زنان وزنه‌بردار در سه مسابقه گزینشی المپیک شرکت می‌کنند

مشاور فنی وزنه‌برداری زنان گفت: زنان وزنه‌بردار باید در سه مسابقه گزینشی المپیک شرکت کنند تا رکورد خود را افزایش دهند. با استعدادی که در آنان می‌بینم، این ظرفیت وجود دارد که در مسابقات مختلف روی سکو بروند.

زنان وزنه‌بردار در سه مسابقه گزینشی المپیک شرکت می‌کنند

«اکبر خورشیدی» مشاور فنی وزنه‌برداری زنان اظهار داشت: زنان وزنه‌بردار ایرانی مدت زمان کوتاهی است که در این عرصه فعالیت می‌کنند. ملی‌پوشان رقیبان آسیایی و جهانی قوی دارند اما با استعداد هستند و تا رسیدن به رکورد این قهرمانان به زمان نیاز دارند.

وی افزود: زنان وزنه‌بردار در جام نعیم سلیمان اوغلو در ترکیه شرکت کردند که در این رقابت‌ها «لاشا تالاخادزده» قهرمان جهان و المپیک از گرجستان و زنان قهرمان این عرصه شرکت کرده بودند. این رقابت‌ها گزینشی المپیک بود و سطح بالایی داشت و بعد از مسابقات جهانی و قاره‌ای از مسابقات مهم منطقه محسوب می‌شد.

مشاور فنی وزنه‌برداری زنان ادامه داد: وضعیت فنی زنان وزنه‌بردار ما رو به رشد هست و حضور آنان در مسابقات گزینشی و مدال آوری در این رقابت‌ها، می‌تواند جایگاه ملی‌پوشان را در سطح بین المللی ارتقا بخشد. همچنین نباید حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک را از زنان این عرصه نادیده بگیریم که در رشد آنان تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: از این پس در مسابقات بین المللی دست خالی بازنمی گردیم و امیدوارم بتوانیم خیلی زود در رقابت هایی همچون آسیایی و جهانی، زنان وزنه برداران کشورمان مدال بگیرند. امسال خبرهای خوشی را از مسابقاتی که نمایندگان وزنه برداری ایران شرکت می کنند، خواهیم شنید. وزنه‌برداری ورزشی نیست که با توپ بازی کنیم و شگفتی ساز شویم بلکه تمرین، زمان و حمایت بیشتری می‌خواهد و با استعدادهایی که در زنان ایران می‌بینم، این ظرفیت وجود دارد که در مسابقات مختلف روی سکو برویم.

خورشیدی یکی از مشکلات وزنه‌برداری زنان را نبود تجهیزات دانست و گفت: فدراسیون در حال پیگیری تامین تجهیزات وزنه‌برداران در استان‌های مختلف است. وزارت ورزش باید توجه ویژه‌ای به این عرصه داشته باشد و امکانات بیشتری در اختیار زنان وزنه بردار بگذارد. برگزاری اردوها در مقاطع مختلف و توجه بیشتر به این قشر می‌تواند نقطه قوتی برای رشد زنان و سبب صعود بیشتر آنان شود.

مشاور فنی وزنه‌برداری زنان عنوان کرد: فدراسیون وزنه‌برداری با توجه به نشست شورای فنی فدراسیون ۲ وزنه‌بردار را برای مسابقات گزینشی المپیک مد نظر قرار داده است. «سیده الهام حسینی» و «پریسا جهان‌فکریان» باید در مسابقات گزینشی شرکت کنند تا امتیاز را بدست بیاورند. امیدواریم فدراسیون جهانی شرایط وزنه‌برداری زنان ایران را بررسی کند و امتیاز ویژه‌ای به ملی‌پوشان اختصاص دهد. وزنه‌برداران هنوز باید در سه مسابقه گزینشی شرکت کنند تا رکورد خود را افزایش دهند. ما چیزی را از دست نمی‌دهیم و حضور پررنگی در مسابقات بین المللی خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها