انجمن سی.ان.جی: شرایط دوگانه‌سوز کردن خودروها تسهیل شود

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور گفت: اکنون که قیمت بنزین اصلاح شده است باید تلاش کرد تا شرایط استفاده از سوخت جایگزین (سی.ان.جی) تا حد ممکن برای مردم تسهیل شود.

انجمن سی.ان.جی: شرایط دوگانه‌سوز کردن خودروها تسهیل شود

«محسن جوهری» گفت: در نتیجه تورم شدید دو سال اخیر، هزینه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز به شدت افزایش یافته که ضروری است دولت از محل درآمد اصلاح قیمت بنزین، دوگانه سوز کردن خودروها را تسهیل کند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی ادامه داد: نگرانی اصلی تنها در حوزه تولید خودروهای پایه گاز سوز و تبدیل ناوگان است و پیشنهاد ما حذف تعرفه واردات خودروهای پایه گاز سوزخارجی برای استفاده قشرهای مختلف کشور از این سوخت پاک است که در این رابطه مکاتباتی با کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون انرژی مجلس انجام شده و امید است با همکاری آنها در آینده‌ای نزدیک این امر محقق شود.

جوهری خاطر نشان ساخت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم انجام شده قبلی و بسترسازی‌های مناسب انجام شده، مسلم‌ترین گزینه جایگزین، استفاده از سوخت ارزان سی.ان.جی است.

این مقام صنفی گفت: هم اکنون دو هزار و ۴۷۲ جایگاه با ظرفیت اسمی عرضه روزانه ۶۸ میلیون مترمکعب سی.ان.جی در کشور وجود دارد و نگرانی بابت پاسخگویی به افزایش مراجعات مردم از این ناحیه نیست ولی ضروری است در این بخش کمک به جایگاه‌داران و شرکت های بهره بردار مد نظر قرار گیرد.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

بر این اساس، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    در شهرهایی که جایگاه cngوجود ندارد دولت برای مردم چکار کرده خدا نعلتشان کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها