استفاده از خودرو‌های گازسوز، بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: استفاده از خودرو‌های گازسوز بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین است.

استفاده از خودرو‌های گازسوز، بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین

امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به سوخت های جایگزین برای کاهش مصرف بنزین ، گفت: استفاده از خودروهای گازسوز بهترین راه برای کاهش مصرف بنزین و سرمایه گذاری است.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: خودرو‌های گازسوز از نظر تولید ذرات آلاینده بسیار پاک بوده و یکی از بهترین خودرو‌های دنیا به حساب می‌آید. گاز طبیعی یکی از پاک‌ترین سوخت‌های موجود در دنیاست و کمترین کربن را در برابر هیدروژن دارد.

او ادامه داد: تنها مشکلی که در این بین وجود، حق انتخاب مردم برای استفاده از سوخت مورد نظر خود برای رانندگی است، با توجه به اینکه در چند سال اخیر و گاز تفاوتی نداشت مردم به سمت خرید این خودرو‌ها نمی رفتند، اما اکنون با توجه به این تفاوت، اشتیاق مردم به خرید خودرو‌های گازسوز افزایش خواهد یافت.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: هم‌اکنون بهترین گزینه از هر لحاظ مانند تولی کمترین آلایندگی، میزان هزینه هر متر مکعب گاز نسبت به بنزین، سرمایه‌گذاری و عدم وابستگی به کشور‌های خارجی و همچنین کاهش مصرف انرژی، خودرو‌های گازسوز هستند. امیدواریم با تغییرات رخ داده مردم به این گزینه روی آورند در صورتی که دولت قیمت گاز را افزایش ندهد.

به گفته کاکایی، بهترین تصمیم دولت برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی سرمایه‌گذاری در حمل ونقل‌های عمومی مانند مترو و اتوبوس است.

او با تاکید بر اینکه افزایش هیچ گونه اثر مستقیمی بر افزایش قیمت خودرو ندارد، گفت: افزایش قیمت بنزین ارتباطی با افزایش نرخ خودرو ندارد اما می‌تواند منجر به افزایش نرخ تورم شود و از این رویه به صورت غیرمستقیم بر قیمت خودرو تاثیر بگذارد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: اشاره به این نکته هم ضروریست که دولت در یک سال گذشته آنچه برای کنترل قیمت در بازار خودرو می‌توانست انجام دهد را انجام داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها