وزیر ارتباطات :

پیگیر برقراری اینترنت هستیم / شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست / موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم


27 آبان 1398 - 17:23
5dd2a2553769e_2019-11-18_17-23
وزیر ارتباطات گفت: قطع اینترنت ضررهای فراوانی برای مردم و نظام داشته و ‌دارد. شورای امنیت کشور بزودی نسبت به صدور مجوز برقراری اینترنت در کشور اقدام خواهد کرد و ما هم پیگیر هستیم.

وزیر ارتباطات که برای جلسه‌ای که به منظور بررسی تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر سلامت شهروندان و با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان انرژی اتمی در کمیسیون بهداشت مجلس حضور یافته بود، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در مورد استقرار اینترنت ملی گفت:  چیزی به نام اینترنت ملی وجود خارجی ندارد، شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست و قطع اینترنت به کارکردهای  شبکه ملی اطلاعات ضربه میزند.

جهرمی همچنین در خصوص پیشرفت شبکه ملی اطلاعات توضیح داد:الان بهترین قاضی مردمند، هر چند از ناراحتی مردم از قطع بودن اینترنت مطلعم و به خودم نیز در این چند روز اجازه استفاده از اینترنت را ندادم، اما مردم قضاوت کنند که آیا خدمات داخلی آنها بر شبکه دچار اختلال شده است یا خیر. اگر شبکه ملی نبود امروز شاید دو میلیون راننده تاکسی اینترنتی و مردم در عذابی بزرگ و مشکل بودند و بانکها مختل بودند. زیرساخت شبکه ملی اطلاعات پیشرفت قابل توجهی داشته اما بپذیرید که کار بنده و وزارتخانه‌ام تولید محتوا نیست.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سئوالی در مورد ادعای سفیر آمریکا در آلمان که گفته بود اینترنت را برای مردم ایران تهیه می‌کنیم گفت: اولا این ادعا اکنون ممکن نیست، برنامه‌هایی برای سال ۲۰۲۵ دارند که مطرح کرده‌اند، اما بهتر است بدانند ملت ایران نیازی به ادعای دروغین حمایت شما ندارد، دولت شما همان دولتی است که سالها از هر اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکرده، اگر ادعای راستگویی دارید، داروی کودکان سرطانی ایرانی را چرا تحریم کرده‌اید؟ چرا در همین حوزه استارت‌آپهای ایرانی تحریم‌های گسترده‌ای اعمال کرده‌اید؟ اینترنت به زودی به زندگی مردم ایران باز می‌گردد و دولت هم آنرا مثل چند سال گذشته توسعه خواهد داد و اتفاقا با حضور جریان ساز جوانان ایرانی، روز به روز ظلم شما و دولتتان را به گوش مردم دنیا خواهیم رساند.

همچنین، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت: اینترنت اختلال ندارد، بلکه به دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتورها قطع شده است.

وی افزود: از روز گذشته پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با عادی شدن شرایط مجوز لازم صادر شود و شرکت‌ها مجدد اینترنت را برقرار کنند.

وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه قطع خدمات ضربه بسیاری به خدمات و مردم زده اما حفظ امنیت کشور به تشخیص امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: من امروز صبح با گروه‌های مختلف که در این موضوع دست اندرکار هستند مانند وزارت کشور، صحبت کردم تا سریع تر اینترنت وصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت داخلی می‌شود، توضیح داد: خیر این صحت ندارد؛ اینترنت داخلی معنا ندارد بلکه یک عبارت کاریکاتور شده، بسیار غلط است. ما موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم.

وزیر ارتباطات گفت: قطع اینترنت ضررهای فراوانی برای مردم و نظام داشته و ‌دارد. شورای امنیت کشور بزودی نسبت به صدور مجوز برقراری اینترنت در کشور اقدام خواهد کرد و ما هم پیگیر هستیم.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

5dd2a2553769e_2019-11-18_17-23
27 آبان 1398 - 17:23

وزیر ارتباطات که برای جلسه‌ای که به منظور بررسی تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر سلامت شهروندان و با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان انرژی اتمی در کمیسیون بهداشت مجلس حضور یافته بود، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا در مورد استقرار اینترنت ملی گفت:  چیزی به نام اینترنت ملی وجود خارجی ندارد، شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست و قطع اینترنت به کارکردهای  شبکه ملی اطلاعات ضربه میزند.

جهرمی همچنین در خصوص پیشرفت شبکه ملی اطلاعات توضیح داد:الان بهترین قاضی مردمند، هر چند از ناراحتی مردم از قطع بودن اینترنت مطلعم و به خودم نیز در این چند روز اجازه استفاده از اینترنت را ندادم، اما مردم قضاوت کنند که آیا خدمات داخلی آنها بر شبکه دچار اختلال شده است یا خیر. اگر شبکه ملی نبود امروز شاید دو میلیون راننده تاکسی اینترنتی و مردم در عذابی بزرگ و مشکل بودند و بانکها مختل بودند. زیرساخت شبکه ملی اطلاعات پیشرفت قابل توجهی داشته اما بپذیرید که کار بنده و وزارتخانه‌ام تولید محتوا نیست.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سئوالی در مورد ادعای سفیر آمریکا در آلمان که گفته بود اینترنت را برای مردم ایران تهیه می‌کنیم گفت: اولا این ادعا اکنون ممکن نیست، برنامه‌هایی برای سال ۲۰۲۵ دارند که مطرح کرده‌اند، اما بهتر است بدانند ملت ایران نیازی به ادعای دروغین حمایت شما ندارد، دولت شما همان دولتی است که سالها از هر اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکرده، اگر ادعای راستگویی دارید، داروی کودکان سرطانی ایرانی را چرا تحریم کرده‌اید؟ چرا در همین حوزه استارت‌آپهای ایرانی تحریم‌های گسترده‌ای اعمال کرده‌اید؟ اینترنت به زودی به زندگی مردم ایران باز می‌گردد و دولت هم آنرا مثل چند سال گذشته توسعه خواهد داد و اتفاقا با حضور جریان ساز جوانان ایرانی، روز به روز ظلم شما و دولتتان را به گوش مردم دنیا خواهیم رساند.

همچنین، در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت درباره اختلال اینترنت در روزهای اخیر، گفت: اینترنت اختلال ندارد، بلکه به دستور و تشخیص شورای امنیت کشور با ابلاغ به اپراتورها قطع شده است.

وی افزود: از روز گذشته پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا با عادی شدن شرایط مجوز لازم صادر شود و شرکت‌ها مجدد اینترنت را برقرار کنند.

وزیر کابینه دوازدهم با بیان اینکه قطع خدمات ضربه بسیاری به خدمات و مردم زده اما حفظ امنیت کشور به تشخیص امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: من امروز صبح با گروه‌های مختلف که در این موضوع دست اندرکار هستند مانند وزارت کشور، صحبت کردم تا سریع تر اینترنت وصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت داخلی می‌شود، توضیح داد: خیر این صحت ندارد؛ اینترنت داخلی معنا ندارد بلکه یک عبارت کاریکاتور شده، بسیار غلط است. ما موضوعی به نام اینترنت ملی نداریم.

آدرس خبرفوری در پیام‌رسان گپgap.im/akhbarefori


66

نظرات 48
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
رضا 6 0 پاسخ 1398/9/2 -01:59

اختشاش گرا ها که گرفتید و سایر مردم که کاملا از این دولت و... راضی هستن هم که راهپیمایی کردن و جانشون رو فدا کردن دشمنم که به عقب روندید چیزام که گفتید گرون نشده و نمیشه خوب اینترنت برامون بگو برای چی قطعه ؟؟ راستی شما همونایی نبودید که آب و برق و زمینو مجانی میکردید برا مردم ؟؟؟ حالا پول اینترنتم دادن ولی براشون قطعه ؟؟؟ جواب پدران ما که دنبال چیز مجانی بودن همینه ! حالا باید خودشون و فرزندانشان زجر بکشن تو فقر گرونی بیکاری بدبختی و دست و پا بزنن !!!! خدایا اگر امام زمانی که قراره بیاد بگین بیاد که ظلم رسیده به حد آخرش اینجایی که ما میبنیم .

y 2 0 پاسخ 1398/8/29 -11:49

بنزینم مثل این اینترنت شده هست خودسرانه تصمیمگیری میکنن برای ارسال یدونه ایمیل یا چیز دیگه ای مجبوریم از کشور خارج بشیم این کجاش شد امنیت با قطع اینترنت امتیت برقرار میکنیم تعجب میکنم از فردا هم برای امتیت برقرار کردن کارای دگه ای میکنن منتظریم مسئولان دو قطبی

ایمان 1 1 پاسخ 1398/8/29 -11:43

اگه همین امریکا که میگید اینترنتی واسه ایران درست کنه من اولین نفرم ک ازش استفاده میکنه فقطم واسه اینکه توی همین ی موردم ک شده زیر ظلم شما نباشیم، من توی این یک هفته حداقل ۱ میلیون ضرر دادم اخه چه وضعشه، از سایت خبرفوری درخواست دارم ی راه واسه فرستادن اعتراض به شواری امینت ملی( زرشک) معرفی کنن بتونیم واسه اونا اعتراض بفرستیم

ایمان 0 0 پاسخ 1398/8/29 -11:37

الان دقیقا شده حکومت دیکتاتوری شماه عرضه ندارید اقتصاد کشور رو با تصمیم درست به پیش ببرید و وقتی هم ی عده میان اعتراض کنند اینترنت رو قطع میکنید، به خدا قسم اعتراضی که توش خرابی نباشه به هیچ عنوان به هیچ جا نمیرسه نمیگم به مردم ضرر برسونن الان حساب کنید ببیند با همین ی تصمیم قطع اینترنت چقد کشور ضرر داده و اون خرابی های اعتراضات چقده

کاربر ناشناس 3 0 پاسخ 1398/8/28 -17:41

چطور به خودتون اجازه میدین هر وقت دوس داشتین اینترنت رو قطع کنید .این فقط از کشورهای جهان چندم بر میاد و حرف زدن از حقوق شهروندی مسخرس.

ما بدبختاااااا 2 0 پاسخ 1398/8/28 -15:36

بخدا من درس دارم.کنکور دارم.کلی کلاس انلاین‌پول دادم شرکت کردم از طریق تلگرام باید یاد بگیرم.این کارا چیه؟چرا اذیتمون میکنین؟چرا بهمون فشار میارین؟ای کاش میشد از این مملکت راحت شد.مملکتی ک زحمت میکشیم درس میخونیم اخرش حق مارو میخورن.ممنونم ازتون واقعا ممنونم مرسی ب غیرتتون

محمد 5 0 پاسخ 1398/8/28 -13:30

شهید کیست : شهید کسی است که در راه خدا کشته شود ، راه خدا ایستادگی در برابر ظلم است ، راه خدا حضور در جبهه ی حق علیه باطل است ، کسی که در مقابل ظلم برمیخیزد و کشته می شود شهید است یا کسی که در مقابل حق کشته می شود . اگر با منطق شما تفکر کنیم سال ۵۷ شهدای انقلاب اخلالگر بودند و ساواکی هایی که کشته شدند شهید .

. 3 0 پاسخ 1398/8/28 -12:38

پدر من توی اسنپ کار میکنه اما به دلیل قطعی اینترنت کارش به مشکل خورده هروز روزی ۲۰۰ ضرر میکنه درسته اینترنت داخلیه اما ضعیف شده مثل قبل درخواست اسنپ نمیاد به خدا قسط داریم بابام دیگه قلبش درد گرفته خواهش میکنم یه ذره درک کنید اینترنتو وصل کنید

اسمان 4 0 پاسخ 1398/8/28 -12:00

قطعی اینترنت باعث میشه مردم بیشتر بریزن بیرون بابا بفهمین اینو.

Zahra 5 0 پاسخ 1398/8/28 -11:57

توروخدا وصل کنین اینترنتو تو کشورمون ک برای جوونا کار نیست حداقل کار اینترنتی رو ازشون نگیرین گناه دارن

الالالا 5 0 پاسخ 1398/8/28 -11:38

زورتون به آمریکا که نمی رسه تحریمها رو بردارین. فقط زورتون به مردم مظلوم خودتون می رسه. بنزین رو گران می کنید که حقوق مردم رو از جیب خودشون بدین. اینترنت رو فطع می کنین که این دو زار کاسبی مردم رو هم جمع کنید و به تمام معنا بد بختشون کنید. دست مجموعه نظام درد نکنه با این تدبیر و بصیرتش

خ 3 0 پاسخ 1398/8/28 -11:34

عجب عجب همه تو این کشور هیچکارن ؟؟جناب وزیر یه چی بگید با عقل جور در بیاد!!!اگه همه چیو میخاید ملی کنید حداقل قدرتشو داشته باشید .ما تو هر چی خودکفا شدیم بد بخت شدیم مثلا اینترنت و میخاید ملی کنید ؟؟!!تو این سه روز معلومه خخخخخخ

راضیه 3 0 پاسخ 1398/8/28 -11:34

من درس دارم

محمد 5 0 پاسخ 1398/8/28 -11:23

بابا به خدا حق مردم با معرفت ایران این نیست ، مردم ما گرونی رو میتونن تحمل کنن ، فشار و میتونن تحمل کنن ، میتونن کمتر برن مسافرت ، همه کار میتونن بکنن اما ترو خدا به شعور مردم توهین نکنید ، اینترنتو قطع کردید تا مردم از هیچی خبر نداشته باشن و هر کاری که دلتون میخواد انجام بدید و یه مشت دروغ رو تو اخبار تحویل مردم بدین ، بابا اخلالگر این مردم بدبخت که دارن دونه دونه شهید میشن نیستن ، اخلالگر شمایید که با قطع اینترنت توی عصر I.T زندگی مردم رو مختل کردید . در ضمن اینو برای اونایی میگم که میگن راه اعتراض این نیست ، اگه جرات دارید ۱ جارو اعلام کنید بگید هرکسی که اعتراض داره بدون خشونت بیاد اونجا اونوقت میبینید که ۷۰% مردم با شما مخالفن و اون ۳۰%هم که خودتون میدونید کیا هستن

وحید 4 0 پاسخ 1398/8/28 -11:12

کم کم داریم به شرایط کره شمالی نزدیک میشیم.

محمد 2 0 پاسخ 1398/8/28 -10:19

اخبار گفت که اینترنت هیچ مشکلی نداره ببینید حواله کار میکنه عابربانک کار میکنه اسنپ کار میکنه اوراق بهادار کار میکنه!!!! یعنی درک نمیکنن که شاید یه بدبختی منتظر یه ایمیل مهم باشه. اخباری که میگن تهوع آوره.

Aysa 3 0 پاسخ 1398/8/28 -10:11

الان فردا میگن ببینین شما نت جهانی دارین ولی کره ی شمالی نداره...قدر لطفامونو ندونستین قطع کردیم لامصبا قطب شمالم نت داری ولی ایران نه

احمد 15 0 پاسخ 1398/8/28 -08:58

آقا مثل اینکه نه وزیر کشور از خودش اختیارات داره نه سخن‌گوی دولت که قول داده بودن تا 24 ساعت اینترنت وصل بشه ولی الان دو روزه که هیچ خبری نیست. واقعا متاسفم

بابك 17 0 پاسخ 1398/8/28 -08:40

قطع بودن كماكان اينترنت نشان از اين داره كه جو اعتراضات ادامه داره و قابل كنترل واسه دولت نيست

نفتی 11 0 پاسخ 1398/8/28 -08:14

شما که پوست ملت رو رسماً با گرونی و تورم کندین نت روهم گرو کشی کردین خبر از قطع برق و گاز هم که میرسه!!!فکر نکنم از صدر اسلام چنین کاری رو حاکم با مردمش کرده باشه.حاکمان عباسی و .... اصلا مسلمون نبودنا کافر بودن.

علی 12 0 پاسخ 1398/8/28 -04:02

خاک تو سرتون که از ترس تون مردم و از کار وزندگی انداختین اخلالگر شماید نه مردمی که اعتراض دارن

شهروند بیچاره 10 0 پاسخ 1398/8/28 -02:19

کار خوبی کردید اینترنت رو قطع کردید پاسپورت ها رو هم ازمردم بگیرید وابطال کنید تادیکه همه همین جا دور هم خوش بگذورنیم بنزین رو هم باید لیتری ده هزار میکردید تا دیگه ماشینی به خیابونها نیاد وازشر آلودگی راحت میشدیم خداخیرتون بده که فقط به فکر منافع مردم هستید توزیع یارانه کمک معیشتی از پول بنزین امنیت کشور خداشمارو ازما نگیره انشاءلله

سپیده 8 0 پاسخ 1398/8/28 -01:50

قطع اینترنت به معنای محدود کردن و فشار به زندگی مردم در عصر ارتباطاته !! این تجاوز به حریم شخصی مردم و حق انتخاب مردمه ! با ادامه این قطعی اینترنت خارجی و از دسترس خارج کردن برنامه ها خسارت های وارد شده برای مردم قابل جبران‌نیست ... مردم‌حق دارند اینترنت جهانی داشته باشن ! ناقضان حق به یاد داشته باشن در صورت جبران نکردن این خسارت بزرگ و برقرار نشدن اینترنت جهانی روز انتخابات ما مردم پاسخ میدهیم ! ((باهرکی مثل خودش))

ائلیار افسری 7 0 پاسخ 1398/8/28 -00:19

واقعا خجالت آوره کارتون بجای حل مساله مردم رو با زنجیر بستید

کاربر ناشناس 2 1 پاسخ 1398/8/28 -00:05

خفه شو اشغال.... چرا اینترنت ملی رو حمایت نمی کنی؛ تا راه بافتاد. نمیخواهید به اسم قطع بودن دلسوزی برای مردم کنی. این همه فساد و این درگیرهای چند روز گذشته درس نیست. تعجب آور است ،

بنده خدا 6 0 پاسخ 1398/8/27 -23:55

ولی خداییش این اینترنت ملی بگیم میلی بهتره . الان خبر گزاری فارس یه تف بزنم صفحش میاد از گالری گوشی من سریعتر باز میشه اما همین خبر فوری و چندین سایت داخلی باید اول کلیک کنم یه چایی بخورم تا صفحه باز بشه آخه چرا ؟ اگه اینترنت ملی میگین پس پهنای باند تمام سایت های ایرانی باید یکی باشه نه اینکه هر کدوم دوست دارید بهش پهنای باند بدید . و از همه سرعت بدتر جستجوگر های فارسی هستند که کلا بیشتر اوقات بسته هستند

سورنا 7 0 پاسخ 1398/8/27 -23:53

بابااین اینترنتو وصل کنین..عجب گیری افتادیمااا..تا فردا پس فردا وصل نشد این بار بخاطر اینترنت میریزیم تو خیابونا

مهران 6 0 پاسخ 1398/8/27 -23:21

تاریخ راجبه کارهایه شما قضاوت خواهد کرد. لعن و نفرین یه ملت پشت شما هست. زودتر از وطن ما بروید غریبه ها

امید ابراهیمی 5 0 پاسخ 1398/8/27 -23:21

تمام کار و درامد من به اینترنت وابسته است. الان چند روزه که بیکار شدم و کاری از دستم برنمیاد. به هرجا هم زنگ میزنم کسی پاسخگو نیست. یکی دیگه بی تدبیری میکنه، یکی دیگه آشوب میکنه، اونوقت من باید چوبشو بخورم؟

محمد 29 1 پاسخ 1398/8/27 -22:02

اگر زودتر اینترنت وصل نشه فکر کنم مردم اینبار به خاطر اینترنت بریزن توی خیابون و اعتراض کنند واقعا تمام زندگیمون مختل شده تا این حد محدودیت دیگه خیلی زیاده

محمد 4 1 پاسخ 1398/8/27 -21:12

بله

خار 12 0 پاسخ 1398/8/27 -21:01

خار و گرفتار شدیم. وصل کنید.. خیلی کارهامون گیر کرده ..ما کار کوچک تجاری قانونی می کنیم . همه چیز گیر کرده .

محمد 17 0 پاسخ 1398/8/27 -20:26

تو رو خدا وصل کنید ، من شغلم تو اینترنت هست ، طراحی وب میکنم احتیاج به سرویس ها و بستر خارجی دارم ، لطفا وصل کنید تا فعالیت من جوان ادامه داشته باشه. احتیاج به اینستاگرام داریم

ناشناس 16 0 پاسخ 1398/8/27 -19:32

وصل کنین از کار و زندگی افتادیم

حامد 14 3 پاسخ 1398/8/27 -18:46

با سلام، واقعا قطع کردن اینترنت توهین به شعور ملت عزیز و فهیمونه نمیدونم چرا اینکار رو میکنند بجای حل مسئله صورت مسئله رو پاک میکنند امیدوارم که وصع اقتصادیمون هر چی زودتر درست شه بخدا مای که نقد میکنیم ضد انقلاب نیستیم دلسوزمون باشید

حميد دستگير 7 51 پاسخ 1398/8/27 -18:18

آفرین به این وزیر جوان و با سواد

سینا احدی 24 2 پاسخ 1398/8/27 -18:09

جون مادرتون زودتر وصل کنید شاید یکی کار ضروری داشته باشه نباید قربانی این مسئله بشه

سحر 40 7 پاسخ 1398/8/27 -17:47

ای کاش هیچوقت بفکر مردم نبودین مثل قبل زندگیمونو میکردیم با قطع اینترنت و گرونی هیچ نفعی جز تنفر وکینه برای مردم نمیمونه ما به ادعای غربیا امید داریم چون اونا دروغ تو کارشون نیست

رضا 31 2 پاسخ 1398/8/27 -17:43

زندگی مردم رو به معنای واقعی فلج و مختل کردید!

کاربر ناشناس 20 2 پاسخ 1398/8/27 -17:39

هردو ی که دلتون بخواد وسل میکنید نظر ما که مهم نیست

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks