عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قاچاقچیان نمی‌گذارند کارخانه سیگار فیلیپ موریس در کشور تاسیس شود/ نفوذ قاچاقچیان سیگار بیشتر از ماست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: نفوذ قاچاقچیان سیگار از ما بیشتر است، به همین دلیل با تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ موریس مخالفت می‌شود. قاچاقچیان نمی‌گذارند کارخانه سیگار فیلیپ موریس در کشور تاسیس شود.

قاچاقچیان نمی‌گذارند کارخانه سیگار فیلیپ موریس در کشور تاسیس شود/ نفوذ قاچاقچیان سیگار بیشتر از ماست

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سوالش از وزیر صمت در مورد علت جلوگیری از صدور مجوز برای تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ موریس، گفت: چند سال است به دنبال تولید سیگار در ایران با برند خارجی هستیم. آقایان گفتند صاحبان کارخانه سیگار فیلیپ موریس صهیونیستی هستند. پس از پیگیری‌ها، وزارت اطلاعات کتبی اعلام کرد که صاحبان این کارخانه صهیونیستی نیستند.

او ادامه داد: نامه وزارت اطلاعات را، مبنی بر اینکه صاحبان کارخانه فیلیپ موریس صهیونیستی نیستند، با نامه رسمی به وزارت صنعت، معدن و تجارت دادیم. اما هنوز این وزارتخانه مجوز تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ موریس را صادر نکرده است و می‌گویند باید از شورای عالی امنیت ملی استعلام کنند.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: رئیس شورای عالی امنیت ملی آقای روحانی و دبیر آن هم آقای شمخانی است که ما نمی‌توانیم از آنها سوال کنیم یا به آنها تذکر بدهیم، تنها می‌توانیم در صحبت‌هایمان مطالب را بگوییم تا آنها از خواب خرگوشی بیدار شوند.

برخی از مسئولان رقم قاچاق سیگار را 23 میلیون دلار و عده‌ای دیگر 35 میلیون دلار اعلام می‌کنند

قاضی‌پور با اشاره به منافع تاسیس کارخانه سیگار با برند خارجی در کشور گفت: طبق اعلام آقایان، سالانه چندین میلیون دلار ارز به دلیل قاچاق سیگار از کشور خارج می‌شود. حجم قاچاق سیگار بنا بر اعلام مسئولان ذی‌ربط بسیار بالاست. برخی مسئولان می‌گویند رقم قاچاق سیگار 23 میلیون دلار است و عده‌ای دیگر رقم 35 میلیون دلار را عنوان می‌کنند.

تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ موریس موجب اشتغال بیش از 2 تا 3 هزار نفر می‌شود
او ادامه داد: ما می‌خواهیم سیگار در ایران تولید شود تا کشاورزان ایرانی کار کنند. تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ موریس موجب اشتغال بیش از 2 تا سه هزار نفر می‌شود.

نفوذ قاچاقچیان سیگار از ما بیشتر است
این عضو کمیسیون صنایع و معادن کشور در مورد چرایی مخالفت با تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ موریس توضیح داد: نفوذ قاچاقچیان سیگار از ما بیشتر است، به همین دلیل با تاسیس کارخانه سیگار فیلیپ موریس مخالفت می‌شود. قاچاقچیان نمی‌گذارند کارخانه سیگار فیلیپ موریس در کشور تاسیس شود.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها