پورغلامی: کی‌روش تیم ملی را رها نمی‌کرد!

یک کارشناس فوتبال ایران می‌گوید مسوولان فدراسیون باید در قرارداد ویلموتس طوری عمل می‌کردند که سرمربی به وظایفش در قبال تیم ملی عمل کند.

پورغلامی: کی‌روش تیم ملی را رها نمی‌کرد!

فرهاد پورغلامی، کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت:‌ با شکستی که مقابل عراق داشتیم، کار سخت شده است اما دور برگشت هم وجود دارد و باید تمرکز بیش‌تری در تیم ملی وجود داشته باشد. به نظر من این درست نیست که مربیان حقوق‌شان را نگیرند و به خاطر این مساله در تمرینات حضور نداشته باشند. این یکی از مشکلاتی بود که برای تیم ملی به وجود آمد. اگر فدارسیون فوتبال حق و حقوق مربیان را سر وقت بدهد، دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم. به نظر من با وجود این اتفاقات، تیم ملی با آمادگی ایده‌آلی مقابل عراق قرار نگرفته بود.

او درباره بازی تیم ملی ایران مقابل عراق ادامه داد:‌ تیم ملی در بازی با عراق تغییر سیستم داد و از ۲-۴-۴ به ۱-۲-۳-۴ تغییر کرد. نمی‌دانم چرا هر کس به عراق می‌رسد تغییر تاکتیک می‌دهد. اگر یادتان بیاید در مسابقات جام ملت‌های آسیا،‌ ما در دو بازی اول عملکرد خوبی داشتیم اما وقتی به بازی برابر عراق رسیدیم،‌ شکل بازی تغییر کرد و نتوانستیم بازی خوبی ارائه دهیم. نمی‌دانم چرا این اتفاق برای تیم ملی می‌افتد و مربیان مقابل این تیم استرس می‌گیرند و هیچ‌گاه موفق نمی‌شوند.

این کارشناس در ادامه افزود: شکست ما مقابل بحرین،‌ یکی از مشکلات دیگر ما بود. ایران مقابل بحرین نتوانست قابلیت‌های خودش را نشان دهد. ما درحالی در دور رفت رقابت‌های انتخابی جام جهانی نتایج خوبی نگرفتیم که تمام امکانات در اختیار ویلمتوس بوده است.‌ ملی‌پوشان در دور برگشت کار بسیار سختی دارند اما صعود به دور بعدی رقابت‌ها دور از دسترس نیست ولی باید تمرکز زیادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کار ما بسیار سخت شده است. کار ما در دور برگشت خیلی دشوارتر از دور رفت است. ما بازیکنان خوبی داریم و اگر نتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم، مربی تیم باید پاسخگو عملکرد خود باشد.

پورغلامی درباره تفکرات مارک ویلمتوس گفت: من بازی هجومی را دوست دارم و این نوع سبک تماشاگرپسند و لذت‌بخش است اما نیامدن به تیم ملی و این مشکلاتی که سر مسائل مالی پیش آمد را تایید نمی‌کنم. همه می‌دانند که ما مشکلات مالی داریم و تحریم هستیم و ممکن است که انتقال پول به تاخیر بیفتد. خوبی کی‌روش این بود که کارش را انجام می‌داد و تیم ملی را رها نمی‌کرد. من نمی‌دانم مسوولان فدارسیون با مربیان تیم ملی چگونه به جمع‌بندی می‌رسند و قرارداد می‌بنند اما این شکل کار به هیچ عنوان خوب نیست.

او افزود: این مربیان، آدم‌های حرفه‌ای هستند اما قرارداد طوری باید بسته شود که آن‌ها بتوانند کارشان را انجام دهند. فدراسیون در این بخش باید خیلی قوی‌تر از این‌ها عمل کند تا تیم ملی ضربه نخورد. وقتی شاهد چنین اتفاقاتی هستیم، تمرکز تیم ملی به هم می‌خورد.

مربی گل‌گهر سیرجان درباره بازی معوقه تیمش مقابل شهر خودرو در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر گفت: ما در این بازی شکل کار خود را بنا بر تیم حریف عوض کرده بودیم. بازیکنان دوندگی زیادی داشتند. با این که مالکیت بازی در اختیار تیم حریف بود اما نتوانستند موقعیت زیادی خلق کنند. ما فرصت گلزنی داشتیم اما نتوانستیم از آن‌ها بهره ببریم و در عین شایستگی می‌توانستیم حداقل بازی را با نیتجه مساوی پایان ببریم. ما به تیم اول جدول باخیتم و این که بازیکنان تیم ما توانستند جلوی موقعیت‌سازی تیم حریف را بگیرند،‌ نشان می‌دهد که اعتماد به نفس بازیکنان افزایش پیدا کرده است.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ن
    0

    ان شااالله سرعت اینترنت هم فوق العاده عالی شود و از این حالت قطعی و یا حالت لاک پشتی و حلزونی و کندی بسیار زیاد خارج شود ان شاالله فیلترنیگ هم لغو شود و بتوانیم مثل اکثر کشورها از امکانات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به سهولت و بدون وی پی ان و فیلتر شکن های مختلف برای پیشرفت کشورمان ایران و ارتقای ایران و سطح علمی و رفاهی و شناختن ایران و نخبه بودن ما ایرانیها و کسب پول بیشتر برای اران و جذب گردشگر و....استفاده کنیم #دوباره _ایران #دوباره _همه_با_هم #دوباره_یک_قلب_یک _ایران_یک _ضربان_قلب #دوباره_لبخند_دوباره_ایران #دوباره ایران_دوباره شادی_دوباره _کی روش #دوباره ایران_دوباره شادی_دوباره _کی روش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها