گزارش یک رسانه آمریکایی از رابطه ترامپ و صهیونیست‌ها بعد از استیضاح؛

ترامپ واقعا به اسرائیل پناهنده می‌شود؟ / چگونه است که پسر نتانیاهو ترامپ را رهبر خود می‌داند، نه پدرش را!

شواهد نشان می‌دهد که ترامپ در بین افراطیون و راست‌گراهای اسرائیلی بیش از پیش محبوب شده است. طبق گفته یو اس آ تودی، هم اکنون محبوبیت ترامپ از شخص نتانیاهو هم بیشتر است.

ترامپ واقعا به اسرائیل پناهنده می‌شود؟ / چگونه است که پسر نتانیاهو ترامپ را رهبر خود می‌داند، نه پدرش را!

به گزارش خبر فوری ، با جدی‌تر شدن مساله استیضاح رئیس جمهور آمریکا برخی خبرگزاری‌ها و سایتهای خبری از وخیم‌تر شدن شرایط او سخن گفته اند. در این میان "یو اس آ تودی" آمریکا طی مقاله‌ای در مورد احتمال کمک گرفتن ترامپ از رژیم صهیونیستی سخن گفت. پیش از این ترامپ در جلسه‌ای به شوخی گفته بود اگر در آمریکا به مشکل بخورد به اسرائیل مهاجرت کرده و رئیس جمهور یا نخست وزیر این کشور می‌شود. حالا یو اس آ تودی طی مقاله ای به این موضوع پرداخت و از جهات مختلف به این شوخی نگریست.

اگر چه برخی تحلیلها نشان از این دارند که ترامپ اکنون و بعد از شکستهای متعددش در خلیج فارس در بین صهیونیستها محبوب نیست (در این باره اینجا بخوانید) اما طبق نظر نویسنده یو اس آ تودی، ترامپ هنوز هم محبوب ترین سیاستمدار آمریکایی در فلسطین اشغالی است.

نتانیاهو و ترامپ؛ یک روح در دو جسم

از نظر یو اس آ تودی، به جز مردم، شباهت بی حد و حصر شخص بنیامین نتانیاهو و ترامپ باعث شده در این سالها روابط دولت ترامپ و نتانیاهو بیش از پیش نزدیک باشد. شخص نتانیاهو بارها با اتهام سوء استفاده از قدرت متهم مواجه شده است و به خوبی شرایط ترامپ را که در ایالات متحده با همین اتهام مواجه است، درک می‌کند.

این رسانه آمریکایی تاکید دارد که ادبیات ترامپ هم برای صهیونیستها آشناست؛ اصطلاحاتی مانند کودتاچیان، اخبار جعلی و... از جمله اصطلاحاتی هستند که هم نتانیاهو و هم ترامپ بسیار به کار برده اند. مشی و روش این دو باعث شده به یکدیگر علاقه بسیاری داشته باشند و متحد یکدیگر باشند.

ماجرای توییت پسر نتایناهو درباره ترامپ

فارغ از این مساله، محبوبیت ترامپ فقط در شخص بنیامین نتانیاهو جلوه نکرده است. در صورتی که نتانیاهو نتواند نخست وزیر بماند باز ترامپ از جانب صهیونیستها حمایت می‌شود. کافی است نگاهی به مواضع "یئیر نتایناهو" ( پسر بنیامین نتانیاهو) داشته باشیم. یئیر که رابطه خیلی خوبی با پدرش ندارد و به خاطر فعالیتهای توییتریش مشهور است بارها در این شبکه اجتماعی گفته است که رئیس جمهور حقیقی او ترامپ است. یئیر یکی از نژادپرست‌ترین افراد اطراف نتانیاهو است و معمولا لحن تند و افراطی دارد. پسر یاغی نتانیاهو عاشق گرایشات تند و افراطی ترامپ است و تندروی‌های او را به سیاستهای پدرش ترجیح می‌دهد.

چرا ترامپ قهرمان صهیونیستهاست؟

شواهد نشان می‌دهد که ترامپ در بین افراطیون و راست‌گراهای اسرائیلی بیش از پیش محبوب شده است. طبق گفته یو اس آ تودی، هم اکنون محبوبیت ترامپ از شخص نتانیاهو هم بیشتر است. اقدامات ترامپ از زمان ورودش به کاخ سفید در جهت حفظ منافع رژیم صهیونیستی، تامین مالی این رژیم، حمایت از شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و به خصوص طرح "معامله قرن" باعث شده ترامپ بزرگترین حامی اسرائیل تلقی شود.

آیا واقعا ترامپ به اسرائیل می‌رود؟

یو اس آ تودی به همین دلیل معتقد است شوخی ترامپ در مورد رئیس جمهور شدن در اسرائیل خیلی هم مسخره نیست. شاید او نتواند رئیس جمهور یا نخست وزیر صهیونیستها شود اما محبوبیتش به مراتب از نتانیاهو، بنی گانتس و سایر سایستمداران معتدل و تندرو صهیونیست بیشتر است. طبق آمار مرکز نظرسنجی Pew، محبوبیت رئیس جمهور جنجالی آمریکا در اسرائیل 83 درصد بوده است ( این آمار مربوط به سال گذشته است). این محبوبیت در یک کشور خارجی کم‌سابقه است.

یو اس آ تودی معتقد است علاوه بر اقدامات متعدد ترامپ در حمایت از اسرائیل، انتقال سفارت خانه این کشور به بیت المقدس بیش از سایر امور در این محبوبیت نقش داشته است. همچنین، قطع حمایت مالی از فلسطینی‌ها، ایجاد محدودیت برای آنها و به خصوص حمایت از نقض قوانین بین‌المللی صهیونیستها باعث شده رئیس جمهور موقرمز ایالات متحده مرد شماره یک صهیونیستها شود.

در این میان نباید از حمایت مادی و معنوی ترامپ از صهیونیستها در حمله به بلندی‌های جولان و نیز حملات هوایی اسرائیل به سوریه غافل ماند که در بالا رفتن شاخص محبوبیت ترامپ در سرزمینهای اشغال تاثیر بسیاری گذاشت.

یو اس آ تودی در ادامه تاکید دارد که اگر ترامپ عزل شده یا نتواند در انتخابات 2020 انتخاب شود به راحتی می‌تواند به اسرائیل پناهنده شود. او در اینجا متحدان بسیاری دارد. او یک تاجر است و به راحتی با حمایت ثروتمندان صهیونیست می‌تواند به گسترش تجارتش بپردازد.

مسیحیان انجیلی اصلی ترین متحدان معنوی ترامپ هستند (گزارش خبر فوری در این رابطه را اینجا بخوانید). این افراد از جمله مسیحیانی هستند که علقه بسیاری با عهد عتیق، یهودیت و نمادهای اسرائیلی دارند و حتی آرزو دارند در رود اردن غسل تعمید نمایند. ثروتمندان این گروه دائما در سرزمینهای اشغالی در حال رفت و آمد هستند و به سرعت می‌توانند از ترامپ حمایت کنند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حمید
    0

    دیوانه چودیوانه ببیند خوشش آید.آدمهای ابله همیشه باهم هستن.مرگ براسرائیل

    نظرات شما -
    • نگاه
      0

      با اینکه با مطلبتون مخالف بودم ولی خخخخخخ خنده دار بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها