودرويي با اين پلتفرم پاسخگو نيست، درنظر داريم پلتفرم آن را تا پايان سال 97ارتقا دهيم. حميدي افزود: در پايان سال 97عملاً با نيسان آبي خداحافظي كرده و اين خودرو كه از نظر ظرفيت عمليات باربري خدمت بزرگي به كشور كرده به خاطره‌ها خواهد پيوست، در عوض خودروي پادرا باقي خواهد ماند، اما نيازمند اجراي پروژه‌هاي توسعه‌اي است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها