خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

تمر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان به ثمر می‌نشیند و میوه آن علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی، خواص دارویی نیز دارد.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

تمر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان بیشتر به ثمر می‌نشیند. میوه این درخت به شکل لوبیایی درشت، قهوه‌ای، ترش مزه و غنی از قند و گلوکز است. این درخت در بین ساکنان کشور ماداگاسکار درختی مقدس است و پادشاه درختان دیگر تلقی می‌شود.

از میوه این درخت به دلیل مزه ترش آن به عنوان چاشنی برای غذاهای مختلف استفاده می‌شود. تمر هندی علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی خواص دارویی نیز دارد که در ادامه این مطلب با بخشی از خاصیت‌های بی‌نظیر آن آشنا می‌شویم.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

افزایش قد

اسید سیترین، اسید تار تاریک، پتاسیم و پکتین اصلی ترین ترکیبات تمر هندی هستند. میوه خشک شده این درخت اشتها آور است و باعث و چاقی می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

بهبود حالت تهوع

تمر هندی به علت وجود مقادیر زیاد ویتامین ث و آنتی اکسیدان‌ها مشکلات خفیف گوارشی از جمله را می‌تواند بهبود بخشد.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

درمان گلو درد

به گفته پزشکان و کارشناسان آب تمر هندی سرشار از ترکیبات ضدالتهاب و ضدباکتری است، به همین دلیل می‌تواند در و گلو درد موثر باشد.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

درمان دیابت

تمر هندی با کاهش فشار بر لوزالمعده باعث می‌شود گلوکز خون پایین بیاید و در کنار درمان و بهبود مقاومت انسولین در افرادی که دچار هستند چربی خون را نیز کاهش دهد.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

کاهش دردهای آرتروز

این میوه پر خاصیت به علت وجود مواد معدنی و ترکیبات مغذی در خود باعث کاهش دردهای مفصلی و ی می‌شود. افرادی که از دردهای مفصلی و آرتروز رنج می‌برند برای استفاده از این میوه باید نصف قاشق چای خوری پودر میوه تمر هندی را در یک لیوان آبجوش مخلوط کرده و روزی دو بار مصرف کنند. این محلول باعث روانسازی مفصل، کاهش درد مفصل و آرتروز می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی

هضم آسان غذا

طبیبان قدیم ایران تمر هندی را سرد و خشک می دانستند به همین علت بر این عقیده بودند که این میوه موجب کاهش تب می‌شود و به هضم آسان غذا نیز کمک می‌کند.

بهبود اسهال

میوه تمر هندی خنک کننده بدن است و برخی از افراد برای رفع تشنگی نیز این میوه استفاده می‌کنند. پوست تمر هندی باعث رفع می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز تمر هندی مضرات تمر هندی

این میوه پر خاصیت از نظر پزشکان و محققان همچون خوراکی‌های دیگر مضراتی نیز دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

خوردن تمر هندی به اشخاصی که دچار بیماری آسم وبیماری‌های ریوی هستند و همچنین افرادی که طحال ضعیفی دارند توصیه نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها