120 خانوار زلزله زده در سراب نیاز به کانکس دارند

فرماندار سراب گفت: هم اکنون اسکان موقت زلزله زدگان بیش از آوار برداری اولویت داشته و 120 خانوار در مناطق زلزله زده سراب نیاز به کانکس دارند.

120 خانوار زلزله زده در سراب نیاز به کانکس دارند

ایرج سقفی آذربایجان شرقی فرماندار سراب در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به برودت هوا در مناطق زلزله زده سراب، نیاز به ساخت هر چه سریع‌تر اتاقک‌های پیش ساخته و یا تامین کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان داریم.

وی اضافه کرد: هم اکنون ساخت تعدای از اتاقک‌های 12 متری توسط بنیاد مسکن آغاز شده و چادر و لوازم گرمایشی به اندازه کافی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر آوار برداری و تجهیزات نداریم، آواربرداری زمانی ضرورت دارد که بخواهیم اقدام به ساخت خانه‌های دائمی کنیم. زیاد بودن تعداد ماشین آلات در یک منطقه نشانه پیشرفت نبوده و نیاز به برنامه‌ریزی درست دارد.

ثقفی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران به صورت برنامه‌ریزی شده، منطقی و علمی در این منطقه پیش می‎رود و تعدای کانکس در اینجا توزیع شده است.

وی بیان کرد: 30 دستگاه کانکس در مرحله اول و 20 دستگاه نیز در مرحله دوم توزیع شده است و اگر 70 دستگاه نیز توزیع شود، می‌توان 120 خانوار را اسکان داد.

وی گفت: 700 الی 800 خانوار متقاضی دریافت وام 10 میلیونی برای اجاره خانه هستند که این مبلغ به حدود 100 نفر پرداخت و به بانک‌ها نیز توصیه شده است تا همکاری لازم را دراین خصوص داشته باشند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها