صندلی‌های خالی در وزارت و کمیته ملی المپیک/ وزیر و رئیس به کدام سمت می‌چرخند؟

استعفای داورزنی ۱۰ روز پیش از سوی وزیر ورزش تأیید شد، اما هنوز در مورد انتخاب معاونت قهرمانی تصمیمی گرفته نشده و همچنین کمیته ملی المپیک ۶ ماه است بدون دبیرکل مانده و آقای رئیس هنوز برای این مورد تصمیمی نگرفته است.

صندلی‌های خالی در وزارت و کمیته ملی المپیک/ وزیر و رئیس به کدام سمت می‌چرخند؟

انتخابات پرحاشیه فدراسیون والیبال بالاخره پس از یک سال بلاتکلیفی به سرانجام رسید و روز ۲۹ آبان محمدرضا داورزنی پس از دو سال دوباره به فدراسیون والیبال بازگشت. داورزنی روز ۲۰ آبان استعفای خود را از معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تقدیم وزیر ورزش و جوانان کرد و روز ۲۵ آبان سال جاری هم سلطانی‌فر مهر تأیید این استعفا را صادر کرد.

رئیس جدید فدراسیون والیبال روزهای شلوغی را در فدراسیون والیبال سپری می‌کند؛ داورزنی پس از انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون در جمع خبرنگاران گفت: «‌حال والیبال خوب نیست.» روز گذشته هم آقای رئیس با اهالی والیبال جلسه برگزار کرد و تأکید کرد در شرایط فعلی صعود به المپیک اصلی‌ترین هدف است و به همین خاطر تصمیم به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر والیبال هم گرفته شد.

پس از اینکه استعفای داورزنی از سوی وزیر ورزش و جوانان پذیرفته شد، گزینه‌های زیادی برای معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بر سر زبان‌ها افتاد. پیش از این در گزارشی در مورد جانشین داورزنی در معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پرداخته بودیم. با این حال با وجود اینکه استعفای داورزنی ۱۰ روز پیش پذیرفته شده و او هم‌اکنون در سمت خود مشغول به کار است، اما هنوز تکلیف معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مشخص نشده است و فردی به عنوان جایگزین او در این معاونت حساس و کلیدی انتخاب نشده است.

مهدی علی‌نژاد، مهدی قدمی، علی رغبتی، شعبانی‌بهار و حتی مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش گزینه‌هایی هستند که این روزها نامشان برای معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است، البته مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان پس از انتخاب داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «‌سلطانی‌فر به زودی درباره انتخاب معاون جدید در سال حساس کسب سهمیه المپیک تصمیم می‌گیرد و اعلام خواهد شد. مطمئن باشید تا آن زمان هیچ برنامه‌ای از ورزش کشور و خصوصاً فدراسیون های المپیکی بر زمین نمی‌ماند. تمامی اسامی مطرح شده برای پست معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را تکذیب می‌کنم. اینها گمانه‌زنی رسانه‌ها و برخی محافل ورزشی است و به هیچ عنوان درباره آنها صحبتی نشده است. قطعاً نظر نهایی با خود وزیر خواهد بود و ظرف روزهای آینده اعلام می‌کنیم.»

معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان یکی از پست‌های حساس و کلیدی است، به خصوص اینکه سال منتهی به المپیک است و برنامه‌ریزی و رسیدگی به فدراسیون‌های المپیکی در اولویت است. با این حال هنوز تکلیف صندلی این معاونت مهم و کلیدی مشخص نشده است و باید دید وزیر ورزش و جوانان بالاخره چه کسی را برای این پست انتخاب می‌کند.

البته بلاتکلیفی در پست‌های کلیدی و حساس یکی از معضلات ورزش ایران بوده و به نظر می‌رسد در آینده هم خواهد بود. فعالیت‌های کمیته ملی المپیک به عنوان یکی از نهادهای اصلی ورزش کشور بدون داشتن دبیرکل اداره می‌شود. هفتم خردادماه ۹۸ شاهرخ شهنازی از دبیرکلی کمیته ملی المپیک استعفا داد و با گذشت ۶ ماه هنوز تکلیف دبیرکلی کمیته ملی المپیک مشخص نشده است و کیکاووس سعیدی هم به عنوان سرپرست دبیرکلی و هم به عنوان خزانه‌دار در این کمیته مشغول به کار است.

طبق اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک، انتخاب دبیر کل به پیشنهاد رئیس کمیته و تأیید اعضای هیئت اجرایی انجام می‌شود اما هنوز رئیس کمیته در خصوص انتخاب دبیرکل به جمع‌بندی نرسیده تا اعضای هیئت اجرایی معرفی آن را تأیید کنند. البته گزینه‌های زیادی برای پست دبیرکلی در این مدت مطرح شده اما در جلسه هیئت اجرایی، کیکاووس سعیدی و مناف هاشمی اصلی‌ترین گزینه‌ها بودند، ولی هنوز انتخابی صورت نگرفته است. البته از گوش و کنار خبر می‌رسد سعیدی گزینه نهایی است و او به عنوان دبیرکل انتخاب خواهد شد.

البته برای اینکه کمیته ملی المپیک در انتخاب خزانه‌دار با مشکل روبه‌رو نشود باید ابتدا تکلیف خزانه‌دار مشخص شود تا سعیدی با خیال آسوده به عنوان دبیرکل در کمیته فعالیتش را ادامه دهد. انتخاب دبیرکل منوط به انتخاب خزانه‌دار است و به نظر می‌رسد، با قطعی شدن گزینه دبیرکل، خزانه‌دار کمیته ملی المپیک هم انتخاب شده است و به زودی اعلام خواهد شد.

اما آن چه که مشخص است اینکه متولیان ورزش پس از خالی شدن صندلی پست‌های کلیدی دست به عصا راه می‌روند و در انتخاب فرد جایگزین عجله‌ای نمی‌کند؛ موضوعی که می‌تواند برای ورزش کشور مشکل‌ساز شود چرا که در سال منتهی به المپیک هستیم و انتخاب افراد جایگزین در پست‌های کلیدی و تأثیرگذار می‌تواند روند کار را تسریع ببخشد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها