تصمیم‌گیری درباره اینترنت تلفن همراه روی میز شورای امنیت

در حالی که ۱۲ روز از تصمیم اتخاذ شده برای قطع اینترنت سراسری می گذرد ، وزیر کشور از برگزاری جلسه‌ای جهت بررسی و تصمیم‌گیری جهت اتصال اینترنت گوشی‌های همراه خبر داده است.

تصمیم‌گیری درباره اینترنت تلفن همراه روی میز شورای امنیت

در پی ناآرامی‌های رخ داده از پس افزایش قیمت بنزین و اجرای طرح سهمیه بندی، دسترسی به ینترنت همراه و اینترنت ثابت با محدودیت نهایی روبرو شد. پیش از این در روز یکشنبه هفته جاری شبکه اینترنت "وای‌ فای" متصل شد اما هنوز ارتباط اینترنت تلفن های همراه در برخی استان‎ها برقرار نیست.

چه کسی دستور داد؟

بیست و هفتمین روز آبان ماه بود که محمد جواد آذری جهرمی درباره قطع اینترنت توضیحاتی داد.در شرایطی که برخی درباه اختلال صحبت می‌کردند ،آذری جهرمی اعلام کرد: اینترنت اختلال ندارد، بلکه به‌دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتورها قطع شده است.

دو روز بعد وی در برنامه ای تلویزیونی تاکید کرد: به خاطر سوءاستفاده‌هایی که رخ داد، شورای امنیت کشور تشخیص داد محدودیت‌هایی در اینترنت بین‌الملل اعمال شود که به اپراتورها ابلاغ شد. البته خود شورای امنیت دغدغه مشکلات ناشی از این محدودیت‌ها را دارد و ما هم به طور مستمر گزارش شکایت‌های مردم و پیگیری‌های نمایندگان مجلس در این خصوص را به شورا منعکس می‌کنیم.

وی ادامه داد: من درباره وصل‌شدن دوباره اینترنت برآورد زمانی ندارم اما این امیدواری وجود دارد که هر چه سریع‌تر مشکلات برطرف شود و به نظر من صد در صد اینترنت به‌زودی وصل خواهد شد.

اینترنت

نامه‌نگاری نمایندگان

روز یکشنبه بود که با اتصال اینترنت وای فای، قطع اینترنت وارد دوره تازه‌ای شد. خبرهای اولیه حکایت از آن داشت که اتصال اینترنت وای فای و شبکه تلفن همراه همزمان صورت می‌گیرد اما با وجود گذشت چهار روز هنوز اینترنت تلفن‌های همراه متصل نشده است .

پنجم آذرماه بود که نمایندگان تهران در نامه‌ای به وزیر ارتباطات خواستار وصل اینترنت به خصوص اینترنت موبایل شدند.

این ۳۰ نماینده تهران در نامه‌ خود تاکید داشتند "وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات احتراما عنایت دارید که قطع طولانی مدت اینترنت به خصوص اینترنت موبایل ضرر و زیان هنگفتی را بر اقتصاد فضای کسب و کار و فضای آموزشی و پژوهشی کشور تحمیل کرده است حال که با مشارکت هوشمندانه مردم فهیم ایران به خصوص تهران آرامش حاکم گردیده است انتظار آحاد مردم، دانشگاهیان، کسبه، بازاریان و کارآفرینان تسریع در برقراری اینترنت موبایل استان تهران است."

به نظر می رسد مخاطب نمایندگان تهران اما به درستی انتخاب نشده است چرا که وزارت ارتباطات در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: درخواست مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اتصال مجدد اینترنت در حالی مطرح شد که نهادهای امنیتی کشور بر این اعتقاد هستند که در برقراری مجدد اینترنت باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اطلاعیه خود نوشت: محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات پیش‌ از این بارها به‌صراحت اعلام کرده بود که قطع اینترنت صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد و به‌ویژه اقتصاد نوپای دیجیتال کشور وارد می‌کند و از این‌رو از نگاه وزیر ارتباطات مطالبه امروز مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برای اتصال مجدد اینترنت موبایل به‌جا و دقیق است.محتوای این اطلاعیه بر پاسخ نامه وزیر ارتباات و فناوری اطلاعات به نمایندگان مجلس منطبق است.

اینترنت

وزیر کشور چه می‌گوید؟

حالا با اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر است دلجویی از کاربران اینترنت در دستور کار قرار گیرد از این رو اپراتورها و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی بر آن هستند، با اختصاص یک گیگ اینترنت رایگان و اضافه کردن به بسته‌های اینترنتی به تعداد روزهای قطعی اینترنت نسبت به جبران خسارت کنند.

وزیر کشور اما با تاکید بر اینکه امروز موضوع اتصال اینترنت در دستور کار بررسی قرار دارد، می‌گوید: ما در این مرحله که تخریب و آتش‌سوزی زیاد شد، مجبور شدیم اینترنت را به صورت موضعی و مقطعی قطع کنیم تا به این ترتیب عملیات روانی و تهییجی که از خارج هدایت می‌شد، کنترل کنیم. در حقیقت ابتدا محدودسازی انجام شد و پس از اینکه دامنه این اغتشاشات به استان‌های دیگر سرایت کرد، مسدودسازی انجام شد.

وی افزود: این به معنای این نیست که همه مسئولینی که دستور به قطع اینترنت دادند اهمیت اینترنت بر اقتصاد و کسب و کار مردم را نمی‌دانند اما ما با منفعت عمومی و امنیت جان مردم روبه‌رو بودیم. قطعا قطع اینترنت هزینه دارد اما ما با این کار از بروز هزینه‌های بیشتر جلوگیری کردیم. نیروها در همه استان‌ها به داخل صحنه آمدند و موضوع جمعه شب کنترل شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه کسانی که از اینترنت استفاده می‌کنند بدانند امنیت جان مردم برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار است. ما از روز چهارم اینترنت مراکز علمی، دانشگاه‌ها و… را وصل کردیم و اینترنت ثابت هم در همه استان‌ها وصل شده، در مورد موبایل ۱۰ استان اینترنت‌شان متصل شده است.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ی جوان انقلابی
    0

    هی میخوام بهشون دل خوش کنم ولی نمیتونم..!!

  • ail
    0

    بی شک فقط چند استان وصل میکنن بقیه الاف

  • ماهشهر
    0

    داداش خوزستان از ایران جدا شده من خبر ندارم؟؟؟ خوزستان نه وای فای هس نه نت خانگی نه همراهی نه تلفنی من نمیدونم‌به چه زبونی‌بگم اینجا نت خانگی ۱۰ دقیقه وصل شد بعد قطع شد

  • کاربر ناشناس
    0

    توقران وصل کنید دیگ التماس میکنممم

  • بهنام
    0

    اقا به خدا قسم که اینترنت وای فای فقط چند استان تهران بزرگ وصل شده ما حومه تهران هستیم ۱۴ روزه نت خانگی و همراه نداریم اندیشه و شهریار نت وای فای هم وصل نشده چه برسه به موبایل

  • ....
    0

    ینی چی تهران وصل شده و اصفهان نه؟این چه وضعشه اخه ؟هر چه زودتر اینترنت همه ی شهر ها رو وصل کنید. خسته شدیم از این همه انتظار

  • فاطمه مرادی
    0

    بابا وصل کنین دیگه چرا اصفهان وصل نمیکنین ما تلگرام واینا نمیخواییم فقط بتونیم سرچ کنیم دانلود کنیم همه کارهایی دانشگاهم مونده استادهام که این چیزا راقبول ندارن روانی شدم بخدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها