داریوش فرهنگ: تلویزیون به یک خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد/ انتقاد مرتضی میرباقری از فیلمنامه‌های ضعیف

داریوش فرهنگ با اشاره به بعضی از مشکلات عنوان کرد: ما و سازمان صداوسیما نباید خود را وکیل مردم بدانیم و بگوییم چه بخواهند، چه بپوشند و حتی چه فکری کنند. تلویزیون به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد و باید بعضی از کارمندان کم شوند و حجم تولید بالا برود.

داریوش فرهنگ: تلویزیون به یک خانه‌تکانی اساسی نیاز دارد/ انتقاد مرتضی میرباقری از فیلمنامه‌های ضعیف

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، سیدعلی حمیدی قائم مقام مرکزی سیما فیلم، مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج، غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج و جمعی از مدیران سازمان صداوسیما امروز چهارشنبه چهاردهم تیرماه باحضور در پشت صحنه سریال «در جستجوی آرامش» به کارگردانی سعید سلطانی از آن بازدید و با عوامل گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار داریوش فرهنگ با اشاره به بعضی از مشکلات عنوان کرد: ما و سازمان صداوسیما نباید خود را وکیل مردم بدانیم و بگوییم چه بخواهند، چه بپوشند و حتی چه فکری کنند. تلویزیون به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد و باید بعضی از کارمندان کم شوند و حجم تولید بالا برود.

وی ادامه داد: تکرار موضوعات در سریال ها زیاد شده و باید تلاش شود از سریال های تکراری جلوگیری شود. از زمانی که تعداد شبکه‌های تلویزیونی زیاد شده حجم تولید کاهش پیدا کرده است. همچنین سریال‌های تکراری بیشتر دیده می‌شود و آنچه گفتنی است حذف می‌کنند و آنچه نگفتنی است در سریال‌ها می‌آورند.

بازیگر سریال «در جستجوی آرامش» عنوان کرد: سازمان صداوسیما باید استقلال مالی خود را پیدا کند و همچنین لازم است یک اعتماد دو طرفه بین مسئول و هنرمند ایجاد شود. من این حرف ها را برای کار خودم نمی‌گویم و در همه این سال‌ها شکایتی برای خودم نداشتم بلکه می‌خواهم غرور و استقلال تلویزیون را برگردانیم.

این بازیگر و کارگردان در پایان این بخش از صبحت هایش تاکید کرد: سریال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ از آثار این روزها قوی تر بودند و سریالی مثل «سلطان و شبان» را در آن دوران ساختیم اما هیچ وقت تلویزیون به منِ نوعی نگفت که امثال آن سریال را ادامه بده.

در ادامه این مراسم مرتضی میرباقری معاون سیما نیز بیان کرد: رهبر انقلاب در توصیه هایی فرمودند که باید بررسی شود زیر پوست جامعه چه می گذرد که به همین منظور ما تحقیقاتی داشتیم و نتیجه آن را هم اعلام کردیم.

به گزارش مهر، وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نویسنده فیلمنامه ها باید به کار خود اشراف داشته باشند و مطالبات ما این است که آنها ملودرام، تاریخ و... را بشناسند. واقعیت امر این است که نویسندگان ما کم حوصله و برخی هم کم مطالعه هستند. آنها باید مطالب عمیق را برای ما بیاورند و یا به ما بگویند تا مطالبی را در اختیارشان بگذاریم. کسی که قلم در دستش می‌گیرد باید تحقیق و پژوهش داشته باشد و این حوزه را بشناسد و صرفاً دوست داشتن یک ژانر کافی نیست. در این زمینه تعمق کاری مختصات خودش را دارد و تولید کار قوی حوصله و دقت می‌خواهد.

این مدیر رسانه ملی ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های گوناگونی در سیما فعال است اما نقطه ضعف برخی از آنها این است که فیلمنامه هایشان عمق ندارند. ما خودمان از وضعیت فیلمنامه‌هایی که به دستمان می‌رسد راضی نیستیم و اگر فرصت بیشتری داشته باشیم باید کاری کنیم که این تعمق در بازنویسی سریال‌ها صورت گیرد.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها