۵۵ سال حبس برای ۱۸ متهم فساد بنابر رای دادستانی کل عربستان

دادستانی کل عربستان به دنبال تحقیقات درباره ۱۸ متهم فساد از جمله مسؤولان، کارمندان و برخی گروه‌های تجاری اعلام کرد، ۷۲۶ ادله و مدارک مستدل برای محکومیت ارائه کرده و خواستار صدور اشد مجازات برای این متهمان است.

۵۵ سال حبس برای ۱۸ متهم فساد بنابر رای دادستانی کل عربستان

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نوشت، انتظار می‌رود، متهمان در مجموع به بیش از ۵۵ سال زندان و جریمه‌های مالی بیش از چهار میلیون ریال محکوم شوند.

در میان محکومان این پرونده‌های فساد، مسؤولی قرار دارد که پست اجرایی داشته و از یک تاجر رشوه دریافت کرده، شفافیت شغلی خود را نقض و از نفوذ شغلی خود برای انجام فساد و مشارکت در کلاهبرداری بهره‌برداری کرده و در مجموع به ۱۶ سال زندان و مجازات‌های مالی محکوم شده است.

همچنین تعدادی از کارمندانی که با مسؤول مذکور در اقدامات کلاهبرداری و فساد همکاری داشتند، به احکام مختلف از جمله زندان، جریمه و مصادره اموال محکوم شدند.

یک بازرگان نیز به دلیل پرداخت رشوه به کارمندان آن هم به صورت مستقیم از طریق شرکت خود و کارمندانش، فعالیت تجاری بدون مجوز و جعل اسناد در مجموع به ۱۶ سال زندان و مجازات‌های مالی محکوم شد.

طبق درخواست دادستانی کل، احکام قضایی صادره شامل تعدادی از گروه‌های تجاری نیز شد و این گروه‌ها مطابق آیین‌نامه مجازات مربوطه، به جریمه مالی و محرومیت از عقد قرارداد با طرف‌های دولتی به مدت محدود محکوم شدند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها