بیماری‌های قلبی در افراد «فقیر» بیشتر دیده می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افراد فقیر به دلیل ساعات کاری طولانی و کمتر خوابیدن در معرض بیماری‌های قلبی هستند.

بیماری‌های قلبی در افراد «فقیر» بیشتر دیده می‌شود

نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است، افراد فقیر به احتمال زیاد به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند زیرا به دلیل طولانی بودن ساعت کار و محله‌های پر سر و صدا کمتر می‌خوابند.

این پژوهش توسط محققان سوئیسی صورت گرفته و داده‌های حاصل از آن تأیید می‌کند، اقشار کم‌درامد حداقل ۵۰ درصد بیش از سایر افراد ممکن است دچار بیماری‌های قلبی و عروقی شوند.

به گفته کارشناسان علمی، حدود ۱۳ درصد از بیماری‌های قلبی و عروقی به دلیل خواب شبانه کمتر از ۶ ساعت است.

پژوهشگران این مطالعه خواستار نصب پرده دو جداره در تمامی خانه‌ها و به منظر کاهش سر و صدا شدند تا با خواب آسوده‌تر آمار بخشی از بیماری‌های قلبی کاهش یابد.

آنها گفتند که شوراها همچنین باید از ساخت خانه‌های جدید در نزدیکی فرودگاه‌ها یا بزرگراه‌ها خودداری کنند.

این یافته‌ها، براساس بررسی داده‌های حدود ۱۱۰ هزار بزرگسال به مطالعات زیادی می‌افزاید که بی‌خوابی را با سلامت ضعیف مرتبط می‌کند.

دانشگاهیان مرکز پزشکی عمومی و بهداشت عمومی لوزان از داده‌های داوطلبان در انگلیس، فرانسه، سوئیس و پرتغال برای این پژوهش استفاده کردند.

دوسان پتروویچ، نویسنده مطالعه و پژوهشگر مؤسسه بهداشت سوئیس اظهار داشت: اصلاحات ساختاری در هر سطح جامعه لازم است تا مردم بتوانند بیشتر بخوابند؛ به عنوان مثال، تلاش برای کاهش سر و صدا که منبع مهمی از اختلالات خواب است، با پنجره‌های دو جداره، محدود کردن ترافیک و ساختن خانه‌هایی در کنار فرودگاه یا بزرگراه‌ها نیست».

منبع: دیلی‌میل

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها