در يازدهمين جلسه رسيدگی به اتهامات علي ديواندري مطرح شد:

پای ژن خوب به پرونده دیواندری باز شد

در يازدهمين جلسه رسيدگي به اتهامات علي ديواندري، موضوع پايان شراکت بانک ملت و بابک زنجاني با توافق تحويل 195 ميليارد وون از سوي زنجاني طرح مي‌شود.

پای ژن خوب به پرونده دیواندری باز شد

در يازدهمين جلسه رسيدگي به اتهامات علي ديواندري، موضوع پايان شراکت بانک ملت و بابک زنجاني با توافق تحويل 195 ميليارد وون از سوي زنجاني طرح مي‌شود. در اين جلسه همچنين به ردپاي احسان سخايي به عنوان شريک گروه دستغيب هم پرداخته مي‌شود.

قاضي موحد با اعلام رسميت جلسه گفت: در پايان جلسه دهم نماينده دادستان پس از دفاعيات علي ديواندري در بخش تسهيلات اعطايي به فلاحتيان، مطالبي را بيان کرد که به دليل پايان وقت دادگاه ناتمام ماند بنابراین در اين جلسه مطالب او را مي‌شنويم. قهرماني، نماينده دادستان، در جايگاه حاضر شد و گفت: آقايان از روز اول در اظهاراتي آشفته، مطالبي ضد و نقيض مطرح کردند، يک بار گفته شد موضوع اعطاي تسهيلات بوده در حالي که هيچ مصوبه‌اي در شرکت داريس و بانک ملت وجود ندارد همچنين وثيقه و اعتبارسنجي انجام نشده است. وي افزود: در اظهارنظر ديگري گفتند قرارداد کارگزاري است، اما سؤال اينجاست اگر کارگزاري است، چرا قرارداد آن را نداريد شما بايد تشريفات قانوني را رعايت مي‌کرديد، چطور مي‌شود پول را به فردي بدهيد، ولي هيچ قراردادي وجود نداشته باشد. قهرماني تصريح کرد: وکيل آقاي فلاحتيان نيز در اظهارنظري گفتند حساب اماني بوده است پاسخ دهيد قرارداد اماني کجاست؟ حسب ماده ۵۰ نظام‌نامه، تراستي‌ها بايد کليه مشخصات کارگزاران، مشاوران، موضوع و چگونگي آشنايي را در سريع‌ترين زمان به داريس اطلاع دهند. اين در حالي است که آقاي ديواندري اعلام کرده‌اند نظام‌نامه بعد از اين اقدامات بوده است، اما نظام‌نامه در تاريخ 10/2/92 تصويب شده است و خود آقاي ديواندري آن را امضا کردند آيا اين نظام‌نامه دکوري بوده است پاسخ دهيد؟ متهم ديواندري بيان کرد: آقاي آرام سال ۹۱ پول‌ها را داده است به دفاعيات من توجه کنيد. نماينده دادستان گفت: تسهيلات را شما امضا کرديد، از هر طرف با نامه، شب‌نامه و خبرنگار مي‌خواهيد دادگاه را تحت تأثير قرار دهيد. قهرماني ادامه داد: در اظهارنظر ديگري گفته شد موضوع سرمايه‌گذاري است، اما مگر مي‌شود قرارداد وجود نداشته باشد و سرمايه‌گذاري به تصويب هيئت‌مديره نرسد. چرا براي خودرو از هيئت‌مديره مصوبه مي‌گرفتيد، اما براي سرمايه‌گذاري حتي اعضاي هیئت‌مديره از موضوع اطلاع ندارند.

نماينده دادستان درباره خريد و فروش وون تصريح کرد: بعد از اينکه شراکت بابک زنجاني با بانک ملت به هم مي‌خورد با توافق ديواندري و بابک زنجاني مبني بر خاتمه شراکت، ۱۹۵ ميليارد وون از سوی زنجاني به بانک تحويل داده مي‌شود و شرکت داريس مصوبه‌اي مي‌گذارد مبني بر اينکه با توجه به افزايش قيمت دلار و يورو بايد وون‌ها را در کره به دلار و درهم تبديل کنيم تا ضرر نکنيم؛ بنابراین مصوب مي‌شود در اوري بانک کره وون‌ها را به درهم تبديل کند و سه نفر (نجف‌زاده، سعادتي و صرافي) مسئول مي‌شوند که وون‌ها را به درهم تبديل کنند.

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها