چند نفر متقاضی دریافت کمک معیشتی شدند؟

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی در گزارشی تعداد کسانی که تقاضای خود برای دریافت کمک معیتی را ثبت کردند، اعلام کرد.

چند نفر متقاضی دریافت کمک معیشتی شدند؟

حسین میرزایی در ارتباطی زنده در مورد ثبت‌نام افرادی که کمک معیشتی حمایتی دریافت نکرده‌اند، گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه کد دستوری #۶۳۶۹* ساعت هشت امروز سه‌شنبه تا کنون حدود ۳۰۵ هزار نفر از سرپرستان خانوار با ثبت کد ملی خود متقاضی دریافت کمک هزینه‌ معیشتی شدند.

وی افزود: کسانی که متقاضی دریافت کمک هزینه معیشتی و حمایتی هستند باید کد ملی سرپرست خانوار با شماره تلفن همراهی که به نام خودش باشد را از طریق کد دستوری وارد کرده و تقاضای دریافت کمک هزینه معیشتی باشند.

وی گفت: البته از امروز اختلال در یکی از اپراتورهای تلفن همراه یعنی همراه اول به وجود آمده بود که مشترکان این اپراتور نتوانستند، تقاضای خود را وارد کنند اما از این تعداد افرادی که تاکنون ثبت‌نام کردند ۷۰ درصد مربوط به مشترکان اپراتور ایرانسل، ۱۰ درصد رایتل و ۲۰ درصد مربوط به سایر اپراتورها هستند و با تلاش همکاران سعی می‌شود، امروز اختلال موجود در اپراتور همراه اول نیز برطرف شود و مشترکان این اپراتور نیز بتوانند درخواست خود را ثبت کنند.

میرزایی خاطر نشان کرد: ۱۰ روز مهلت برای ثبت تقاضای دریافت کمک هزینه معیشتی در سامانه یاد شده در نظر گرفته شده است.

وی درمورد سوالی که افرادی وضع معیشتی مناسبی ندارند و با این حال به حساب آنان مبلغی واریز نشده است، گفت: در سیستمی که طراحی شده اشتباه وجود ندارد، چون اطلاعات مربوط به کد ملی افراد در آن سیستم ثبت شده و البته ممکن است برخی دستگاه‌های اجرایی اطلاعات افراد را به موقع ثبت نکرده باشند، اما کار آزمون وسع یا توانایی در سامانه جامع رفاه ایرانیان برای هر کد ملی با دو هزار بار تکرار بررسی می‌شود.

وی درمورد افرادی که در فهرست یارانه‌بگیران قرار ندارند گفت: این افراد هم می‌توانند درخواست دریافت کمک هزینه معیشتی بدهند و کد ملی آنان در آزمون وسع قرار می‌گیرد که اگر حائز شرایط باشند، دریافت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در خواست برای دریافت کمک هزینه معیشتی حق همه مردم است و هر کس که احساس می‌کند به کمک هزینه معیشتی نیاز دارد می‌تواند درخواست ارائه کند و از طریق آزمون وسع بررسی می‌شود، اما افراد یکه قبلا به دلیل آزمون وسع از دریافت یارانه حذف شده و دلیل آن نیز به آنان اطلاع‌رسانی شده دوباره حذف خواهند شد.

میرزایی تاکید کرد: به هیچ وجه مراجعه حضوری شهروندان به ادارات کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته نشده و مردم از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند و تنها مرجع اطلاع‌رسانی درمورد کمک هزینه معیشتی مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و متقاضیان فقط می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را با تلفن همراهی که به نام او باشد را از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* مراجعه کنند.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • mohammad.rahmati
    0

    به خداسه ماهه حقوق ندادن حقوق من یک ونهصده چطوری زندگی کنم کمک معیشیتم که به من ندادید خدایا به کی بگم

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      خوب اعتراض کنید و به طور شفاف و مناسب و دقیق براشون توضیح بدید که حقوق و دارایی شما و خانواده تون و تراکنش هاتون در ماه کم هست و نیازمند دریافت یارانه معیشتی هستید. هر چند شاید به طور قطعی جواب نده ولی به هر حال امتحانش میشه کرد.

    • میلاد
      0

      خدا لعنتتون کنه‌‌

  • علیرضا سلیمی
    0

    سلام خسته نباشید اقای حسین میرزای شماگفتید سیستم اشتباه نمی کند من با خواهر وبرادرومارم زندگی می کنم وچهار نفر هستیم خواهر معلولیت شدید جسمی حرکتی داره ومادرم هم 75 ساله شه و سرپرست خانواده هم است چرا ما مشمول نشدیم در حالی که خواهرم هم عضو بهزیستی هست و شما می گوید با دو هزار با ر تست می کنه

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      این نظر منه و ممکنه اشتباه باشه و من هم از روند دقیق بررسی سیستم و سامانه ها در این مورد اطلاع ندارم ولی خوب احتمالا چون تراکنش ها و دارایی و شرايط کل خانواده در مجموع سنجیده می شه ممکنه در مجموع باعث بشه که یارانه تعلق نگرفته باشه یا حتی مثلا توضیحاتی که برای اعتراض به مشمول نشدن نوشتید مناسب و کافی یا دقیق نبوده باشه. به هر حال هیچ سیستم و سنجشی کاملا بدون اشتباه نیست و همون جور که آدم ها اشتباه می کنند سیستم و برنامه های ساخته شده توسط انسان ها عموما کاملا بی نقص و صد درصد دقیق نیستند.

    • کاربر ناشناس
      0

      ما یه خانواده ۵نفره و شوهرم یه کارگر ساده پس چرا کمک معیشتی به ما تعلق نگرفته است

  • جواد
    0

    سلام اگه کسی اونقدر فقیر هست که سیم کارتم نداره تکلیفش چیه ؟اونوقت اعتراضم نمیتونه بزنه ؟؟

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      دیگه یه سیم کارت اعتباری عادی ایرانسل پنج هزار تومنه و اعتباری همراه اول و رایتل هم همین حدود زیر بیست هزار تومان و حتی طرح های سیم کارت رایگان هم گاهی مواقع دارند و کسی که اونم نداره و در اون حد نیازمند کمک هست می تونه می تونه به کمیته امداد یا مراکز خیریه و مراجعه کنه. به هر حال جدا از مراکزی مثل کمیته امداد و بهزیستی و سایر موسسات خیریه که بخشی از نیازمندان را تحت پوشش خودشون قرار می دهند یارانه عادی همراه با یارانه معیشتی جدید برای تک نفر حدود صد هزار تومان در ماه میشه که خوب اگر کسی واقعا نیازمند باشه نسبت به هزینه سیم کارت خیلی زیاد نمیشه هر چند شاید خود تلفن همراه هزینه بیشتری داشته باشه و حتی ساده ترینش قیمت های بالای دویست هزار تومان باشند ولی همون را هم دست دوم میشه تهیه کرد یا قرض گرفت و موارد دیگه و خوب درسته که این که سیم کارت حتما باید به نام سرپرست خانوار باشه کار را برای بخشی از مردم سخت تر کنه ولی به هر حال چون یارانه به حساب سرپرست واریز میشه خوب طبیعتا از جهتی هم برای اطلاع رسانی روش خیلی غلطی نیست حداقل از جهاتی.

  • سارا
    0

    اما سعی می کنید مردم نتوانند کد دستوری را ارسال کنند و خسته بشن وحقشان را به جیب بزنید امثال شما از مار مولک هم بدترن

  • سعید
    0

    ازکجامعلوم که۶۰میلیون نفری که آقایان می فرماینددرست باشه ماکه امروزازهرکسی سوال کردیم گفتندبرای ماواریزنکردن معیارشمادرمورداینکه چه کسانی واجدشرایط هستندچیه من که خودم مستاجرهستم وخانواده ۵نفره هستیم واریزنکردند

  • محمد عباسی
    0

    منکه ن می تونم یک مشهد را برم زیارت چطور معیشی مرا قطع کردی من حاج رفته بودم زیارت رفته بودم سفر خارج رفته بودم پس این چه عدالت است

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام من یه راننده هستم بادومیلیون حقوق که ازش حق بیمه وسوخت استحلاک وکم کنی یک میلیون میماند ویک نوزاد داریم که شیرخشک وپوشک مصرف میکند چطوری حساب کردید که به ماتعلق نگرفته همه کارتون مثل همه

  • بنده آبرودار
    0

    چرا یارانه معیشتی به بالا نشین ها تعلق گرفته ولی به کسانیکه مستاجر وعیالبار ودروازه غار نشین هست تعلق نگرفته عدالت کجا اجراشده هم یارانه قطع شده با سه تا فرزند هم کمک معیشتی نگرفته

  • صابر خزایی پول
    0

    برای میشعتی نریخت کجا باید رفت چکار باید کرد ما کارگر هستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها