آغاز فعالیت ۱۳۰ گروه جهادی محله محور در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه‌های جهادی شناسنامه دار استان ۳۲۵ گروه جهادی است گفت: با شروع هفته بسیج ۱۳۰ گروه جهادی شناسنامه دار محله محور در سطح استان مشغول خدمت رسانی شدند.

آغاز فعالیت ۱۳۰ گروه جهادی محله محور در خراسان جنوبی همزمان با هفته بسیج

سرهنگ مهدی هنری ظهر امروز در حاشیه بازدید از فعالیت گروه جهادی در منطقه محروم شمال شهر بیرجند اظهار داشت: با توجه به آغاز هفته بسیج فعالیت گروه‌های جهادی از امروز با شعار «بسیج چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» در سطح استان طبق برنامه آغاز شده است.

وی گفت: 130 گروه جهادی شناسنامه‌دار و محله محور در تمام شهرستان‌های استان در زمینه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، سلامت، اشتغال‌زایی، توزیع بسته‌های حمایتی و برداشت محصول کشاورزی خدمت رسانی خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: اولویت فعالیت عمرانی در زمینه طرح مسکن محرومین و کمک به مرمت و بهسازی منازل محرومین و مددجویان بهزیستی است و گروه‌های جهادی شناسنامه‌دار در مناطق جغرافیای هدف خود و گروه‌های محله محور نیز در محلات حاشیه پایگاه بسیج مشغول به خدمت خواهند شد.

هنری بیان کرد: مدت فعالیت جهادگران از 1 تا 3 روز است و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و بیانیه مقام معظم رهبری به جهادگران و تاکید بر گسترش روحیه جهادی و توسعه کمی گروه‌های جهادی از ابتدای امسال تاکنون تعداد گروه‌های جهادی شناسنامه‌دار استان از 253 گروه به 325 گروه جهادی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حضور جهادگران نشان از علاقه جوانان استان به لبیک فرمایشات رهبری دارد و تاکنون 923 گروه محله محور در پایگاه‌های بسیج شناسایی و سازماندهی شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای سال 79 و تاسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام عظمای ولایت تاکنون حدود 343 هزار جهادگر در قالب یک هزار و 570 گروه جهادی در سطح استان خدمت رسانی کردند.

هنری افزود: در آخرین روز هفته بسیج چهارشنبه 6 آذر مجمع جهادگران استان و اختتامیه اردوهای جهادی و تجلیل از جهادگران نمونه و فعالان اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از 400 نفر از جهادگران در بیرجند برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسه شورای جهادی شهرستان‌ها در این جلسه مجمع انتخابات هئیت رئیسه نیز برگزار و اعضای هیئت رئیسه مجمع جهادگران استان مشخص خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: رویکرد فعالیت‌های جهادی در آینده گسترش گروه جهادی تخصصی و شکل‌گیری گروه‌های اقتصاد مقاومتی و ارایه آموزش‌های لازم در حوزه‌های تخصصی گروه‌ها و همچنین کارآفرینی و اشتغال خواهد بود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها