جهاد کشاورزی نسبت به افت شدید دما به کشاورزان خراسان رضوی هشدار داد

سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افت شدید دما و احتمال بروز خسارت به کشاورزان این استان هشدار داد.

جهاد کشاورزی نسبت به افت شدید دما به کشاورزان خراسان رضوی هشدار داد

در این اطلاعیه که رونوشت آن به دفتر ایرنا نمابر شده آمده است: با ورود سیستم‌های مرطوب و سرد از غرب و شمال استان احتمال بارندگی از بعدازظهر سه‌شنبه تا روز چهارشنبه در کل استان وجود دارد که روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق کوهستانی و شمالی استان به صورت برف خواهد بود و از روز دوم آذر ماه کاهش شدید دما در سراسر استان پیش‌بینی می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: پیش‌بینی می‌گردد دما در مناطق کوهستانی و شمال استان تا ۱۰ درجه زیر صفر کاهش یابد بنابراین به کشاورزان، باغداران و صاحبان واحدهای تولیدی بخش کشاورزی اعلام می‌شود برای جلوگیری از سرمازدگی توصیه‌های لازم را اعمال نمایند.

در این اطلاعیه به کشاورزان و باغداران توصیه شده است نسبت به جمع‌آوری باقیمانده محصولات زراعی و باغی تسریع و برای انتقال به انبار اقدام نمایند همچنین گلخانه داران و تولیدکنندگان واحدهای دام و طیور نسبت به کنترل تاسیسات حرارتی واحدهای خود اقدام کنند.

در اطلاعیه یاد شده با اشاره به کاهش شدید دمای شبانه و احتمال یخ‌زدگی تاکید شده است کشاورزان و باغداران نسبت به حفظ و مراقبت از ماشین آلات کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات آبیاری تمهیدات لازم را فراهم کنند.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیرکشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها