روحانی: دوربین کافی برای شناسایی رانندگانی که راه بندان درست کردند داریم

رئیس جمهور ایران گفت که دوربین کافی برای شناسایی رانندگانی که طی اعتراضات اخیر راه بندان درست کردند وجود دارد.

روحانی: دوربین کافی برای شناسایی رانندگانی که راه بندان درست کردند داریم

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران عصر دیروز طی سخنرانی در جلسه هیات دولت، ضمن اشاره به شناسایی رانندگانی که طی اعتراضات اخیر راه بندان درست کرده اند، گفت: خودرو در اختیار من است که استفاده کنم نه اینکه راه بندان درست کنم. اگر راه بندان درست کردم خوشبختانه آنقدر سیستم مانیتور و دوربین داریم که خودرو، پلاک آن و راننده مشخص می شود. به گزارش سایت اطلاع رسانی دولت ایران، روحانی در این زمینه افزوده است: من از قوه قضاییه خواهش می کنم که در این زمینه طبق قانون عمل کند. یعنی کسی که در زندگی مردم اخلال و ناامنی و راه بندان ایجاد کرده، و اینکه یک فردی بخواهد از این اعتراض به حق مردم سوء استفاده کند و با سلاح سرد، قمه، سلاح سرد حتی وسط بیاید به بانک، مرکز پلیس و صدا و سیما حمله کند، این غیرقابل تحمل در کشور خواهد بود. به هیچ عنوان دولت اجازه اغتشاش و ناامنی به هیچ کس نخواهد داد اما اعتراض حق همه مردم است می توانند اعتراض، صحبت و نقد کنند.

وی از نهادهای امنیتی ایران به دلیل نوع برخورد با اعتراضات اخیر تشکر کرد و ادامه داد: وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، بسیج و همه نیروهای مسلح و نیروی امنیتی که از همه آنها تشکر می کنم با همه توان تلاش کردند سردسته آدم هایی که دنبال تخریب اموال عمومی بودند را شناسایی کنند، برخی را دستگیر کردند و برخی دیگر را دستگیر خواهند کرد و طبق قانون باید با آنها رفتار شود.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه "آنهایی که تخریب می کنند عددی نیستند"، اظهار داشت: خودم فیلم های بسیاری از این موارد را دیدم عدد اینها چند نفر و تعداد آنهایی که تخریب می کنند چند نفر هستند، عددی نیست و این به معنی هوشیاری و بیداری مردم است. از مردم تشکر می کنم و می خواهم این طرح که طرح ملی است و به نفع مردم و اقشار مستضعف خواهد بود، حمایت کنند و بدانند در کل به نفع جامعه و کشور خواهد بود.

وی افزایش مالیات، صادرات بیشتر نفت و کاهش یارانه ها را سه راهکار برای ایجاد منابع لازم به منظور کمک به مردم دانسته و افزود: مردم ما آگاه هستند که فروش نفت ما با محدودیت‌هایی مواجه است اگر هم مواجه نبود، پول نفت برای اینگونه مصارف خیلی مناسب نیست.

روحانی ادامه داد: مالیات را هم نمی توان زیاد افزایش داد. شرایط اقتصادی جامعه شرایطی است که می‌شود یک مالیات متعادلی از مردم دریافت کرد.

وی درباره نحوه پرداخت کمک معیشتی نیز اظهار داشت: در محاسبات به اینجا رسیدیم که 60 میلیون نفر از جامعه ما، نیازشان از آن 22 الی 23 میلیون بیشتر است و لازم است به 60 میلیون نفر که حدود 18 میلیون خانوار می‌شود، ماهانه کمک کنیم. یک نفره 55 هزار تومان و وقتی خانوار 5 نفره می‌شود 205 هزار تومان به خانواده‌ها به طور متوسط در ماه کمکی می‌شود.

حسن روحانی در ادامه قیمت بنزین در ایران و کشورهای منطقه را مقایسه کرد و گفت: کاری ندارم در کشورهای دیگر چه مقدار است، در ترکیه نزدیک 20 هزار تومان، در اروپا حدود 25 هزار تومان، در افغانستان حدود 8 هزار تومان و پاکستان حدود 6 هزار تومان بنزین است. کاری نداریم به این موضوع که کشورهای منطقه وضع‌شان چطور است. بنزینی تولیدی را الان بخواهیم در بازار بفروشیم هر لیتر بنزین بین 5 هزار و 500 تا 6 هزار تومان است، پس قیمت بنزین بین 5500 تا 6 هزار تومان است. همین الان در بازار بخشی از آن را می‌فروشیم.

حسن روحانی در پایان از رادیو و تلویزیون دولتی ایران نیز به دلیل نوع انعکاس اخبار مربوط به افزایش قیمت بنزین و اعتراضات سه روز اخیر تشکر کرد.

گزارش کامل اظهارات رئیس جمهور را اینجا بخوانید.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • کاربر ناشناس
    0

    شمامیگین۷۰ملیارددلارهزینه یارانه پنهان میدیم بودجه کم اوردیم خوب۲۰ملیون افغانی میش یک چهارم بودجه یارانه پنهان شون میدین به جزبهداشت تحصیل شغل حالا ببنیدچرابودجه کم میارین

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      در عرض چهل سال عمر جمهوری اسلامی ؛ درغگوترین ریئس جمهوذی ؛ آقای روحانی بوده است ؛جناب روحانی غریبه فقط این ملت ۸۰ میلیونی است ؛؟! که شبانه مثل دسمن شبیخون زدید ؛ !شما با این کارتان تیشه بربشه اعتبار نیم بند باصطلاح تدبیر و امید واصلاح طلب و خود زدیدید !

  • مرادی
    0

    رئیس جمهور بی لیاقت مثل روحانی در تاریخ بشریت نبوده و نخواهد بود

  • سام درویش
    0

    اقای روحاتی اول اینکه چرا قیمت را پلکانی بالانبردین که مردم شوکه نشوند دوم مبلغ فروش بنزین با یارانه که میدهی برابرنیست بقیه را چکار میکنی سوم دروغ نگو کل مبلغ به مردم داده میشود همه را احمق و بیسواد فرض کردی حرفات در روستاها هم خریدار ندارد قبول کن دولتت ناکارامد و ورشکست است

  • کاربر ناشناس
    0

    نخندون چطورمیگن۲۰۰نفرتواهوازگرفتن و۴۰تابانک توخرم اباداتش زدن ...این دلیل کمبودبودجه به خاطروجودملیون ملیون افغانی بودجه منابع شغلامون اشغال کردن هزینشون میکنیدوقتی میگین۷۰میلیارددلاریارانه پنهان ببنیدیک چهارم همین هزینه فقط یارانه پنهان افغانیاس وهمچنین شغلهایی که مشغولن واشغال کردن حق ایرانی نه افغانی۳۰سال امریکااومده افغانستان چرازمان روحانی رشد ۱۰۰۰۰برابری داشتن قبلا تک وتوک هرجانیدیم الان بیشترازایرانیا میشن

  • اکبر حسین پور
    0

    اقای رییس جمهور در صورت امکان به تولیدی های فاقد سرمایه در گردش و راکد هم از ان مبلغ تسهیلات بدهید

  • حسام
    0

    مشکل، بی تدبیری اشخاصی هست که خودشان را صاحب تدبیر میدانند.تا زمانی که شایسته سالاری مردمی و نه شایسته سالاری مسؤلین حاکم نشه،زیر بار ظلم و ستم،خورد خواهیم شد.

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای روحانی حق کسی که زندگی را بر مردم سخت میکند چه است. خودت بگو

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر ماشینی را دزدیدند و راه بندان درست کردند چه می کنید

  • حقگو
    0

    دروغگو دروغگوی،،،،،،،

  • کاربر ناشناس
    0

    پس هدفت فقط زور و ضرب وشتم مردم است که شما دوربین دارید با زور حکومت نخواهید کرد

  • عباس
    0

    تاحالا با خودت خلوت کردی که از روز اول رئیس جمهوری تا حالا چقدر دروغ به مردم گفتی.

  • کاربر ناشناس
    0

    جناب روحانی از بدو ریاست تا کنون یک تصمیم مفید گرفته اید شما کشور ار نابود کردی با اوردن بر جام و مسخره های دیگر با دادن پنجاه هزار تومان همه چیز در ست شد با اضافه کردن پانزده در صد به حقوقها چه ارزشی دارد این برای کسانی خوب است مبلغ بالائی در یافت می کند نه بنده که مستمری بگیر هستم .

  • کاربر ناشناس
    0

    آیا مردم کشور مسلمان نیستند!! اینها که دشمن خارجی نیستند! در مقابل خداوند چه کسانی جوابگو هستند!

  • کاربر ناشناس
    0

    هر چه میگذرد متاسفانه از خدا بی خبران بیشتر میشود. و دنیا را جهنم کردند!؟

  • کاربر ناشناس
    0

    آخر زمان نزدیک است!!در مقابل امام زمان چه هست برای گفتن؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها