رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی:

تسهیلات بانکی به سربازان دارای مدرک بین‌المللی فنی ارائه می‌شود

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: سربازانی که دوره مهارت‌آموزی را حین خدمت سپری کرده و مدرک بین‌المللی فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

تسهیلات بانکی به سربازان دارای مدرک بین‌المللی فنی ارائه می‌شود

سردار تقی مهری روز رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی افزود: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده کل ستاد نیروهای مسلح، برای اشتغال مشمولانی که در نیروهای مسلح خدمت خود را سپری می کنند، پیش بینی شده است تا در قرارگاه مهارت آموزی، حضور داشته و یک مهارت را آموزش ببینند.

وی ادامه داد: قرارگاه مهارت‌آموزی از سال ۹۶ شکل گرفته و اکنون در ارتش جمهوی اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و نیروهای مسلح این آموزش ها عملیاتی شده است. همچنین بر اساس تفاهمنامه هایی که بین ستادکل نیروهای مسلح و دولت مانند وزارت کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان فنی و حرفه ای، وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها، امضا شده، برای ارتقای مهارت یا ایجاد یک مهارت شغلی برای سربازانی که در حین خدمت هستند، برنامه هایی تنظیم شده است.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ادامه داد: اکنون با اجرای این طرح، تعدادی گواهی نامه معتبر و بین المللی برای برخی از سربازان که دوره های آموزشی مهارت آموزی را گذرانده اند، صادر شده است. افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند، در پادگان یا مقرهای نظامی و انتظامی، پس از شرکت در این دوره ها، در آزمونی که به منظور ارائه کارت مهارت آموزی، برگزار می شود، شرکت کرده و اگر در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند، سازمان فنی و حرفه ای گواهی نامه بین المللی برای آن ها صادر می کند.

سردار مهری اضافه کرد: این گواهی نامه از سوی نیروهای نظامی صادر نمی شود بلکه سازمان فنی و حرفه ای این گواهی نامه ها را صادر کرده است که اعتبار بین المللی دارد؛ بر این اساس با انعقاد تفاهمنامه مشترک با دولت، بانک ها بعد از پایان خدمت سربازی به دارندگان این کارت، تسهیلات ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: این طرح از آن جایی که منجر به اشتغال زایی مشمولان می شود، مشوقی برای سربازان به شمار می رود؛ چرا که افرادی که دوران خدمت را می گذرانند، می دانند دارای مهارت هستند و می توانند با آن مهارت کسب و کاری برای خود راه بیندازند.

سربازان دارای مدرک بین‌المللی فنی در اولویت استخدام هستند

سردار مهری در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان های نیروهای مسلح از سربازانی که دوره مهارت را سپری کرده و موفق به اخذ گواهی نامه بین المللی سازمان فنی و حرفه ای شده اند، به منظور اشتغال آن ها در این سازمان ها، حمایت می کند؟ گفت: استخدام در سازمان های نیروهای مسلح شرایطی دارد، چنانچه مشمولان دارای گواهی نامه فنی و حرفه ای، این شرایط را داشته باشند در اولویت هستند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: شرکت در دوره های مهارت آموزی، تحصیلات، رشته تخصصی و مهارت سربازان را ارتقا می دهد، در این دوره های آموزشی از مجرب ترین اساتید استفاده شده است و اگر در این آزمون ها نمره قبولی را کسب کنند، در بخشی از نیروهای مسلح در حوزه کشاورزی، صنعت و سایر حوزه ها به کار گرفته می شوند.

سردار مهری افزود: سازمان های نیروهای مسلح تاکید داشته اند که مشمولان دارای شرایط استخدامی در این سازمان ها که گواهی نامه بین المللی را دریافت کرده اند، در اولویت هستند یا اینکه به صورت قرارداد ۵ ساله از مهارت آن ها استفاده می شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها