خراسان رضوی گرم می شود

با آغاز روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی از فردا پنجم آبان ماه دمای هوای در نقاط مختلف این استان تا پایان هفته جاری هشت درجه بیشتر از قبل می‌شود.

خراسان رضوی گرم می شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای امروز هوای مشهد که سه درجه سلسیوس پیش‌بینی شده از فردا به تدریج بالا رفته و تا پایان هفته جاری به ۱۱ درجه می‌رسد.

زهرا مبشری افزود: بر این اساس بیشینه دمای هوای این کلانشهر برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به ترتیب پنج و هفت درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

وی کمینه دمای هوای دیشب مشهد را نیز دو درجه زیر صفر اعلام و بیان کرد: کمینه دمای هوای این شهر نیز تا پایان هفته جاری با افزایش چند درجه‌ای به صفر و بالای صفر می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی در ادامه همچنین به وضعیت بارش در استان اشاره و بیان کرد: بارندگی که از چند روز پیش تاکنون جریان دارد تا عصر امروز سوم آذر به صورت پراکنده ادامه خواهد یافت اما سامانه بارشی از امشب به تدریج از مسیر نوار شرقی خراسان رضوی از این استان خارج می‌شود.

وی ادامه داد: قوچان، سبزوار، چناران، مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، درگز، فریمان و کلات دیشب شاهد بارش باران بودند که بیشترین آن مربوط به کلات با حجم دو میلیمتر است.

مبشری گفت: پدیده مه‌گرفتگی نیز در نواحی مختلف خراسان رضوی امروز و امشب رخ می‌دهد به طوری که طی این مدت برای مشهد، نیشابور، تربت‌جام، درگز، فریمان و خواف مه رقیق و در گناباد و کلات مه غلیظ با میدان دید پایین پیش‌بینی شده است.

کلات با کمینه دمای شش درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بیشترین شدت وزش باد نیز در همین مدت از بردسکن، جغتای و چناران با سرعت ۲۶ کیلومتر در ساعت گزارش شد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها