همه کارهایی که دولت با پول مازاد بنزین می‌تواند انجام دهد / آیا دولت به وعده اش عمل می‌کند؟

طبق اعلام رسمی دولت، مصرف بنزین در ایران ۹۱ میلیون لیتر در روز است که با جمعیت تقریبا ۸۳ میلیون نفری ایران در هر شبانه روز به ازای هر نفر، ۱.۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌شود.

همه کارهایی که دولت با پول مازاد بنزین می‌تواند انجام دهد / آیا دولت به وعده اش عمل می‌کند؟

به گزارش خبر فوری ، در آخرین ساعات آخرین روزهای هفته گذشته، دولت به طور ناگهانی اعلام کرد که نرخ بنزین سهمیه‌ای به ۱۵۰۰ و بنزین آزاد به ۳۰۰۰ تومان افزایش یافته‌است.

براساس فهرست جدید سهمیه‌بندی خودروها برای هر ماه به این شکل خواهد بود:

سواری شخصی بنزینی، ۶۰ لیتر

سواری شخصی دوگانه سوز، ۳۰ لیتر

تاکسی بنزینی،۴۰۰ لیتر

تاکسی دوگانه سوز، ۲۰۰ لیتر

موتورسیکلت، ۲۵ لیتر

وانت کم‌مصرف بنزینی، ۲۰۰ لیتر

وانت پرمصرف بنزینی، ۳۰۰ لیتر

حال بیایید بررسی کنیم که دولت از افزایش این قیمت چه مقدار درآمد به دست می‌آورد.

طبق گفته کارشناسان، در سال‌هایی که استفاده از کارت سوخت برای مصرف بنزین اجباری بود رقمی بالغ بر ۹۸ میلیارد دلار در مصرف سوخت صرفه جویی شد که طبق آخرین آمار از این رقم، ۷۵ میلیارد دلار تنها به دلیل استفاده از کارت سوخت و صرفا سهمیه بندی رخ داده و ۲۴ میلیارد دلار نیز به علت استفاده از سایر سوخت‌های پاک در ترددهای شهری گزارش شده است.

اما جدا از این ماجرا، بیایید بررسی کنیم که دقیقا درآمد دولت از این اتفاق چقدر خواهد بود.

طبق اعلام رسمی دولت، مصرف بنزین در ایران ۹۱ میلیون لیتر در روز است که با جمعیت تقریبا ۸۳ میلیون نفری ایران در هر شبانه روز به ازای هر نفر، ۱.۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌شود. یعنی یک خانواده چهار نفره حتی اگر خودرو شخصی نداشته باشند، در یک شبانه روز سهمی ۴.۵ لیتری در مصرف بنزین کشور دارند.

اگر این گزاره درست باشد، با فرض اینکه جمعیت ایران ۸۳ میلیون نفر باشد و هر نفر هم ۱.۱۲ لیتر بنزین مصرف نماید، آنگاه مصرف بنزین کلی روزانه سراسر ایران ۹۲.۹۶۰.۰۰۰ لیتر خواهد بود.

حال بنزین ۱۰۰۰ تومانی ۱۵۰۰ تومان شده است. فرض کنید هر فرد فقط بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومانی مصرف کند و اصلا بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومانی استفاده نکند؛ بنا به این نتیجه، هر لیتر بنزین ۵۰۰ تومان درآمد بیشتری برای دولت خواهد داشت. این بدین معنی است که هر روز مبلغ ۴۶.۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان درآمد مازاد قیمت بنزین به حساب دولت واریز می‌شود.

اگر هر سال ۳۶۵ روز داشته باشد، با ضرب عدد فوق و ۳۶۵ درآمد کلی دولت از این مازاد درآمد به دست می‌آید. مبلغی حدودا ۱۶.۹۶۵.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان.

البته امروز معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه درآمد ناشی از گرانی بنزین را ۳۱هزار میلیارد تومان دانست که به ادعای او، یک ریال از آن به جیب دولت نمی‌رود.

اما سوال مهم که در میانه اعتراضات این روزها کمتر شنیده می‌شود اینجاست که با این پول چه کارهایی می‌توان کرد؟

دولت وعده داده که سالیانه مازاد درآمد را به ۶۰میلیون نفر به صورت نقدی بدهد. طبق این محاسبه، سهم هر فرد به طور سالیانه از این درآمد ۲۸۲.۷۵۳.۳۰۰ تومان خواهد بود.
اما این فقط وجهی از این قضیه است.

فرض کنید دولت بخواهد این مبلغ را در زمینه مدرسه سازی هزینه نماید. طبق گفته دولت ساخت هر مدرسه حدود یک میلیارد تومان خرج دارد. اگر چنین باشد، دولت با درآمد سالیانه از مازاد بنزین باید حدود ۱۶۹۶۵ مدرسه بسازد.

همچنین، اگر میانگین ساخت یک خانه ۵۰متری را ۳۰۰میلیون تومان بدانیم؛ دولت باید سالیانه حدود ۵۶.۵۵۰ آپارتمان نقلی برای مردم بسازد.

به جز این، با این مبلغ می‌توان اقدامات عمرانی بسیاری انجام داد. ضمن اینکه قطعا درآمد دولت بیشتر خواهد بود و از همین الان باید منتظر استفاده شهروندان از بنزین نرخ آزاد باشیم.

همانطور که مقامات دولتی گفته‌اند، هیچ مبلغی از این درآمد وارد بودجه نمی‌شود. اگر چنین باشد، سوال این است: "دولت چه میزان از این اقدامات را خواهد کرد و چه میزان از این تسهیلات را در طول یک سال به شهروندان خواهد داد؟"

نظر شما چیست؟ آیا دولت در انتهای یک سال اقدامات رفاهی بالا یا مشابه را به شهروندان خواهد داد؟

منبع: خبرفوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • سونیا
    0

    دولت از ماه آینده عنوان می‌کند که یارانه جدید معیشتی فشار مالی زیادی ایجاد کرده و برای رفاه حال اون 60 میلیون باید مالیات اضافه بشود ماه بعد عنوان میشه باز هم کمبود درآمد وجود داره و یارانه اقلام دارویی کاسته میشه در نهایت دولت نه تنها خدمات رفاهی اضافه نمی‌کند به بهانه یارانه معیشتی فشار مالی چند برابر مستقیم را به مردم تحمیل می‌کند ومبلغ های کلان بيشتري مفقود میشه

  • کاربر ناشناس
    0

    دولت باید دستمزدها ی کارمندان و مردم را افزایش دهد تا از روی ملت فشار را کم کند.هیچ کار دیگری دردی از مردم دوا نمی کند من یک کارمند هستم که یارانه من را به بهانه که وضع مالی خوبی داریم حذف کردند ولی خدا می داند که اینطور نیست ماندم چه خاکی به سرم بریزم

  • feri gheri
    0

    بستگی داره باد از کدوم طرف بیاد. در حکومت باد ها هر روز یه بادی میزنه تو صورتت. مسخره این حکومت باد ها هستیم

  • امیر
    0

    این دولت کی به وعده اش عمل کرده که این دومیش باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟همین دولت میگف بنزین دونرخی باعث فساد میشه پس چرا دونرخی کرد؟؟؟

  • حامد
    0

    لطفا نظر منو به نمایش بزار. برو یبار از اول ضرب اقسیمی که انجام دادی با دقت بخون و با چند نفر دقیق برسی کن ، خندت که گرفت ببین درد مملکت چیه؟ درد اینه که یه مشت بی سواد برا مردم تو رسانه حرف میزنن، اینه که وضعیت کشور میشه اینی که الان هست.

  • وینفرد شفر
    0

    یاد سال 85 افتادم که قرار بود در آمد حاصل از هدف مندی یارانه ها صرف طرح های عمرانی تو مناطق محروم کشور بشه. اما منی که الان تو منطقه محروم کشور زندگی میکنم بعد از ده سال تا الان هیچ تغییر خوبی در اوضاع معیشتی اهالی منطقه و اوضاع کسب و کار نمیبینم و روز به روز داریم به قهقرا میریم. امیدوارم این طرح هم مثل طرح هدف مندی یارانه ها نباشد

  • مهدی
    0

    مسئله اینجاست که پول مردمو خالی میکنن بعد برمیگردونن به خود مردم حالا شما اینو در نظر بگیرین یکی تاکسی ران تو سه روز سهمیه 60 لیترو تموم کنه باید سه روز دیگر با قیمت 3 هزارتومانی بنزین مصرف کنه که تو سه روز دیگه تموم میشه حالا چندتا 3روز تو یه ماه هست 10تا سه روز هست یعنی تاکسی ران باید تو یه ماه یک میلیون و هشتصد تومن فقط باید برای بنزین خرج کنه بعد ماهیانه دولت چقد میده برای تاکسی رانی که مثلا 5نفره هست 250هزار تومان یا اصلا 500هزارتومان 1.800.000 کجا 250 یا 500 هزارتومان کجا؟!!!

  • شهاب
    0

    اشتباه محاسبه شده. به ازای ۵۰۰ تومان افزایش قیمت و سرانه مصرف روزانه بنزین روزانه 182,250,000,000 تومان درامد مازاد نصیب می شود.

  • یک ایرانی
    0

    همه اینا که گفتین درست ولی اصل قضیه افزایش و سهمیه بندی بنزین کمبود بودجه دولت می باشد که با این کار بتواند کسری بودجه خود را تامین کند اگر همه ارگان های دولتی موافق این مسیله هستند بخاطر اینه که باید دولت حقوق انها را بدهد با کمبود بودجه نمی توان از عهده اینکار ب اومد اگر رهبری اگر همه دولت مردان موافق هستند و مخالفت نمی کنند بخاطر همین موضوع می باشد چاره جز این برای آنها نمانده به قول معروف کف گیر به ته دیگ خورده !! حالا امیدوارم فقط دولت به حرف های خود عمل کند و باعث گرانی کالا ها نشود فقط همین با اعتراض و اختشاش کار به جایی نمی کشد چون چاره ای برای ایران عزیزمان نمانده موفق پیروز باشید

  • محمد
    0

    عاشق اون تیکش شدم که یه بار ۹۱ میلیون لیتر رو تقسیم بر تعداد مردم کردی بعد دوبارا تو تعداد مردم ضربش کردی. حالا این هیچ، جالبه که به یه عدد متفاوت رسیدی، ۹۱ میلیون رو کردی ۹۳ میلیون

  • کاربر ناشناس
    0

    چرامیگن فکرکنیم مردم لیتر۱۵۰۰بزنن و۵۰۰بزارن کناربرای خرج کشوراون بدبختهایی که لیتر ۳۰۰۰هزارتمن میزنن که ۲۵۰۰میمونه کجا میره اینها همش دروغه کفگیرخورده ته دیگ.۴۲ ساله دروغ میگن

  • جعفر
    0

    ساخت مسکن و مدرسه از وظایف هر دولتی هست و در قانون اساسی هم ذکر شده ساخت راه ها و حمل و نقل شهری ، حفظ امنیت و ... که در بودجه لحاظ میشه هم در راستای رفاه مردم هست پس این ها رو هم از محل این پول هزینه کنن و درامد های نفتی و معدنی و ... دولت هیچی پس در بیان مطالب ...

  • علیرضا
    0

    این دولت هم مثل دولت های قبلی به هیچکدام از وعده هایش عمل نمیکند

  • غلامسین
    0

    سلام.قطعا دولت نمی تواند افزایش قیمت ها را مهار کند .هیچ برنامه ای هم ندارد.اشتباه کردم ب روحانی رای دادم قطعا به وعده های داده شده عمل نخواهد کرد.همه چیز را رها کرده و کارها به نفع مردم که نیست هیچ بلکه به فشار مضاعف اقتصادی منجر شد افزایش قیمت بنزین بسیار زیاد و بی رحمانه انجام شد. معتقدم در آمدهای دولت کاهش یافته و خوب این محصول کم کاری دولتمردان است .نه مردم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگر برای مردم.این کار کردن...مردم نمخوان

  • کاربر ناشناس
    0

    دروغ

  • 1
    0

    سلام حساب و کتابتون اشتباهه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آخی، چی بگم.

  • مصطفی محمودی
    0

    به نظرم محاسبات فوق اشکال دارد ، مبلغ افزایش در روز 46 میلیارد غلط است و این رقم حدودا 160 میلیارد خواهد بود، فکر میکنم نحوه محاسبه به این صورت درست است که درامد تعداد خودرو ها با بنزین سهمیه ایی حدودا 32میلیارد در روز درامد مازاد و باقی مصرف مازاد 1500 حدودا 128میلیارد نصیب دولت خواهد نمود. اختلاف میزان سهمیه اختصاصی و میزان مصرف واقعی 92 میلیون لیتر با مبلغ 3000 تومان بفروش میرسد یعنی 2000 تومان بیشتر نه 500 تومان بطور مثال خودروی بنده متوسط 4 باک بنزین در ماه مصرف میکند 160 لیتر منهای 60 مقدار 100 لیتر با احتساب 3000 خواهد بود. مازاد 1000 تومان برای سهمیه 30 هزار تومان و مازاد سهمیه ( 2000 تومان ) برای 100 لیتر 200 هزار تومان قبلا 160 هزار تومان رداخت میکردم الان 390 هزار تومان میبایست پرداخت کنم.

  • مصطفی محمودی
    0

    به نظرم محاسبات فوق اشکال دارد ، مبلغ افزایش در روز 46 میلیارد غلط است و این رقم حدودا 160 میلیارد خواهد بود، فکر میکنم نحوه محاسبه به این صورت درست است که درامد تعداد خودرو ها با بنزین سهمیه ایی حدودا 32میلیارد در روز درامد مازاد و باقی مصرف مازاد 1500 حدودا 128میلیارد نصیب دولت خواهد نمود. اختلاف میزان سهمیه اختصاصی و میزان مصرف واقعی 92 میلیون لیتر با مبلغ 3000 تومان بفروش میرسد یعنی 2000 تومان بیشتر نه 500 تومان بطور مثال خودروی بنده متوسط 4 باک بنزین در ماه مصرف میکند 160 لیتر منهای 60 مقدار 100 لیتر با احتساب 3000 خواهد بود. مازاد 1000 تومان برای سهمیه 30 هزار تومان و مازاد سهمیه ( 2000 تومان ) برای 100 لیتر 200 هزار تومان قبلا 160 هزار تومان رداخت میکردم الان 390 هزار تومان میبایست پرداخت کنم.

  • ممیزی
    0

    ارتش وبازنشستهای لشگری وکشوری دیگر بوجه ای دولت ندارد که حقوقهای اینها راپرداخت کند.بخاطر همین بود که بنزین راگران کردن تاصدای ایقشر درنیاید.

  • ممیزی
    0

    خیر این محاسبه کلاملا غلط است این بودجه فقط صفر ارتش میشود وبس.مابق همه حرف است

  • ما امید
    0

    خبر فوری وجدانا خودت به این دولتی که همه اش دروغ گفت و به هیچ وعده ای عمل نکرد اعتماد داری؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      روزی یک لیتر میشه با بنزین 1500 سالی اقربا 600هزار چطور شما میگیم 287میلیون من موندم

  • Lion
    0

    مشکل دقیقا بر سر همین قضیه هست.که این نرخ بالاتر جدا از تعداد معدودی قاچاقچی مواد سوختی برا اکثر مردم که بیشتر قشر ضعیف هم هستن به مثابه تحمیل مالیات بیشتر بر گرده مردمی هست که با نرخ قبلی هم دخل و خرجشون نمیخوند.و تجربه ثابت کرده که هیچگاه و در هیچ مورد مشابه دیگری اینچنین افزایش مالیات هایه عمومی به هیچ عنوان به مردم برگشت داده نشده و هیچ نوع خدمات بهتری ارائه نشده که هیچ حتی باعث بدتر شدن اوضاع در بین خود مردم عامه هست.یعنی مغازه ای که تا دیروز در محله بصورت ماهانه اجناس مورد نیاز مردم رو قرضی بهشون میداد الان دیگه به هیچ عنوان قرض نمیده.و اون صاحب خانه ای که با صد یا صدو پنجاه افزایش خونه یخواب راضی میشد الان دیگع زیر پونصد افزایش اجاره بها راضی نمیشه.این شکلیه که قشر ضعیف واقعا محکوم به فنا هستند و انگار که عقل مسئولین ما بیش از این نمیکشه تا طرح هایه متنوع و جدید تری برای حل معزل اختلاف طبقاتی و معزل فقر بکنن و این روشهاشون بدل به یک دور یا تسلسل بیهوده و عبث شده.کع نتایجی جز چند کار پوپولیستی مقطعی نداره.

  • رضا
    0

    همش دروغ دروغ،منی که با اسنپ خرجی در میارم دیگه هیچ امیدی به زندگی ندارم،خدا لعنتتون کن

  • امیرحسین
    0

    این دولت یک ریال هم به کسی نمیده چه برسه به دویست وشصت میلیون وخرده ای که نوشته عمرأنمیدن

  • حاج علی رضا
    0

    ای کاش صرف کشور خودمون بشه نه صرف ۲۵کشوری که از ایران ارتزاق می‌کنند میگن اونها به ایران فشار آوردند تا بنزین را گران و مازادش را به اونها بدهند

  • بدبخت
    0

    این بیست میلیون نفر کی هست که ریختن؟؟ پدرم بازنشسته نیرو مسلح واریز نشده‌. خودم بیکار بدبخت واریز نشده. فامیل بازنشسته تامین اجتماعی واریز نشده. اشنا عضو کمیته واسش نریختن. خدا خودت قضاوت کن

  • بینام
    0

    اینقدر اختلاس کردن بودجه کم اوردن الانم میخوان از سودی که با گرونی بنزین از جیب مردم به دست میارن جایگزین کنن بازم سناریوی تکراری گرونی دلار. این دولت مفسد ترین دولت تا به الان. دیگه امیدی به زندگی نیست

  • zazy
    0

    با سلام خدمت مردم ایران. و سردم داران دروغگوی ایران عزیز.آمریکا هیچ غلط نمیتونه بکنه. خیلی با افزایش قیمت بنزین خوشحال شدم. خانواده من 7 نفره هست و دولت تدبیر که یه مشت ملت بهش رای دادن البته هر کس دیگری هم رای میاورد فرقی نمیکرد.با دزدی از دو نفر از اعضای خانوادم و منت گذاشتن به ما بهمون 205 هزار تومان داده.که از این موضوع هم خیلی خوشحالم.میخوام مردم رو توجیح کنم که گرانی بنزین به نفعشون هست. 1:دیگه سوختی قاچاق نمیشه پی نوشت:به دلیل مزخرف بودن تولیدات ماشین های داخلی و مصرف نامتعارف سوخت انها دولت باا کمبود سوخت برای قاچاق مواجه شده بود که تنها و آسان ترین کار افزایش قیمت سوخت بود با دو شعار حمایت از اقشار کم درآمد و جلوگیری از قاچاق سوخت پی نوشت دوم: اخه 205 هزار تومان اضافه کردن که همه سه قوا حتی تایید رهبر یه حساب کتاب ساده انجام بده اگر هم نمیتونی به بچه ات بگو انجام بده میدونم سران کشور بی سواد هستن به کودکت بگی انجام بده پول نان خالی یه خانواده رو نمیتونه بده اونوقت چه فکری کردی که عدالت اجتماعی رو به وجود میاره . 2:با فقیر نگه داشتن مردم و اینکه جلوگیری از تنها خوشی باقی مانده از مردم که مسافرت رفتن بود حتی رفتن به کوره ده های اطراف باعث احساسی کردن مردم و افزایش نفرت هر چه بیشتر مردم میشوند(مثل پخش شهید شدن دو نیروی انتظامی که داخل تلوزیون بهش پرداختند) و چندتا دلیل دیگه که مردم با کمک و وجود تلگرام کم کم به ان پی میبرند اسم تلگرام اومد یاد فیلترینگ افتادم الان فیلترینگ چه کمکی به جامعه کرد فقط باعث افزایش وی پی ان و از بین رفتن نسل دهی 80 و 90 شد ویه درامدی واسه فیلتر فروش ها با افزایش بیرویه قیمت بنزین حتی اکه دولت به بهترین نحو و اسلامی ترین روش سود دریافتی را صرف مملکت کند اگر قبلا تعداد افراد ناراضی از نظام به یه میلیون نمیرسیده حتی با این گرانی های سر سام آور با افزایش قیمت بنزین الان به بیش از 20 میلیون رسیده بیشتر یا کم تر رو من نمیدونم(آمار موجود طبق نظر سنجی که روحانی از پنجره ماشین انجام داد من از بیرون انجام دادم)که تو رفتار اجتماعی کلی مردم معلوم هست که امسال هم برای این که از حجمی از این افراد بکاهند این رو به آمریکا اشرار و معاند های نظام مربوط می کنند که این روش دیگه داره کم کم واسه مردم منسوخ میشه باید برن دنبال راه حل جدید که ب افزایش سواد مردم راه سختی هست. واسه انتخابات مجلس هم با ایجاد دوقطبی در کشور و مانور روی قیمت بنزین باعث امدن مردم به پای صندوق رای میشن که اخرین باری هست که مردم اینکار رو میکنند. و برای انتخابات ریاست جمهوری با اوردن یه اسوه و واسطوره ی نظامی یک بار دیگه مردم رو پای صندوق رای میارند و از آنجایی که سیستم فساد داخل این نظم بسی بسیار گسترده تر از اسلام هست رئیس جمهور جدید کاری نمیتونه بکنه و با ثابت نگه داشت چهار سال اول و شایدم کمتر اوضاع داخلی کشور شروع به هم پاشیده شدن میکنه و مثل زمان اویل انقلاب ..... شروع ماجرا و کشته شدن مردم و فرار مسولین پولدار این ها رو گفتم که خبر فوری خودت بدونی هرچند که میدونم میدونی و گفتن من فایده ای نداره. اگر میتونی منتشر کن. البته اینایی که گفتم در صورتی هست که یکی از کسانی که خیلی طرف دار داره در یکی از استان های کشور مخالفت نکنه چون اگر اینکار رو یکی انجام بده مثل بزرگان اهل سنت یا ترک و لر و .... فرقی نداره مملکت مثل انبار باروت منفجر میشه چون نتونستن چیز خاصی رو به مردم بدن و اگر همه گرانی ها رو به امریکا نسبت میداند با افزایش قیمت بنزین به نظام نسبت میدن. خلاصه هیچ چیز ابدی نیست و همه چیز رفتنی است. و هیج وقت این نظام فعلی رو پیوند خورده با حکومت مهدوی ندونید چون نیست. مگر اینکه یه نفر پیدا بشه سیستم رو اصلاح کنه. چون مردم میتونن بدترین شرایط اقتصادی و جنگی رو تحمل کنند وقتی برای هم یکسان باشه ما در طول تاریخ اینو ثابت کردیم ولی نه اوضاع فعلی الان که مسولین نظام در اوج و مردم در فقر و فشار روی مردم و روی مسولئین بالش ابری و به حرف ناطق اعظم دنیا: حکومت با کفر باقی می ماند با ظلم هرگز و رفتنی است. خبر فوری به خاطر ایران واسلام منتشر کن. یا جواب توجیحی تو واسم بفرست و بگو من اشتباه فکر میکنم. به امید افزایش هرچه بیشتر قیمت اجناس و سرعت بخشیدن به این پروسه.

  • رضا
    0

    کثیف ترین دولتی که تو دوران زندگیم تجربه کردم و زباله ترین دولت همین دولت هشت ساله بود البته مقصر خود ملت بودن توی سری دوم وگرنه الان این اخوند جولان نمیداد با بردار کثیف کلاهبردارش من نمیدونم این چطور روش میشه اصلا صحبت میکنه و تا الان تو این پسته اینم بگم که از بی ارزگی و بی کفایتی نماینده هامون هست که همچین دولت کثیفی که بردارش خودش اشغال ترین شخص مملکته و الان تو زندان بر سر ما داره حکومت میکنه شماها ابروی علی و دین اسلام و ابروی هر چی شهید و شهداست رو بردید که خدا ازتون نگزره

  • من
    0

    به بقيه وعدهاش چه جوري عمل كرد ، به همين هم عين بقيه عمل ميكنه

  • Mohsen
    0

    زازی جان باهات موافقم. ولی نه با این همه مدتی که گفتی مردم تو عید نوروز حتی فقرا هم متوجه افزایش قیمت بنزین میشن چون وقتی یه مسافرت در پیت میخوان برن مثلا از تهران تا مشهر با ماشین های مزخرف ایرانی قیمت بنزین رفت و برگشت طرف در حول و حوش شصد تومن با یه چهارصد و پنج معمولی میشه.که باعث هرچه بیشتر ناراحتی و نارضایتی و متنفر شدن هرچه بیشتر مردم میشه حتی فقیر ترین مردم حتی تونی که ماشین نداره چون اگه در سال حداقل یبار میتونه اقوام شون ببینه دیگه نمتیونه و اگه دولت و رهبری و نظام فکر میکنه مردم مثل گذشته به این هم عادت می کنند زهی خیال باطل است چون دوتومن بود اره ولی سه تومن هرگز. و کاری که رضا خان نتونست انجام بده و عمامه از سر آخوند ها برداره اینا خودشون این کارو میکننن. در مورد قضیه تلگرام. کاری که سایت ها و کپانی های فیلم مستحجن و شبکه های ماهواره ای و ضد انقلابیون توانایی انجام این کار رو نداشتن با فیلتر تلگرام صورت گرفت که به طوری حتی یک بچه کلاس پنجم و حتی کوچیکتر به این موضاعات جنسی اگاهی کامل دازند که بهترین کار دولت بود به خاطر این که وقتی این نسل بیاد روی کار دیگه احترامی واسه اسلام قاطع نمیشه که خیلی عالی هست. واسه این مردم هم غصه نخور ‌چون فقط انتخابات رو ببین که چه جوری میریزن پای صندوق رای. البته تلوزیون نود درصد دروغ میگه یه ماه هرچی دوست دار‌ین بخرین چون اجناس سر به فلک میکشه دوباره و طبق معمول حسن کلید ساز و دولتش و این نظام هیچی از گرونی نمیتونه کم کنه و بیسترش هم میکنه و میریم مرحله بعد واسه نابودی مملکت و فقر و بدبختی و قحطی خیلی منتظرم خیلی زازی خیلی ها باهات موافق هستن چه جوری میشه باهات در ارتباط بود واسه چت کردن باهات خیلی حال کردم از نظراتتت

  • نون خ
    0

    این دولت تنها کاری که کرد این بود که به هر ایرانی درس بزرگ دروغ گفتن رو یاد داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها