نام‌نویسی ۶۰۰ نفر برای جذب خاص روحانیان عتبات

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری از نام نویسی ۶۰۰ نفر واجد شرایط برای پذیرش در حوزه جذب خاص روحانیان عتبات عالیات خبر داد.

نام‌نویسی ۶۰۰ نفر برای جذب خاص روحانیان عتبات

حجت‌الاسلام علی پروانه از نام نویسی ۶۰۰ نفر واجد شرایط برای پذیرش در حوزه جذب خاص روحانیان عتبات عالیات خبر داد و گفت: به منظور به‌کارگیری روحانیان سرآمد و برجسته جهت همراهی با کاروان‌های عتبات عالیات و از سوی دیگر نظر به نیاز فزاینده کاروان‌های عتبات به روحانیان واجد صلاحیت، ضرورت استمرار روند جذب و اعزام اینگونه افراد به صورت اجتناب ناپذیری در آمده است به همین لحاظ این موضوع تحت عنوان جذب خاص با شرایط مطروحه در آیین نامه جذب و گزینش تعیین شده است.

وی، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه، برخورداری از حُسن شهرت و معاشرت، نداشتن سوءپیشینه و سابقه محکومیت در محاکم قضائی، توانائی جسمی و سلامت روانی، تأهل و نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی را از شرایط عمومی برای جذب در این طرح عنوان کرد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری به شرایط اختصاصی این طرح اشاره کرد و گفت: دارندگان گواهی اتمام کامل دروس کتبی و شفاهی پایه ۱۰ از یکی از مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه که حداقل دارای یکی از شرایط سه سال فعالیت تبلیغی و فرهنگی باشند. (حداقل ۶ ماه در مدت سه سال)، مدرسان مدارس علمیه در سطوح متوسطه و عالی، اساتید دروس معارف اسلامی که گواهی صلاحیت تدریس معاونت امور اساتید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را دارا باشند و اعضای هیأت علمی مراکز آموزش عالی از جمله افرادی هستند که بدون آزمون در طرح خاص جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: دارندگان گواهی اتمام کامل دروس کتبی و شفاهی پایه ۷ از مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه که حداقل ائمه جمعه شهرهای منطقه، مسئولان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خطبا و مبلغان معروف منطقه و مؤلفان آثار مورد قبول در حوزه دینی و مذهبی باشند، به عنوان شرایط افراد خاص اعلام شده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها