آلودگی هوا در اصفهان تا پنجشنبه ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی واحدهای کوره‌پزی و تولید قیر در شاهین‌شهر و برخوار و کاهش فعالیت‌ صنایع آلاینده تا پایان هفته در راستای کاهش آلودگی هوای استان اصفهان خبر داد.

آلودگی هوا در اصفهان تا پنجشنبه ادامه دارد

منصور شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت هوای استان اصفهان، اظهار داشت: طبق گزارش سازمان هواشناسی جبهه هوای سرد در استان وجود دارد که با کاهش جدی دما همراه است.

وی افزود: به علت استقرار جبهه هوای سرد شاهد وزش باد در استان نیستیم و هوا راکد مانده، در نتیجه باعث تشدید آلودگی هوا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در فصول سرد سال و شهرهای بزرگ و صنعتی پدیده وارونگی دما رخ می‌دهد، گفت: در این ایام آلودگی‌های ناشی از منابع ثابت و سیار از جمله صنایع و خودروها روی شهرها می‌مانند.

وی تصریح کرد: با استقرار جبهه هوای سرد شرایط آلایندگی در استان اصفهان تشدید شده و همچنین شرایط مه‌آلودگی، افزایش رطوبت، کاهش دید افقی و ابرناکی وجود دارد.

شیشه فروش ادامه داد: در همین راستا شب گذشته جلسه اضطرار آلودگی هوا در ستاد مدیریت بحران استانداری تشکیل و تدابیری اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه هر کدام از سازمان‌ها برای کنترل و کاهش آلودگی موظف به انجام اقداماتی شدند، گفت: قرار بر این شد سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت صنایع آلوده‌ای که در لیست سازمان محیط زیست است را کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت کوره‌های آجر و گچ و واحدهای تولید قیر در محدوده شاهین‌شهر و برخوار تا آخر هفته تعطیل است.

وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در راستای کاهش آلودگی اقدام به تقویت نیروهای کنترل نظارت و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی می‌کند.

شیشه‌فروش ادامه داد: اداره بهداشت باید بسته‌های آموزشی متناسب با شرایط آلودگی را در اختیار مردم بگذارد و همچنین ورزش‌های همگانی صبحگاهی تا پایان هفته در اوایل صبح به علت غلظت آلاینده‌ها برگزار نشود.

وی با اشاره به نقش خودروهای تک سرنشین در افزایش آلودگی هوا، اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم تا برای تردد در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌های مصارف گاز باید در مصرف گاز در ادارات، منازل و صنوف صرفه‌جویی شود.

وی ادامه داد: در سطح شهر اصفهان 15 ایستگاه سنجش آلایندگی و 5 ایستگاه سنجش آلایندگی در شهرستان‌های دیگر استان فعال است و اداره کل محیط زیست موظف است به طور آنلاین این ایستگاه‌ها را چک کند و اطلاعات را در اختیار همشهریان بگذارد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزان در مدارس باید در فضای بسته برگزار شود، گفت: به علت آلودگی هوا نباید دانش‌آموزان در فضای باز ورزش کنند.

وی افزود: باید سوخت یورو 4 (سوخت پاک) به طور مستمر در جایگاه‌ها توزیع شود که خوشبختانه در حال حاضر این کار در حال انجام است.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین در استان فعال هستند و شهروندان می‌توانند برای اخذ گواهی معاینه فنی خودروهایشان به آن مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای تداوم آلودگی، اظهار داشت: تا پنج‌شنبه شرایط آلودگی بر روی استان وجود دارد و از همشهریان می‌خواهیم با رعایت نکات گفته شده در کاهش آلودگی سهیم باشند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها