اعجوبه‌های کم‌سن‌و‌سال!

«اعجوبه» شاید بهترین لقبی باشد که بتوان به کودکانی داد که تلاش‌شان برای رسیدن به هدف‌ها و برنامه‌ریزی برای موفق شدن، از اولین سال‌های زندگی شروع می‌شود.

اعجوبه‌های کم‌سن‌و‌سال!
«اعجوبه» شاید بهترین لقبی باشد که بتوان به کودکانی داد که تلاش‌شان برای رسیدن به هدف‌ها و برنامه‌ریزی برای موفق شدن، از اولین سال‌های زندگی شروع می‌شود. بچه‌ها شخصیت جالب و عجیبی دارند، به نوعی که گاهی اوقات به موفقیت‌های عجیب و غریبی دست می‌یابند که باورش برای خیلی‌ها مشکل است.

گاهی اوقات آنان با وجود سن کم، دست به کار‌های خارق‌العاده‌ای می‌زنند که باعث تعجب می‌شود و انسان را تا مرحله حیرت پیش می‌برد. درست مثل «لورن سایمنز»، پسر بچه ۹ ساله بلژیکی مشهور به «پسر اعجوبه» که جوان‌ترین فردی خواهد بود که از دانشگاه با مدرک کارشناسی دانش آموخته می‌شود.

جالب‌تر این‌که، او تنها هفت سال داشت که دیپلم دبیرستان خود را گرفت و حالا در ۹ سالگی یعنی تنها دو سال بعد، در آستانه دریافت مدرک کارشناسی قرار دارد! به بهانه همین خبر و پخش برنامه «اعجوبه‌ها» از شبکه ۳ با اجرای «مهران غفوریان» که به معرفی کودکان موفق می‌پردازد، پرونده امروز را به آشنایی با کودکانی اختصاص دادیم که چاره‌ای جز استفاده از کلمه «اعجوبه» برای‌شان نداریم!

«لورن»، کسب مدرک کارشناسی در ۹ ماه!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

لورن سایمنز ۹ ساله همان کسی است که ما وی را «اعجوبه» می‌نامیم. وی که در بلژیک متولد شده دارای ضریب هوشی ۱۴۵ و علایق وی از ریاضیات تا پزشکی متغیر است. او در کمال تعجب مقطع دبیرستان را در شش سالگی آغاز و در همان سن یک پروژه تحقیقاتی را در مرکز تحقیقات پزشکی (AMC) در آمستردام ارائه کرد چراکه معتقد بود دروس دبیرستان از شدت سادگی، حوصله او را سر می‌برد! لورن تنها هفت سال داشت که دیپلم دبیرستان خود را گرفت.

دستاورد‌های او در این‌جا متوقف نمی‌شود. او تحصیل در دانشگاه آیندهوون را از ماه مارس ۲۰۱۹ شروع کرده و اکنون تنها ۹ ماه پس از ورود به دانشگاه در حال دانش آموختگی و انجام پروژه نهایی خود است. همچنین او دارای یک حافظه تصویری است که به وی امکان می‌دهد طی چند روز به کاری که برای سایر دانشجویان ۱۰ هفته طول می‌کشد، مسلط شود!

وی با دانش آموختگی به عنوان مهندس برق به عنوان جوان‌ترین دانش آموخته دانشگاهی، رکورد جهان را خواهد شکست و احتمالا، نامش در گینس ثبت خواهد شد. هم اکنون این عنوان در اختیار «مایکل کرنی» است که در ۱۰ سالگی از دانشگاه آلاباما دانش آموخته شد و این عنوان از سال ۱۹۹۴ به او تعلق دارد که به زودی تغییر خواهد کرد.

هدفم طولانی کردن عمر انسان است

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

نکته آخر درباره این اعجوبه را هم از زبان «پیتر بالتوس» ۵۹ ساله، استاد مشهور دانشگاه آیندهوون بخوانید که گفته: «دیدن یک کودک در بین دانشجویان ۲۰ ساله بسیار عجیب بود، اما خیلی زود فهمیدم که می‌تواند مانند هر دانشجوی دیگری و حتی بهتر از برخی با من صحبت کند».

بالتوس ادامه داده: «گاهی فراموش می‌کنم او هنوز خیلی جوان است و این کودک ۹ ساله به من می‌گوید مباحث جلسات بعدی را هم مطالعه کرده و یاد گرفته است!» در ضمن، لورن در مصاحبه‌ای با یک روزنامه بلژیکی گفته که هدف من به عنوان یک دانشمند، طولانی کردن عمر انسان است، چون پدربزرگ و مادربزرگ من بیماری قلبی دارند و من می‌خواهم به آن‌ها کمک کنم.

«الینا اسمیت»، مشاور رادیویی ۷ ساله!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

ایستگاه رادیویی شهر «الینا» در کشور اندونزی، زمانی به او به عنوان مشاور یا سنگ‌صبور یک شغل داد که او به رادیو زنگ زد و در پاسخ به زن شنونده‌ای که از کار بیکار و افسرده شده بود، گفت: «عزیزم فقط باید با دوستانت به ورزش بولینگ بروی و روزی یک لیوان شیر بنوشی!» توصیه «الینا» آن‌قدر برای شنوندگان جالب بود که این ایستگاه رادیویی، هفته‌ای یک ساعت این کودک هفت ساله را به عنوان سنگ صبور به استودیو دعوت می‌کرد و خیلی زود هم او را به عنوان مشاور ارشد در این اداره، استخدام کرد.

«الینا» مشاوره‌های مختلفی به شنوندگان می‌داد و به مشکلات بسیاری از به هم خوردن نامزدی تا راه‌های از بین بردن بوی بد عرق پاسخ می‌داد.

وقتی یک شنونده برای او نوشت چطور شوهر پیدا کند؟ الینا پاسخ داد: «به خودت برس، ولی زیاد آرایش نکن.» و وقتی شنونده دیگری پرسید چه کار کند تا نامزدش به سوی او بازگردد، گفت: «این مرد ارزش دل شکسته شدن ندارد. زندگی آن‌قدر کوتاه است که نباید به خاطر یک مرد آن را خراب کرد». همین پاسخ‌ها باعث شد تا او در کودکی، معروف‌تر و محبوب‌تر و به عنوان کارشناس، در چندین برنامه تلویزیونی حاضر شود.

«مایکل کرنی»، برنده یک میلیون دلار در مسابقه اطلاعات عمومی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

«مایکل کرنی» هم از آن دسته کودکان دنیاست که در سال ۲۰۰۸، مورد توجه رسانه‌های بسیاری قرار گرفت و خیلی‌ها باورشان نمی‌شد یک کودک موفق شود در یکی از معروف‌ترین مسابقه‌های اطلاعات عمومی تلویزیونی برنده شود. او در ۱۰ سالگی مدرک کارشناسی خود را گرفت و در سال ۲۰۰۸ در مسابقه «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» شرکت کرد و برنده یک میلیون دلار جایزه شد.

«چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» نام یک مسابقه تلویزیونی است که جوایز نقدی با مبالغ زیاد را در مقابل پاسخ دادن صحیح به یک سری سوال‌های چند گزینه‌ای که سختی آن‌ها به ترتیب افزایش می‌یابد، می‌پردازد. در خور ذکر است «مایکل کرنی» رکورد‌های جهانی بسیاری دارد که یکی از آن‌ها تدریس در دانشگاه در ۱۵ سالگی است.

«آلیتا آندره»، برپایی نمایشگاه نقاشی در ۲ سالگی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

آلیتا، دختر دو ساله استرالیایی بود، ولی نقاشی را پیش از این آغاز کرده بود! وقتی «مارک جمیسون»، رئیس گالری نقاشی ملبورن استرالیا نقاشی‌های این هنرمند را در خانه یکی از دوستانش دید، آن‌قدر از آن‌ها خوشش آمد که تصمیم گرفت آن‌ها را در یک نمایشگاه به نمایش بگذارد، ولی یادش رفته بود از دوستش درباره صاحب آثار و خالق آن‌ها بپرسد!

این نمایشگاه با استقبال گرم تماشاچیان مواجه شد و همه می‌خواستند خالق آن آثار را ببینند، در آن زمان بود که جمیسون تازه متوجه شد نقاش اصلی آن تابلو‌ها دختر ۲۲ ماهه هنرمند یعنی «آلیتا آندره» است.

بعد از مشخص شدن صاحب این نقاشی‌ها، نمایشگاه آثارش بیشتر مورد توجه قرار گرفت و حتی از کشور‌های دیگر هم برای دیدن این نقاشی‌ها به استرالیا سفر کردند تا نام «آلیتا» به عنوان کوچک‌ترین نقاش جهان که برای آثارش، نمایشگاهی برپا شده در تاریخ ثبت شود.

«تارا شریفی»، شکستن رکورد ضریب هوشی اینشتین در ۱۱ سالگی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

اوایل امسال رسانه‌های انگلیسی از شکسته شدن رکورد ضریب هوشی اینشتین از سوی «تارا شریفی» دختر ۱۱ ساله ایرانی خبر دادند. طبق گزارش یک پایگاه خبری-علمی، تارا شریفی (دانش‌آموز ایرانی مقیم انگلیس) توانست نمره ۱۶۲ را در تست هوش منسا کسب کند؛ این بدان معنی است که ضریب هوشی وی از معیار ها‌ی ضریب هوشی افراد نابغه که ۱۴۰ است، نیز فراتر رفته است.

نمره این دختر دو عدد بالاتر از ضریب هوشی تخمین زده شده برای آلبرت اینشتین، فیزیک دان معروف و استیون هاوکینگ (فیزیک دان برجسته انگلیسی) است. تارا شریفی، نابغه ایرانی در این خصوص گفته: «من زمانی که این نتیجه را به دست آوردم، شوکه شدم.

من هرگز انتظار نداشتم به چنین نتیجه خوبی برسم.» تارا شریفی این آزمون را در دانشگاه آکسفورد داده و مجبور بوده در زمانی مشخص به پرسش‌ها پاسخ دهد. همچنین این آزمون غیرکلامی بر توانایی تارا در درک معانی کلمات متمرکز شده بود. گفته می‌شود پدر تارا شریفی اهل دشتستان استان بوشهر است.

«کلئوپاترا استراتان»، شکستن رکورد فروش آلبوم‌های موسیقی در ۳ سالگی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

«کلئوپاترا» در اکتبر ۲۰۰۲ در مولداوی به دنیا آمد. پدر او نیز یک خواننده است و این مسئله بر کسب موفقیت خیره کننده‌اش در حوزه موسیقی تاثیرگذار بوده است. او کوچک‌ترین خواننده پردرآمد دنیا به حساب می‌آید و جوان‌ترین فرد دنیاست که به عنوان یک خواننده به موفقیت تجاری دست یافته است.

«کلئوپاترا» در سال ۲۰۰۶ آلبوم «در ۳ سالگی» را روانه بازار کرد و رکورد فروش آلبوم‌های موسیقی دنیا را شکست. نکته عجیب این که طرفداران این آلبوم از همه رده‌های سنی بودند و علاوه بر کودکان و نوجوانان، جوانان و حتی افراد بالای ۵۰ سال هم از شنیدن صدای این کودک لذت می‌بردند و برای خرید آلبوم‌هایش، هزینه می‌کردند.

او صاحب چند رکورد جالب دیگر هم در کودکی شده است: اجرای زنده برای ۲ ساعت در مقابل چشمان نزدیک به ۶۰۰ نفر در چهار سالگی، کسب بیشترین دستمزد برای خوانندگی در پنج سالگی در رومانی و ....

«نیک دالیسیو»، ثروتمندترین کودک دنیا!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

وقتی در اینترنت هستیم و می‌خواهیم به سرعت مقاله‌هایی درباره موضوعی پیدا و مطالعه کنیم، بار‌ها شده آرزو کرده‌ایم‌ای کاش کسی در کنارمان بود، مقالات بلند را می‌خواند و چکیده و خلاصه‌شان را برای ما نقل می‌کرد.

در ابتدا این ایده محال به نظر می‌رسد، ولی نه برای پسر نوجوان و نابغه‌ای که در ۹ سالگی یک برنامه برای این کار طراحی کرد. این اپلیکیشن Summly نام دارد و نابغه انگلیسی آن را دو سال پیش و به مبلغ ۳۰ میلیون دلار به یاهو فروخت تا ثروتمندترین کودک کارآفرین دنیا لقب بگیرد.

«سائول کریپکه»، استاد دانشگاه هاروارد در ۱۱ سالگی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

«سائول» سال ۱۹۴۰ در نیویورک به دنیا آمد. او یک نابغه به تمام معنی بود. در چهار سالگی، شیوه‌های جدیدی برای حل مسائل حوزه جبر کشف کرد و در پایان دوره ابتدایی، کتاب‌های دوره کارشناسی هندسه، حساب و فلسفه را به پایان رساند.

در همان سال‌ها یک سری مقاله نوشت که معلوم شد همه‌شان از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از لحاظ علمی، می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد. ۱۰ ساله بود که از سوی مسئولان دانشگاه معتبر «هاروارد» نامه‌ای به او رسید که از وی دعوت می‌کرد برای تدریس به آن دانشگاه برود.

او در این باره می‌گوید: «مادرم گفت باید اول دبیرستان را تمام کنم و بعد به دانشگاه بروم وگرنه در ۱۰ سالگی، تدریس را شروع می‌کردم!» یک سال بعد، سائول استاد هاروارد شد و هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین فیلسوف‌های زنده دنیاست.

«اکریت جاسوال»، جراحی سوختگی در ۷ سالگی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

«اکریت»، کودک هندی باهوش‌ترین کودک کشورش لقب گرفت. او از پنج سالگی، عاشق پزشکی و مطالعه درباره بدن انسان بود. این پسر در سال ۲۰۰۱ و در هفت سالگی، اولین موفقیت پزشکی خود را به دست آورد و پزشکان دنیا را متحیر کرد. بیمار او دختری هشت ساله بود که پول کافی برای رفتن به بیمارستان نداشت.

دست این دختر به حدی سوخته بود که جمع شده و به شکل مشت درآمده بود. «اکریت» که هیچ تجربه‌ای در جراحی نداشت و فقط مقاله‌های علمی متعددی در این باره خوانده بود، این دختر را در یک درمانگاه با کمترین امکانات عمل کرد و بعد از این عمل بود که دخترک می‌توانست انگشتان خود را باز و بسته کند.

«اکریت» به مطالعات پزشکی خود ادامه داد و در ۱۲ سالگی دارویی برای درمان سرطان ساخت. او کم سن‌و‌سال‌ترین دانشجوی دانشکده پزشکی هند بوده و هم اکنون یکی از پزشکان متخصص دنیاست.

«کیم اونگ یونگ»، حل مسئله‌های دیفرانسیل در ۵ سالگی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

این فوق نابغه کره‌ای در سال ۱۹۶۲ به دنیا آمد و آن‌قدر در زمینه‌های علمی درخشید که در هفت سالگی به ناسا دعوت شد! او در چهار سالگی می‌توانست زبان‌های ژاپنی، کره‌ای، آلمانی و انگلیسی را بخواند. در پنج سالگی، سخت‌ترین مسئله‌های دیفرانسیل و انتگرال را حل می‌کرد و بهره‌هوشی بسیار بالا یعنی نزدیک ۲۱۰ داشت.

او با این بهره هوشی در پنج سالگی، لقب باهوش‌ترین کودک دنیا را کسب کرد و هنوز هم کودکی نتوانسته رکوردش را بشکند. جالب‌تر این‌که «کیم» از ۳ تا ۶ سالگی دانشجوی افتخاری دانشگاه «هانگ یانگ» که یکی از بهترین دانشگاه‌های توکیوست، بود و در هفت سالگی به «ناسا» دعوت شد و در ۱۵ سالگی دکترای خود را گرفت.

«ایستون لاچاپل»، اختراع نخستین دست روباتیک در ۱۲ سالگی!

اعجوبه‌های کم سن‌و‌سال!

«ایستون» از پنج سالگی به حوزه روباتیک علاقه‌مند و موفق به اختراع‌های زیادی در همین حوزه شد که از نظرش، ارزش پیگیری برای ثبت شدن به نام خودش را نداشت!

او از هشت سالگی به دنبال ساخت نخستین دست روباتیک و کاملا هوشمند دنیا بود و در ۱۲ سالگی، نتیجه تلاش‌هایش را دید، اما اختراعاتش را همان‌جا متوقف نکرد و با استفاده از سیستم چاپ سه بعدی و دانش روباتیک خودش، توانست نمونه اولیه‌اش را به یک ابزار کاربردی‌تر تبدیل کند تا به مرحله، تولید انبوه برسد.

اختراع این پسر جوان، خیلی زود مورد توجه ناسا قرار گرفت و از او برای ملحق شدن به تیم روباتیک ناسا دعوت کردند و «ایستون» از ۱۳ سالگی در ناسا مشغول به کار است.

منبع: خراسان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • الینا
    0

    قربونش برم غربیها! عجب چیزین! همش خوبی! پیشرفت! رحم و شفقت! بعدش جالبه این شرقی‌هایی که چقد خودشون رو کم می‌بینند! چه شود از دست چشم‌های چرخیده به نانی یا نوایی!

  • کاربر ناشناس
    0

    از ایران هم بگو اگر ان ایرانی مقیم انگلیس را از کشور خودمون حساب میکنی خیلی سخت در اشتباه هستی اون مقیم انگلیسه وداره دراون کشور پیشرفته درس میخونه از کشور خودمون بگو که داریم به عقب بر میگردیم

  • زهره اسدی
    2

    انشاالله هیچوقتتتتتتتتتتتتتتتتتتت موافق نشن البته از این به بعد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها