بررسی جیپ چروکی ۲۰۱۹ + تصاویر

قدیمی‌ترین سازنده‌ خودرو‌های آف‌رود جهان چهره‌ای نسبتاً متفاوت برای محصول سال ۲۰۱۹ خود طراحی کرده است.

بررسی جیپ چروکی ۲۰۱۹ + تصاویر

برند جیپ، با عنوان قدیمی‌ترین سازنده‌ خودرو‌های آف‌رود جهان شناخته می‌شود.

مدل گرند چروکی، بزرگ‌ترین محصول جیپ است که امکانات رفاهی مدرن و توانایی‌های فنی بالا فراهم می‌کند.

نسل چهارم گرند چروکی از سال ۲۰۱۱ تولید می‌شود و با گذشت ۸ سال، هنوز تغییر خاصی بر چهره ندیده است. نسل اول این خودرو سال ۱۹۹۲ معرفی شد و امروزه، همچنان محصولی پرفروش در بازار آمریکا محسوب می‌شود. نسل بعدی، براساس آلفارومئو استلویو تولید خواهد شد و نسبت به نمونه‌ی کنونی، کوچک‌تر خواهد بود. با این اوصاف، مدل فعلی برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلند‌های جادار، گزینه‌ی مناسب‌تری است.

طراحی چراغ‌های جلوی چروکی ۲۰۱۹، دستخوش تغییرات کمی شده‌اند و چراغ‌های نوربالا و نورپایین به یکدیگر نزدیک شده‌اند. طراحی چراغ‌های جلوی این خودرو، شباهت زیادی به نسخه فعلی جیپ گرند چروکی و جیپ کامپس دارد، اما طراحی داخل چراغ‌های جلوی چروکی ۲۰۱۹، کاملا جدید است. برخلاف طراحی جلو، طراحی عقب این خودرو، دچار تغییرات گسترده‌ای شده است. چراغ‌های عقب چروکی ۲۰۱۹، به صورت تمام LED هستند، ولی طراحی کلی چراغ با مدل قبلی تفاوتی ندارد.

بررسی جیپ چروکی ۲۰۱۹ + تصاویر

مدل overland چروکی دارای قلاب یدک‌کشی کرومی است، ولی در مدل Trailhawk چروکی، این قلاب به رنگ قرمز است. مدل Trailhawk این خودرو، دارای سپر جلوی جدید است که باعث شده زاویه ورود این خودرو به شیب، نسبت به سایر مدل‌های چروکی بهتر باشد. همچنین مدل Trailhawk چروکی، ویژگی‌های دیگری از جمله صفحه‌های فلزی ضربه‌گیر زیر پیشرانه، فلاپ‌های بزرگ‌تر و تایر‌های آفرودی دارد و فاصله کف این خودرو تا سطح جاده به ۴۳ سانتی‌متر افزایش یافته است. پنج نوع رینگ جدید برای این خودرو به بازار عرضه می‌شوند که در کنار این پنج رینگ، یک رینگ ۱۹ اینچی برای مدل Overland نیز عرضه می‌شود.

بررسی جیپ چروکی ۲۰۱۹ + تصاویر
برند جیپ، از بهترین سازندگان خودرو‌های قدرتمند برای طبیعت‌گردی است و البته گرند چروکی ۲۰۱۹ هم، با چنین امکاناتی تولید می‌شود. این خودرو، در پستی و بلندی‌های مسیر، متعادل و کم‌تنش رفتار می‌کند تا متفاوت از رقبای کره‌ای و آلمانی باشد. البته گرند چروکی برای استفاده‌ی روزانه و رانندگی شهری، برتری خاصی نسبت به محصولات مشابه ندارد؛ ضمن اینکه نکات منفی، مثل نقاط کور برای راننده و هرزگردی فرمان در مانور‌های تند، اندکی آزاردهنده هستند. این خودرو از فناوری استارت و استاپ هوشمند پیشرانه استفاده می‌کند که در ترافیک شهری، منجر به کاهش مصرف سوخت خواهد شد؛ اما شتاب‌گیری ناگهانی را، کند خواهد کرد.

جیپ برای چروکی، سه پیشرانه متفاوت را به تولید رسانده است. اولین گزینه، یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ است که قدرتی نزدیک به پیشرانه ۲۷۱ اسب بخاری شش سیلندر ۳.۲ لیتری این خودرو را تولید می‌کند. سومین پیشرانه هم، یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی است که قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۸۰ اسب بخار است. وظیفه انتقال قدرت هر سه پیشرانه، بر عهده یک جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته به‌روزرسانی شده است که قدرت و گشتاور تولیدی را به محور جلو و یا به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند.

بررسی جیپ چروکی ۲۰۱۹ + تصاویر

یشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو، قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۷۰ اسب‌بخار و بیشینه گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است که ۷۶ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را در مقایسه با پیشرانه شش سیلندر این خودرو تولید می‌کند. این پیشرانه از سیستم تزریق مستقیم سوخت، سیستم استارت/استاپ برخوردار است و در ساخت پیستون‌ها و میل‌لنگ این خودرو، از مواد سبکی استفاده شده است تا مصرف سوخت این خودرو، بهینه‌تر شود.

بررسی جیپ چروکی ۲۰۱۹ + تصاویر

شرکت جیپ، هنوز قیمت تریم‌های مختلف این خودرو را اعلام نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود که مدل پایه این خودرو، قیمتی معادل ۲۵ هزار دلار داشته باشد و تریم‌های trailhawk و overland قیمتی معادل ۴۰ هزار دلار داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها